Når man ikke bliver inviteret..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2017

Soonmom

Jeg kan ikke se problemet når ingen fætter/kusiner er inviteret.  Man er nødt til at lave grænsen et sted og det har de så valgt var der. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

Håber sørmer ALDRIG nogen pligt invitere mig til en fest.  Pga jeg engang inviterede dem til vores barnedåb bryllup rund fødselsdag m.v 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Guldlok88

Jaa, jeg synes du tager det for tungt.. Det er ikke alle mennesker der har råd til at invitere 10 fætre/kusiner.. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej piger!

sagen er den at vi på min mors side har en lidt stor familie og dermed har jeg 10 fætre og kusiner. 

De blev allesammen inviteret og deltog til mit bryllup og begge mine børns barnedåb. 

Nu er sagen så den at min ene kusine lige er blevet mor og der skal selvfølgelig holdes barnedåb. Og jeg er IKKE inviteret. Det er mine andre fætre/kusiner heller ikke kun vores forældre, men jeg føler helt ærligt ikke hun kan tillade sig ikke at invitere mig når hun var med til begge mine børns dåb. 

Er det mig der tager det for tungt eller ville i også være skuffede?

Det er da helt op til den der holder festen at bestemme hvem der skal med.  Det forstår jeg ikke at du bliver sur over.  Hvis hun ikke har råd eller lyst til en stor fest så skal hun da have lov at holde en lille en med kun de nærmeste?! 

Jeg kunne forstå hvis hun inviterede andre kusiner men ikke dig.  Det er noget andet.  Men hun har helt klart valgt det kun er de nærmeste og det er da helt ok. 

Jeg skal snart selv holde barnedåb og jeg har ikke råd til at in invitere fætre kusiner og andet længere ude.  Det bliver foældre,  bedsteforældre og søskende.. 

Synes du har en meget forkert opfattelse af hvordan voksenlivet fungere.  Vi har ikke alle sammen de samme behov og bare fordi hun var inviteret til noget ved dig så skal du også inviteres..  Så kan man jo blive ved til ar man er flere hundrede mennesker... 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg var den første i fætter/kusine-flokken, der fik børn, og jeg inviterede hele banden til barnedåb. Min mands familie er ikke stor, og vi havde lyst til at holde det stort. Jeg har ikke været med til mine kusiners og fætres børns dåbsfester, og det er HELT fint.

For det første har vi fået mindre med hinanden at gøre generelt, efter at de har etableret sig rundt omkring i landet. For det andet har flere af dem store svigerfamilier, og så begrænser man sig vel naturligt i, hvor langt ud i familierne, man inviterer. For det tredje og allervigtigst: Måske var det os, der gjorde et relativt stort nummer ud af dåb og dem, der har holdt det i et mere "normalt" leje? Det bestemmer man da helt selv. 

Jeg holdt minimale 30- og 40-årsfødselsdage, fordi jeg ikke orkede det store, men jeg har været til mange veninders og bekendtes både runde og ikke-runde fødselsdage, selv om de ikke var med til mine. Der er ikke noget milimeterdemokrati omkring den slags i min verden. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Kløver

Anonym skriver:

Hej piger!

sagen er den at vi på min mors side har en lidt stor familie og dermed har jeg 10 fætre og kusiner. 

De blev allesammen inviteret og deltog til mit bryllup og begge mine børns barnedåb. 

Nu er sagen så den at min ene kusine lige er blevet mor og der skal selvfølgelig holdes barnedåb. Og jeg er IKKE inviteret. Det er mine andre fætre/kusiner heller ikke kun vores forældre, men jeg føler helt ærligt ikke hun kan tillade sig ikke at invitere mig når hun var med til begge mine børns dåb. 

Jeg synes man skal gøre som man har lyst og mulighed for. Man kan ikke forvente en invitation tilbage. Jeg kunne forstå hvis nogle blev inviteret og andre ikke, men når det er alle er eet jo fordi de nok ønsker en lidt mindre fest, måske af pladsmæssige eller økonomiske årsager. Vi har heller ikke inviteret fætre og kusiner med til barnedåb men de blev inviteret til bryllup. Vi var i forvejen 35-50 til barnedåb og skulle mine fastre og alle vores kusiner/fætre med ville vi blive 80-90 mennesker og er i min verden meget voldsomt for en barnedåb, så vi måtte skære et sted 

Anmeld Citér

27. januar 2017

Liv_86

Ja du tager det alt for tungt. 

Når det så er sagt så kan der være flere grunde til I ikke er inviteret. 

Personligt kunne jeg godt finde på at invitere nogle fætre og kusiner uden at invitere dem alle, af den simple årsag at jeg nok har 40 gætte og kusiner og det faktisk kun er min ene kusine jeg sådan rigtig taler med. 

Mærkeligt at man skal invitere folk fordi man hat været med til deres fest eller fordi det er alle eller ingen. Man invitere vel dem man har lyst til at dele dagen med. Og hvis man fx har et budget så må man skære nogen steder

Anmeld Citér

27. januar 2017

frkchili

Synes ikke du skal tage det så tungt - som andre påpeger, er det jo ikke sådan, at du er den eneste af kusinerne, der ikke er inviteret. Det er jo op til folk selv, hvor stor en fest de vil holde, og hvis man skulle stå til regnskab for hinanden på den der måde "du må kun komme til min fest hvis jeg må komme til din" ville det da meget hurtigt kunne føre til en masse splid i familien. Du inviterede hende vel i sin tid fordi du havde lyst, og ikke fordi du regnede med at det pr automatik udløste en billet til hendes kommende fester 

Anmeld Citér

27. januar 2017

Lunae

Anonym skriver:

Hej piger!

Det er helt okay at være skuffet, men du må også respektere at hun har valgt, at ingen fætre og kusiner skal med. Det kan der være mange grunde til. 

Når man inviterer til noget, så skal man gøre det af lyst, og ikke af hverken pligt eller fordi man ønsker at invitationen gengældes på et senere tidspunkt.

Anmeld Citér

27. januar 2017

Sprit25

Jeg er hende, der ikke inviterer alle. 

Jeg ser ALDRIG min ene kusine og hendes familie. Hendes bror (min fætter) ser jeg aldrig. Vi har et anstrengt forhold til hinanden og for at være ærlig bryder jeg mig ikke om dem af flere grunde. De kommer IKKE med til min søns navngivning. Tidligere har jeg inviteret min mors ene kusine og ikke den anden. 

Hvorfor skulle jeg inviterer når de knap nok kan hilse når de kommer? Derudover er de smadder uhøflige, følger ikke bordplanen og drikker sig i hegnet. Jeg GIDER ikke have dem der. 

Min anden kusine derimod, har ikke altid inviteret med, men vores forhold er blevet mega godt, så hun er med

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.