Sexuel misbrug

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2017

Muhmi

Anonym skriver:

min søn har i lang tid haft problem med at lave i bukserne. Han er 7 .efter lang tid har han endeligt fortalt at han leger numselege med tvang en fra 3 klasse altså 10 årig. Hvordan skal jeg håndtere dette. Jeg er knust og ved ikke hvor jeg skal starte 

Du fortæller din dreng at han er super modig fordi han ville fortælle dig om hans problem og derefter giver du ham store kærlige kram og fortæller ham, at du vil sørge for at det stopper..

Du går til skoleledelsen og så får du snakket med dem omkring det. Det vil blive taget alvorligt og der vil forhåbentlig blive holdt opsyn med din søn og den pågældende dreng så de ikke vil blive ladt alene i skolegården.

Min søn oplevede noget ligende i børnehaven med en dreng der er 3 år ældre og de bliver ikke ladt alene sammen, for det har jeg bedt om at de ikke gør.. Hvilket børnehaven er fuldt ud forstået med.

KÆMPE KNUS til dig og din store modige dreng, hvor er det flot at han tør at komme til dig med hans problemer! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2017

Muhmi

Abracadabra skriver:

Det skal da meldes til politiet. 

Aaah? Hvad ville der komme ud af at melde en ti-årig til politiet?

Anmeld Citér

26. januar 2017

alenemor42

Muhmi skriver:

De sociale myndigheder og rette hjælp.

Skolerne er ikke altid lige effektive til underretning 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Muhmi

Er det så ikke at rette henvendelse til de sociale myndigheder selv? Altså, det er, om I vil det eller ej, stadig børn.. Ikke at jeg på nogen måder siger at opførslen er ok.. Men politiet kan jo ikke gøre noget ved det, da han ikke er myndig.

Anmeld Citér

26. januar 2017

anna111

Profilbillede for anna111
Muhmi skriver:

Han skal da tydeligvis have hjælp der må jo være noget galt en 10 åri dreng ved ubemærket godt hvad han gør. 

Og han får højst sandsynligt ikke den hjælp der skal til for at han ikke gør det igen ved at skolen siger fy fy 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anpau

Anonym skriver:

min søn har i lang tid haft problem med at lave i bukserne. Han er 7 .efter lang tid har han endeligt fortalt at han leger numselege med tvang en fra 3 klasse altså 10 årig. Hvordan skal jeg håndtere dette. Jeg er knust og ved ikke hvor jeg skal starte 

Kære du. 

Sikke en ulykkelig situation I lige nu står i. Mange tanker herfra 

Som andre også skriver, så synes jeg, at I skal have klasselæreren med indover. Hun må som professionel kende til proceduren i sager som disse (om ikke andet, så bør hun vide, hvor hun kan søge hjælp).

Hvis du ønsker det, så har du også mulighed for at få kommunen ind over. Du har ret til råd og vejledning om, hvordan du skal forholde dig. Jeg tænker, at det er familieafdelingen du skal have fat i, men det kan du kontakte din kommune om, for at høre. Dette kan gøres anonymt, hvis du ønsker det.

Jeg kunne godt forestille mig, at rådgivningen vil føre til, at du kan få mere hjælp fra kommunen, hvis du ønsker det. I den forbindelse vil du så blive tildelt en sagsbehandler, som kan hjælpe dig og din søn. Som en anden skriver, kan der være mange senfølger, som også kan kræve hjælp. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Muhmi

anna111 skriver:

Han skal da tydeligvis have hjælp der må jo være noget galt en 10 åri dreng ved ubemærket godt hvad han gør. 

Og han får højst sandsynligt ikke den hjælp der skal til for at han ikke gør det igen ved at skolen siger fy fy 

Og den hjælp skal politiet give ham, hvordan? Ved at komme og anholde ham og slæbe ham til psykolog?

Da drengen ikke er myndig er der altså ikke noget politiet kan gøre, ligemeget om han er bevidst over hans handlinger eller ej. Der skal tages kontakt til skolen og så skal man insistere på at dette problem bliver taget super seriøst. Der skal indkaldes til forældremøde med de pågældende forældre og så skal det løses. Det er ikke noget politiet kan gøre noget ved.

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anpau

Muhmi skriver:

Er det så ikke at rette henvendelse til de sociale myndigheder selv? Altså, det er, om I vil det eller ej, stadig børn.. Ikke at jeg på nogen måder siger at opførslen er ok.. Men politiet kan jo ikke gøre noget ved det, da han ikke er myndig.

Politiet kan ikke, nej. Men det kan de sociale myndigheder. Der skal i den grad undersøges 1) om der for det første er hold i sagen. 2) hvis ja - hvorfor dælen har en 10 årig knægt den adfærd (altså ham der tvinger) ? Der er altså nogle alarmklokker der ringer inde i mig...

Anmeld Citér

26. januar 2017

Muhmi

Anpau skriver:

Politiet kan ikke, nej. Men det kan de sociale myndigheder. Der skal i den grad undersøges 1) om der for det første er hold i sagen. 2) hvis ja - hvorfor dælen har en 10 årig knægt den adfærd (altså ham der tvinger) ? Der er altså nogle alarmklokker der ringer inde i mig...

Der er også mange alarmklokker der ringer i mig, trust me, sidder selv i situationen...

Men jeg ville ringe til kommunen og høre om der er hold i det.. Det er jo en sag for kommunen, ikke politiet.

Anmeld Citér

26. januar 2017

Ena

Eller også bliver der ikke altid reageret på de underretninger, som skolerne sender af sted.

Det ville være helt hen i vejret, ikke at inddrage skolen - og også samtidig/inden de sociale myndigheder inddrages 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.