Bruge børnenes opsparing.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Vores bundene børneopsparinger har nu en rente på 0 %. Føler mig totalt bondefanget og vil heller hive pengene ud og investere selv, men de står bare og bliver mindre og mindre værd 

Behøver vist ikke at skrive, at vi har stoppet indbetalingerne

Vi har også børneopsparing til vores unger. Vi havde alm opsparing med u samråd med banken fik vi dem laver om til obligationer . De sidste 3 år har der hvert år kommet 1500-1900 kr i afkast ind på hvet konto om året. Så det var måske en mulighed for jer også. ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Er kontierne oprettet i børnenes cpr nr, for så tror jeg du kan løbe ind i problemer rent juridisk. 

Er det blot en konto, som du og manden kalder børneopsparing, men som reelt er en ganske almindelig konto, så syntes jeg at I skal bruge dem..

Anmeld Citér

23. januar 2017

lineog4

Mom skriver:

Er kontierne oprettet i børnenes cpr nr, for så tror jeg du kan løbe ind i problemer rent juridisk. 

Er det blot en konto, som du og manden kalder børneopsparing, men som reelt er en ganske almindelig konto, så syntes jeg at I skal bruge dem..

Indtil børnene er blevet myndige har forældrene ret til at bruge deres penge, med mindre der er tale om en arv eller lignende som er bundet. Du er sågar som forældre i din ret til at brug de penge dine børn tjener på en avisrute

Anmeld Citér

23. januar 2017

Mom

Profilbillede for Mom
lineog4 skriver:

Indtil børnene er blevet myndige har forældrene ret til at bruge deres penge, med mindre der er tale om en arv eller lignende som er bundet. Du er sågar som forældre i din ret til at brug de penge dine børn tjener på en avisrute

Se link:

https://www.familieadvokaten.dk/emner/6511.html

Som jeg læser dette passer dit udsagn ikke.

Anmeld Citér

23. januar 2017

lineog4

Mom skriver:

Se link:

https://www.familieadvokaten.dk/emner/6511.html

Som jeg læser dette passer dit udsagn ikke.

Værgen må bruge pengene så længe det ikke er til egne formål. Et tag hvor også barnet skal bo under, mad osv er vel en vurderingssag om det er til egne formål eller til barnet. 

Værge må hæve barnets penge de mindre de er båndlagt og bruge det på noget til og for barnet

Anmeld Citér

23. januar 2017

Mom

Profilbillede for Mom
lineog4 skriver:

Værgen må bruge pengene så længe det ikke er til egne formål. Et tag hvor også barnet skal bo under, mad osv er vel en vurderingssag om det er til egne formål eller til barnet. 

Værge må hæve barnets penge de mindre de er båndlagt og bruge det på noget til og for barnet

Jeg vil klart mene at et nyt tag er egne formål, og netop derfor vil jeg mene at TS bør rådføre sig med nogle mere kompetente end Baby.dk

Anmeld Citér

23. januar 2017

Mom

Profilbillede for Mom
lineog4 skriver:

Dette link er godt nok fra 2004, men tænker at det måske stadig gælder - det skriver lidt om forsørgerpligten.

http://www.business.dk/diverse/boerneopsparing-nix-pille-foraeldre

Anmeld Citér

23. januar 2017

lineog4

Mom skriver:

Jeg vil klart mene at et nyt tag er egne formål, og netop derfor vil jeg mene at TS bør rådføre sig med nogle mere kompetente end Baby.dk

Men udover det handler dit link om en børneopsparing, ts er ikke en børneopsparing men en konto. 

Anmeld Citér

23. januar 2017

lineog4

Mom skriver:

Dette link er godt nok fra 2004, men tænker at det måske stadig gælder - det skriver lidt om forsørgerpligten.

http://www.business.dk/diverse/boerneopsparing-nix-pille-foraeldre

Igen der er forskel på en konto og en børneopsparing. 

Og trækker lidt i land. Det er fra barnet fylder 15 de har råderet over egne tjente penge:

Så længe barnet er under 18 år, er det dig som forælder, der har ansvaret for barnet. Fra det fyldte 13. år må barnet have et fritidsjob, hvis du giver lov. Og når barnet fylder 15 år, råder det i juridisk forstand over sine egne indtjente penge. Med en NordikBørn-konto kan barnet få et sted at spare pengene fra fritidsjobbet op.

Anmeld Citér

23. januar 2017

Mom

Profilbillede for Mom
lineog4 skriver:

Men udover det handler dit link om en børneopsparing, ts er ikke en børneopsparing men en konto. 

Og det store spørgsmål er om kontoen er oprettet i barnets cpr nr - for så er det barnets penge, og så bliver det en gråzone om et nyt tag er under forældrenes forsøger pligt. Derfor råder jeg TS til at opsøge proffesionel vejledning

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.