Når man ikke bliver inviteret..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.481 visninger
23 svar
72 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. januar 2017

Anonym trådstarter

Hej piger!

sagen er den at vi på min mors side har en lidt stor familie og dermed har jeg 10 fætre og kusiner. 

De blev allesammen inviteret og deltog til mit bryllup og begge mine børns barnedåb. 

Nu er sagen så den at min ene kusine lige er blevet mor og der skal selvfølgelig holdes barnedåb. Og jeg er IKKE inviteret. Det er mine andre fætre/kusiner heller ikke kun vores forældre, men jeg føler helt ærligt ikke hun kan tillade sig ikke at invitere mig når hun var med til begge mine børns dåb. 

Er det mig der tager det for tungt eller ville i også være skuffede?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2017

Anonym

Det er jo op til dem at holde den slags fest de har lyst til. Det er ikke sikkert de kan overskue så mange mennesker eller har råd til det for den sags skyld. 

Nogle vil giftes på rådhuset uden vidner og andre stor fest og prinsesse bryllup. Det er individuelt og bare fordi du har inviteret dem behøver skal hun jo ikke invitere dig og hendes andre fætre og kusiner. 

Tænker bestemt ikke man kan tillade sig at blive sur/irriteret/forundret/foraget over det :-)

Anmeld Citér

26. januar 2017

Millemor1

Synes du tager det alt for tungt. Det er jo ikke fordi hun inviterer de andre fætre og kusiner med og undlader dig. De har bare valgt at holde et mindre barnedåb og det synes jeg ærligt ikke man kan sige noget til. Min kæreste og jeg er da også blevet inviteret til f.eks. en kusines datters dåb osv hvor vi ikke har inviteret dem da vi holdte os til kun at inviterer forældre, bedsteforældre, søskende og kærester og nære venner :-)

jeg synes ihvertfald det er helt ok. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Carina:-)

Anonym skriver:

Hej piger!

sagen er den at vi på min mors side har en lidt stor familie og dermed har jeg 10 fætre og kusiner. 

De blev allesammen inviteret og deltog til mit bryllup og begge mine børns barnedåb. 

Nu er sagen så den at min ene kusine lige er blevet mor og der skal selvfølgelig holdes barnedåb. Og jeg er IKKE inviteret. Det er mine andre fætre/kusiner heller ikke kun vores forældre, men jeg føler helt ærligt ikke hun kan tillade sig ikke at invitere mig når hun var med til begge mine børns dåb. 

Måske har de ikke råd til at holde en stor fest?

Måske har de ikke lyst ?

Vi holder store fester med alle i familien og venner inv.

Men har da tætte veninder der ikke har inv os med til barnedåb fordi de for det første synes det er en intim begivenhed som de kun vil have de nærmeste med til .Desuden har det også for nogen handlet om økonomi.

Og jeg kunne ikke drømme om at være fornærmet.

At I inv alle er jo ikke ensbetydende med at så SKAL der gøres gengæld.

Send en buket med dine forældre og ønsk alt godt for den lille ny og slug så den kamel 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej piger!

Vi har været der, vi var bare dem, der ikke inviterede.

Familien er splittet i 2 og har været det i 11 år nu, de 2 dele snakker ikke med hinanden - på grund af manglende invitation til barnedåb.

Vi havde ikke plads til hele familien- og har desuden den holdning, at folk selv bestemmer, hvem de vil invitere - og det er altså ikke nødvendigvis noget for noget!!

Jeg ville være ligeglad, men skal ikke diktere folks følelser.

Anmeld Citér

26. januar 2017

Muhmi

Anonym skriver:

Hej piger!

Måske har de ikke råd til at holde stor barnedåb som og din mand har?

Nogle gange må man vælge og vrage når det kommer til at holde fest på budget

Anmeld Citér

26. januar 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Du tager det alt for tungt. 

Der kan være mange grunde til de ikke har inviteret jer. 

Måske har de ikke råd

måske har de ikke lyst til der kommer mange med

osv osv.  

Anmeld Citér

26. januar 2017

ninibadini

Jeg kunne forstå det hvis de havde inviteret nogen af fætrene/kusinerne med men ikke jer. Her vil jeg sige alle eller ingen. Men det lyder til at være rigtig mange mennesker hvis det er med påhæng og evt. børn. Så fordi I har inviteret alle med, synes jeg ikke man kan forvente at man lægger standarden for at andre også skal invitere hele flokken. Personligt synes jeg en barnedåb er for de allernærmeste (forældre, bedsteforældre, søskende, niecer og nevøer), og ikke en stor fest for familie længere ude. Blev jeg inviteret til en fætter/kusines børns barnedåb ville jeg da komme med glæde, men derfor skulle de ikke forvente at de blev inviteret omvendt

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anonym

Jeg er en af dem der aldrig har holdt stor fest for familie og venner. Det siger mig INTET og holde den slags og jeg nyder ikke opmærksomheden på nogen måde. MEN jeg kommer selfølgelig gerne når nogen invitere mig, jeg vil da gerne være med til at fejre dem der gerne vil fejres.

Så jeg synes du,TS, skal respektere de andres valg og så må du jo fremadrettet vælge om du vil gøre tingene anderledes.

Anmeld Citér

26. januar 2017

lineog4

Tænker vel der gælder lidt en regel alle den for børn, enten hele klassen, alle drengene eller alle pigerne. Din kusine/fætter har valt udgaven alle forældrene, og har jo dermed fulgt spillets regler ved ikke at udelade kun en del af en flok,men en hel flok. 

Jeg kan heller ikke lade være med at tænke, hvorfor er det egentlig vi inviterer til fest, det er vel for at fejre en begivenhed og ikke fordi vi en gang i fremtiden skal inviteres med en tilsvarende fest. I har haft et skønt bryllup, og to gode dåbfester. Din kusine/fætter har bidraget til jeres fester blev gode, de er kommet med gaver og med godt humør og I har nydt at de ville fejre netop jer og jeres. Så er den vel ikke længere, skønt de ville. 

Nu har de valgt en mindre udgave af barnedåb for deres barn, en mindre fest til den begivenhed og det kan der være tusind grunde til, og det er absolut ikke berettiget at være fornærmet over de træffer andre valg end jer til deres livsbegivenheder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.