Sexuel misbrug

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2017

Aristocats

Muhmi skriver:

Jeg er 100% overbevist om at politiet vil fortælle at man skal ringe til kommunen istedet og at man tager kontakt til skolen, så det kan løses den vej igennem.. Hvornår det er sket kan ingen af dem jo vide og medmindre det er sket for nylig, så kan en retsmedicinsk undersøgelse jo ikke sige noget.

Ville du heller ikke anmelde et seksuelt overgreb til politiet begået af feks. en 14-årig? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2017

Muhmi

Jeg svarer jer lige kollektivt

Jeg er overbevist om at denne sag er et skoleanliggende.. Jeg vil gerne bevises modsat og hvis det betyder at drengen får den 100% korrekte hjælp, så skal man selvfølgelig rette henvendelse til politiet.. Jeg er blot af den overbevisning at man vil blive sendt videre i systemet og at politiet ikke kan gøre noget ved det, da drengen ikke er myndig, desuden under 12 år, hvor man jo siger, at det er dér konsekvensberegningen er fuldt udviklet og derfor ikke kan stå til ansvar for sine handlinger.

Jeg HÅBER at der vil blive taget hånd om det, I må endelig ikke misforstå mig, for jeg ønsker på ingen måde at drengen vil lide overlast og det mener jeg vil ske, hvis han bliver slæbt igennem ret og lov og bliver undersøgt i hoved og hale af fremmede mennesker. Ikke at jeg siger det ikke er det der skal til, men på en syv-årig, tror jeg ganske enkelt det vil gøre mere skade end gavn.

Anmeld Citér

26. januar 2017

Muhmi

Abracadabra skriver:

Nu beskriver du jo en del af MIT arbejdsområde, og du har ikke ret. Politiet vil (formentlig) henvise til Børnehuset, så går sagen videre derfra.

Men så ved du jo også at hvis det er sket for fjorten dage siden, så kan du jo umuligt se rifter og sår fra det er sket?

Anmeld Citér

26. januar 2017

Muhmi

Aristocats skriver:

Ville du heller ikke anmelde et seksuelt overgreb til politiet begået af feks. en 14-årig? 

Jeg mener der er stor forskel på de to aldre.. Altså ti og fjorten.

Jo, jeg ville. Men ikke en ti-årig. Ej heller en 7 årig som har lavet overgreb på min 3 årige.

Anmeld Citér

26. januar 2017

Aristocats

Muhmi skriver:

Jeg svarer jer lige kollektivt

Jeg er overbevist om at denne sag er et skoleanliggende.. Jeg vil gerne bevises modsat og hvis det betyder at drengen får den 100% korrekte hjælp, så skal man selvfølgelig rette henvendelse til politiet.. Jeg er blot af den overbevisning at man vil blive sendt videre i systemet og at politiet ikke kan gøre noget ved det, da drengen ikke er myndig, desuden under 12 år, hvor man jo siger, at det er dér konsekvensberegningen er fuldt udviklet og derfor ikke kan stå til ansvar for sine handlinger.

Jeg HÅBER at der vil blive taget hånd om det, I må endelig ikke misforstå mig, for jeg ønsker på ingen måde at drengen vil lide overlast og det mener jeg vil ske, hvis han bliver slæbt igennem ret og lov og bliver undersøgt i hoved og hale af fremmede mennesker. Ikke at jeg siger det ikke er det der skal til, men på en syv-årig, tror jeg ganske enkelt det vil gøre mere skade end gavn.

Så kan man jo også sige at det eventuelt kan være nødvendigt for at den 7-årige (og den 10-årige) for den sags skyld tilbedes den rette hjælp, at det går igennem politiet. Der går en grænse imellem hvornår skolen kan tage sig af det og hvornår myndighederne skal ind indblandes - bollelege hvor en lille ting måske er blevet misforstået men ikke gentaget kan jeg godt lade blive ved skolen, det er hvad der sker, men direkte seksuelle overgreb skal absolut ikke kun overlades til skolen. Hvis børn begår et seksuelt overgreb, som er en kriminel handling, skal det selvfølgelig anmeldes til politiet, ligesom alle andre kriminelle handlinger skal. Politiet er eventuelt også de eneste der kan henvise til den rette hjælp hvis det bliver vurderet at overgrebene har fundet sted. 

