Et nyt tag er vel også for børnenes skyld. Jeg har aldrig og kommer aldrig til at forstå det med børnenes penge, børnene får mad, bolig, tøj, ferier, oplevelser og hvad ved jeg og pengene der betaler det er løn, familie/børneydelsen og hvad der ellers falder ind på kontoen. Min løn bruges primært på børnene, og jeg under dem alt de har behov for også selvom det jo er "mine" penge i princippet - i hvertfald hvis familie/børne ydelsen er deres penge.
Jeg har selv været barn af en der ikke havde mange penge, fik 8000 af min morfar og gav mon mor dem så hun kunne købe en støvsuger og andre ting der var brug for til vores fælles hjem. Jeg ville have hadet der stod 8000 på en konto mens min mor skulle spare.
Hvorfor dog låne af banken og betale renter til dem, I kan jo betale de renter til jeres børn hvis det endelig er. Eller sige det er hvad de betaler for at bo under det nye tag. Det er i mine øjne dårlig økonomisk sans at lade penge stå på en konto med stort set ingen renter som måske først skal bruges om 18 år for at optage er lån der skal betales renter af
Anmeld
Citér