Sexuel misbrug

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.828 visninger
40 svar
95 synes godt om
26. januar 2017

Anonym trådstarter

min søn har i lang tid haft problem med at lave i bukserne. Han er 7 .efter lang tid har han endeligt fortalt at han leger numselege med tvang en fra 3 klasse altså 10 årig. Hvordan skal jeg håndtere dette. Jeg er knust og ved ikke hvor jeg skal starte 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2017

AnoMom

Anonym skriver:

min søn har i lang tid haft problem med at lave i bukserne. Han er 7 .efter lang tid har han endeligt fortalt at han leger numselege med tvang en fra 3 klasse altså 10 årig. Hvordan skal jeg håndtere dette. Jeg er knust og ved ikke hvor jeg skal starte 

Nej hvor skrækkeligt. Stakkels dreng. 

Jeg ville tage fat i skolelederen og fortælle hvad min dreng havde fortalt og hele situationen. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Rauw

Anonym skriver:

Du fortæller din søn at du er glad for han har sagt det og så lover du ham at du får det stoppet med det samme! Så kontakter du skolen og kræver en samtale med skoleinspektøren, samt klasselærere fra hhv din søns klasse og 3 klassen, og så fortæller du hvad din søn har sagt og hvad de har tænkt sig at gøre ved det. Du vil se handling med det samme! Mit indtryk er at lærere og pædagoger foretrækker at feje den slags ind under gulvtæppet med ord som mon ik dit barn lyver/overdriver, mon dog det er så slemt osv så stå fast. Ta evt din mand, mor, veninde eller lign med til mødet så du ikke bare bliver i totalt undertal.

Den opførsel skal have en konsekvens. Det er slet ikke okay. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Abracadabra

Det skal da meldes til politiet. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Ena

Rauw skriver:

Du fortæller din søn at du er glad for han har sagt det og så lover du ham at du får det stoppet med det samme! Så kontakter du skolen og kræver en samtale med skoleinspektøren, samt klasselærere fra hhv din søns klasse og 3 klassen, og så fortæller du hvad din søn har sagt og hvad de har tænkt sig at gøre ved det. Du vil se handling med det samme! Mit indtryk er at lærere og pædagoger foretrækker at feje den slags ind under gulvtæppet med ord som mon ik dit barn lyver/overdriver, mon dog det er så slemt osv så stå fast. Ta evt din mand, mor, veninde eller lign med til mødet så du ikke bare bliver i totalt undertal.

Den opførsel skal have en konsekvens. Det er slet ikke okay. 

Det var dog et ubehageligt indtryk af lærere og pædagoger. Hvor har du det indtryk fra? 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Carina:-)

Jeg synes også det skal meldes ,men jeg ville med det samme ringe til klasselæren og have hende eller ham med ind over .

Det er alvorligt ,og dit job er at forholde dig roligt så din søn ikke går i panik og fortyder han har sagt det - 

Vis og fortæl ham at han har gjort det rigtige ved at sige det og at nu tager du som den voksne over og får stoppet det her. 

Og at han roligt kan regne med at din kærlighed består og at han intet har gjort forkert .

Han og du er sårbare lige nu ,så bed om hjælp til jer begge. 

Kæmpe kram 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Rauw

Ena skriver:

Det var dog et ubehageligt indtryk af lærere og pædagoger. Hvor har du det indtryk fra? 

Jeg har selv stået der og det blev slet ikke taget seriøst. Og så fik jeg kontakt med andre forældre i samme situation. Overgreb og vold mellem børn bliver ofte ikke taget seriøst. Og dem det går udover bliver pludselig problemet når de åbner munden. Vi ser det jo konstant. Ingen vil tage et ansvar og alt skal helst ties ihjel fordi ingen institutioner vil have et dårligt ry. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

MorAugust2017

Rauw skriver:

Jeg har selv stået der og det blev slet ikke taget seriøst. Og så fik jeg kontakt med andre forældre i samme situation. Overgreb og vold mellem børn bliver ofte ikke taget seriøst. Og dem det går udover bliver pludselig problemet når de åbner munden. Vi ser det jo konstant. Ingen vil tage et ansvar og alt skal helst ties ihjel fordi ingen institutioner vil have et dårligt ry. 

Hold da op, du har godt nok ikke meget tiltro til de mennesker dine børn omgås! 

Til ts: det skal meldes til politiet, og så skal du have fat i skole og klasselærer, der skal sættes gang i noget hjælp til din søn. Jeg ville også kontakte egen læge, der kan opstå behov for hjælp langt ud i fremtiden. 

Hvor er det bare forfærdeligt for din søn og også for dig, håber Det bedste for jer

Anmeld Citér

26. januar 2017

Rauw

MorAugust2017 skriver:

Hold da op, du har godt nok ikke meget tiltro til de mennesker dine børn omgås! 

Til ts: det skal meldes til politiet, og så skal du have fat i skole og klasselærer, der skal sættes gang i noget hjælp til din søn. Jeg ville også kontakte egen læge, der kan opstå behov for hjælp langt ud i fremtiden. 

Hvor er det bare forfærdeligt for din søn og også for dig, håber Det bedste for jer

Jo det har jeg skam. Ellers ville jeg ikke sende dem afsted. Men nu har jeg selv stået i ts sko og ved at man skal ha is i maven og kæmpe for at blive taget seriøst. Jeg håber ikke du oplever det. Men hvis du en dag gør, så vil du sikkert også opleve hvor frusterende det er at stå med et knækket barn der får besked på at blive hjemme imens dem der begik overgrebene kan blive i deres vante rammer efter lige at ha fået et fy ha med på vejen og så sker der ikke mere ved det. Men jeg gider egentlig ikke ødelægge ts tråd med min historie. Den er ikke relevant for hende lige nu. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg havde meldt det til politiet med det samme og derefter mødt op på skolen og talt med inspektøren  

Og sørget for at fortælle mit barn at han ikke har gjort noget forkert og det var godt han fortalte det og jeg nok skulle sørger for det stopper her og nu 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.