Bruge børnenes opsparing.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.971 visninger
30 svar
61 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. januar 2017

Anonym trådstarter

Vi skal have lavet tag på vores hus. Det trænger og vi har fået et godt tilbud.

Problemet er bare at vi ikke vil låne af banken men bruge vores egen opsparing samt vores ungers opsparing. Dette er kun er lån. Og de får alle pengene tilbage inden de er fyldt 18. men er det ok? for har dårlig samvittighed.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2017

Abracadabra

Du mener vel ikke børneopsparingen? 

Al anden opsparing får så lave renter, at det klart giver mere mening at investere dem i et tag - hvis alternativet er en bankkonto.

Anmeld Citér

22. januar 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Du mener vel ikke børneopsparingen? 

Al anden opsparing får så lave renter, at det klart giver mere mening at investere dem i et tag - hvis alternativet er en bankkonto.

Jo, børneopsparing.

Jeg har det bare dårligt med det....

Anmeld Citér

22. januar 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Problemet er bare at vi ikke vil låne af banken men bruge vores egen opsparing samt vores ungers opsparing. Dette er kun er lån. Og de får alle pengene tilbage inden de er fyldt 18. men er det ok? for har dårlig samvittighed.

Er de ikke bundet? Vores er bundet til 21 år.

Anmeld Citér

22. januar 2017

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Er de ikke bundet? Vores er bundet til 21 år.

Nej. Og der er helle ikke begrænsninger på hvor meget du må sætte i om måneden. Så derfor har de en god sum penge allerede nu.

Anmeld Citér

22. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Det ville jeg ALDRIG gøre, så hellere låne i banken. 

Anmeld Citér

22. januar 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Nej. Og der er helle ikke begrænsninger på hvor meget du må sætte i om måneden. Så derfor har de en god sum penge allerede nu.

Hvad er renten? Hvis det er en almindelig opsparing med mindre end 1 procent i rente, står pengene jo og bliver mindre værd. 

Anmeld Citér

22. januar 2017

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Det ville jeg aldrig gøre. Så hellere som en anden skriver, låne i banken eller evt tage et lån i huset. Kunne ALDRIG drømme om at bruge mine børns penge. 

Anmeld Citér

22. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Hvem har indbetalt de penge? Hvis det er jer selv vil jeg mene i har råderet over dem som i vil og som voksne må i vurdere hvad det tjener bedst. 

Hvis det er bedsteforældre eller andre ville jeg aldrig røre dem

Anmeld Citér

22. januar 2017

alenemor42

Ser ikke problemet hvis i betaler dem tilbage 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.