Bruge børnenes opsparing.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2017

God-mor

Jeg kan ikke se noget problem i det, hvis det er jer selv der har indbetalt de penge. Du skriver også at de vil være tilbage på kontoen inden de er 18 år. Hvis det er jer selv der var indbetalt pengene er det jo reelt set jeres og ikke deres før i "overdrager" pengene til dem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2017

Soonmom

Anonym skriver:

Nej. Og der er helle ikke begrænsninger på hvor meget du må sætte i om måneden. Så derfor har de en god sum penge allerede nu.

Så er det jo ikke en børneopsparing. 

Under alle omstændigheder ville jeg ikke gøre det.  Hvis det var akut ville jeg tage et lån i banken eller låne af familie (self.  Sørge for at lave er papir med afdrag osv.) 

Anmeld Citér

22. januar 2017

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Hvem har indbetalt de penge? Hvis det er jer selv vil jeg mene i har råderet over dem som i vil og som voksne må i vurdere hvad det tjener bedst. 

Hvis det er bedsteforældre eller andre ville jeg aldrig røre dem

Det er mig og min mand samt familie ydelsen som kommer hver 3 måned. 

Anmeld Citér

22. januar 2017

tarkoflen

Når det er jer der har indbetalt beløbet og hvis l ikke har en særlig god rente, så ser jeg ikke noget problem i at låne dem, der ud over er det da en stor luksus at de kan få nogle penge ud når de bliver 18, det er da langt fra alle der er så heldige

Anmeld Citér

22. januar 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Det er mig og min mand samt familie ydelsen som kommer hver 3 måned. 

Så er det jeres penge. Brug dem.

Anmeld Citér

22. januar 2017

Panther

Profilbillede for Panther
tarkoflen skriver:

Når det er jer der har indbetalt beløbet og hvis l ikke har en særlig god rente, så ser jeg ikke noget problem i at låne dem, der ud over er det da en stor luksus at de kan få nogle penge ud når de bliver 18, det er da langt fra alle der er så heldige

Enig her og med de andre, som nævner lav rente og at det er Jer selv, der har indbetalt dem. Det er økonomisk smartest at gøre og dermed i det lange løb bedre for børnene. Færre udgifter (renter) for Jer = flere penge til familien (herunder børnene). Det vejer dog også ind, at det er en stor og nødvendig udgift.. Havde det været en charterferie, havde jeg nok ikke synes det var helt ligeså sort/Hvidt.

Anmeld Citér

22. januar 2017

Anonym

Abracadabra skriver:

Hvad er renten? Hvis det er en almindelig opsparing med mindre end 1 procent i rente, står pengene jo og bliver mindre værd. 

Vores bundene børneopsparinger har nu en rente på 0 %. Føler mig totalt bondefanget og vil heller hive pengene ud og investere selv, men de står bare og bliver mindre og mindre værd 

Behøver vist ikke at skrive, at vi har stoppet indbetalingerne

Anmeld Citér

22. januar 2017

Anonym

Abracadabra skriver:

Hvad er renten? Hvis det er en almindelig opsparing med mindre end 1 procent i rente, står pengene jo og bliver mindre værd. 

Vores bundene børneopsparinger har nu en rente på 0 %. Føler mig totalt bondefanget og vil heller hive pengene ud og investere selv, men de står bare og bliver mindre og mindre værd 

Behøver vist ikke at skrive, at vi har stoppet indbetalingerne

Anmeld Citér

22. januar 2017

lineog4

Et nyt tag er vel også for børnenes skyld. Jeg har aldrig og kommer aldrig til at forstå det med børnenes penge, børnene får mad, bolig, tøj, ferier, oplevelser og hvad ved jeg og pengene der betaler det er løn, familie/børneydelsen og hvad der ellers falder ind på kontoen. Min løn bruges primært på børnene, og jeg under dem alt de har behov for også selvom det jo er "mine" penge i princippet - i hvertfald hvis familie/børne ydelsen er deres penge. 

Jeg har selv været barn af en der ikke havde mange penge, fik 8000 af min morfar og gav mon mor dem så hun kunne købe en støvsuger og andre ting der var brug for til vores fælles hjem. Jeg ville have hadet der stod 8000 på en konto mens min mor skulle spare. 

Hvorfor dog låne af banken og betale renter til dem, I kan jo betale de renter til jeres børn hvis det endelig er. Eller sige det er hvad de betaler for at bo under det nye tag. Det er i mine øjne dårlig økonomisk sans at lade penge stå på en konto med stort set ingen renter som måske først skal bruges om 18 år for at optage er lån der skal betales renter af 

Anmeld Citér

23. januar 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Jeg vil helt sikkert bruge børnenes penge. Når i har mulighed for at give dem pengene tilbage senere.

Hellere låne af dem end at tage lån i banken og betale renter for det.

Det er jo også til jeres bedste at børnene får tag der er tæt over hovedet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.