Det kan jo være endnu mere til skade at børnene ikke får den rette hjælp fordi det ikke er stillet til rådighed - en skole kan og skal ikke løse alt. Et seksuelt overgreb er ikke en bagatel som en klasselærer kan tage hele grebet om - jeg er med på at du selvfølgelig er enig i, at det skal tages alvorligt og netop derfor skal det absolut gå videre til politiet som har nogle andre ressourcer at trække i end skolen har. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Abracadabra

Muhmi skriver:

Men så ved du jo også at hvis det er sket for fjorten dage siden, så kan du jo umuligt se rifter og sår fra det er sket?

Barnet skal afgive en officiel forklaring og der skal skrives rapport. Det er en politiopgave. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rauw skriver:

Jeg har selv stået der og det blev slet ikke taget seriøst. Og så fik jeg kontakt med andre forældre i samme situation. Overgreb og vold mellem børn bliver ofte ikke taget seriøst. Og dem det går udover bliver pludselig problemet når de åbner munden. Vi ser det jo konstant. Ingen vil tage et ansvar og alt skal helst ties ihjel fordi ingen institutioner vil have et dårligt ry. 

Ties ihjel - mon ikke de overholder tavshedspligten. Hvem skal det fortælles til udover de involverede børns forældre? 

Jeg forstår slet ikke at du kan generalisere ud fra din enkeltstående erfaring. Måske er dine børn havnet i en mindre god institution? 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Aristocats

Muhmi skriver:

Jeg mener der er stor forskel på de to aldre.. Altså ti og fjorten.

Jo, jeg ville. Men ikke en ti-årig. Ej heller en 7 årig som har lavet overgreb på min 3 årige.

Men et seksuelt overgreb er vel et seksuelt overgreb, en 14-årig er jo også et barn i skolealderen. Jeg mener absolut ikke at der er så stor forskel i forhold til at de to aldre absolut begge godt kan tyde, hvornår man overskrider andres grænser og tvinger dem til noget. Jeg kan slet ikke forstå, at man vurderer at en kriminel handling såsom seksuelt overgreb ikke skal anmeldes, vurderet udfra alder. Børn ved godt, når de gør noget forkert - i hvert fald når det omhandler noget så omfattende som tvunge bollelege. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

MorAugust2017

Rauw skriver:

Jo det har jeg skam. Ellers ville jeg ikke sende dem afsted. Men nu har jeg selv stået i ts sko og ved at man skal ha is i maven og kæmpe for at blive taget seriøst. Jeg håber ikke du oplever det. Men hvis du en dag gør, så vil du sikkert også opleve hvor frusterende det er at stå med et knækket barn der får besked på at blive hjemme imens dem der begik overgrebene kan blive i deres vante rammer efter lige at ha fået et fy ha med på vejen og så sker der ikke mere ved det. Men jeg gider egentlig ikke ødelægge ts tråd med min historie. Den er ikke relevant for hende lige nu. 

Nu har jeg stået på den anden side, som professionel. Og jeg er ganske uenig med dig i at det er almindeligt at tie den slags ihjel, det har jeg ALDRIG oplevet.men er da ked af at du og dit barn har haft sådan en oplevelse. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Muhmi skriver:

Aaah? Hvad ville der komme ud af at melde en ti-årig til politiet?

Ville du så heller ikke melde en 10-årig til politiet, hvis han/hun prøvede at sætte ild til en bygning?

Eller hvis en 10-årig begyndte at slå katte fra vejen ihjel?

Eller hvis en 10-årig tog en kniv med i skole og truede nogen med den?

Disse ting er lige så seriøse gerninger som et seksuelt overgreb, og for at den 10-årige skal kunne få den rigtige hjælp (og hans/hendes familie) må politiet blive tilkaldt, da det netop er deres job at være en del af det.

Nej, det betyder ikke, at den 10-årige bliver anholdt og slæbt væk i håndjern, men det betyder, at politiet og myndighederne er klar over, hvad der foregår og kan gå ind med rette foranstaltninger i disse sager. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.