Kan man få foretaget prøve for vitamin mangel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2017

AnoMom

Abracadabra skriver:

Det er en rigtig blodprøve fra albuebøjningen. 

Først og fremmest er småbørn meget tit syge. Dernæst kan man da sagtens prøve D-dråber igen, der er ingen oplagt sammenhæng mellem kokosolie og forstoppelse.

Okay det vil jeg ikk bryde mig om ihvertfald. 

Det er bare ikk den slags han giver ham. Det er apovit fra apoteket 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2017

Abracadabra

AnoMom skriver:

Okay det vil jeg ikk bryde mig om ihvertfald. 

Det er bare ikk den slags han giver ham. Det er apovit fra apoteket 

Men apovit ER jo baseret på kokosolie. De ganske få dråber har formentlig ingen betydning i forhold til forstoppelse. 

Anmeld Citér

22. januar 2017

AnoMom

Abracadabra skriver:

Men apovit ER jo baseret på kokosolie. De ganske få dråber har formentlig ingen betydning i forhold til forstoppelse. 

Men ikke desto mindre kan han IKKE tåle dem. Han får kraftig forstoppelse. Tro mig de er prøvet. Og derfor sagde sp han ikk skulle have d dråber 

Anmeld Citér

22. januar 2017

Abracadabra

AnoMom skriver:

Men ikke desto mindre kan han IKKE tåle dem. Han får kraftig forstoppelse. Tro mig de er prøvet. Og derfor sagde sp han ikk skulle have d dråber 

Tjah, men det må I så se på... Måske få D-dråber på anden olie. Tarmsystemet hos et spædbarn er jo mere umodent end hos en 'toddler'. Jeg ville godt turde prøve igen. 

Anmeld Citér

22. januar 2017

AnoMom

Abracadabra skriver:

Tjah, men det må I så se på... Måske få D-dråber på anden olie. Tarmsystemet hos et spædbarn er jo mere umodent end hos en 'toddler'. Jeg ville godt turde prøve igen. 

Har bare set hvor kraftig forstoppelse han har fået. Så tør ikk. Han har prøvet 3 forskellige og ja der findes mange andre. Men er sq nervøs for drt alligevel. 

Men hans far gør det fra weekenden og jeg ringer og snakker med lægen om det 

Anmeld Citér

22. januar 2017

"Anarkisten"

AnoMom skriver:

Har bare set hvor kraftig forstoppelse han har fået. Så tør ikk. Han har prøvet 3 forskellige og ja der findes mange andre. Men er sq nervøs for drt alligevel. 

Men hans far gør det fra weekenden og jeg ringer og snakker med lægen om det 

Hvor gammel var han sidste gang du prøvede?

Hvis han er 18 måneder, så kan han også få d-vitamin som tyggetablet. Og som Abracadabra skriver, så kan han jo også bare få en ganske almindelig multivitamin. 

Ja ja, varieret kost. Det er også rigtig fint, men der er jo grund til at sundhedsstyrrelsen anbefaler d-vitamin til barnet er 2 år.

Tror ikke din søns mange sygedage skyldes manglen på d-vitamin, men det er i hvert fald nemt at rette op på. Stik ham en multivitamin....bum hum, så er han dækket ind efter kort tid.

Anmeld Citér

22. januar 2017

AnoMom

"Anarkisten" skriver:

Hvor gammel var han sidste gang du prøvede?

Hvis han er 18 måneder, så kan han også få d-vitamin som tyggetablet. Og som Abracadabra skriver, så kan han jo også bare få en ganske almindelig multivitamin. 

Ja ja, varieret kost. Det er også rigtig fint, men der er jo grund til at sundhedsstyrrelsen anbefaler d-vitamin til barnet er 2 år.

Tror ikke din søns mange sygedage skyldes manglen på d-vitamin, men det er i hvert fald nemt at rette op på. Stik ham en multivitamin....bum hum, så er han dækket ind efter kort tid.

Omkring 6-7 mdr stoppede jeg med at give ham dem. 

Troede ikke de måtte få sådan nogle vitaminer når de er så små. Men vil da snakke med lægen om det. 

Jeg er også sikker på at hans sygdom ikk er grundet vitamin mangel. Men far er skråsikker og giver mig skylden for det 

Anmeld Citér

22. januar 2017

"Anarkisten"

AnoMom skriver:

Omkring 6-7 mdr stoppede jeg med at give ham dem. 

Troede ikke de måtte få sådan nogle vitaminer når de er så små. Men vil da snakke med lægen om det. 

Jeg er også sikker på at hans sygdom ikk er grundet vitamin mangel. Men far er skråsikker og giver mig skylden for det 

Okay, jamen så ville jeg bare prøve igen. 

Skulle der nu være olien der har drillet hans mave, så slipper du i hvert fald for det hvis du giver ham tabletter i stedet. 

Når du køber børnevitsminer, så står der sikkert fra 3 år, men du kan roligt give dem. Reglerne omkring børnevitaminer blev ændret for et par år tilbage, så vitaminerne er de samme, men der er kommer nye retningslinier omkring sødestofferne deri og det er derfor der nu står "fra 3 år". 

Selvfølgelig er det ikke din skyld at knægten er syg. Hvis vitaminer kunne holde sygdom fra døren, så ville mine drenge aldrig have en sygedag og den yngste var jo nærmest syg hver uge fra han startede i dagpleje 

Anmeld Citér

22. januar 2017

alenemor42

Du kan købe vitamin piller på apoteket som er kalk med d vitamin.

De hedder kids zoo og er til mindre børn. Min søn på 1,5 pr får dem

Anmeld Citér

22. januar 2017

AnoMom

"Anarkisten" skriver:

Okay, jamen så ville jeg bare prøve igen. 

Skulle der nu være olien der har drillet hans mave, så slipper du i hvert fald for det hvis du giver ham tabletter i stedet. 

Når du køber børnevitsminer, så står der sikkert fra 3 år, men du kan roligt give dem. Reglerne omkring børnevitaminer blev ændret for et par år tilbage, så vitaminerne er de samme, men der er kommer nye retningslinier omkring sødestofferne deri og det er derfor der nu står "fra 3 år". 

Selvfølgelig er det ikke din skyld at knægten er syg. Hvis vitaminer kunne holde sygdom fra døren, så ville mine drenge aldrig have en sygedag og den yngste var jo nærmest syg hver uge fra han startede i dagpleje 

Okay. Det er meget rart at vide. Har nemlig set der står fra 3 år og har altid tænkt jeg ville starte dem når han fyldte 3. Men hvis jeg må før så det da klart det jeg vil gøre. 

Vil da lige snakke med hans far om det ihvertfald :-)

nej det ved jeg jo godt det ikke er. Men det gør godt nok ondt at få slynget i hovedet at faderen til ens barn mener sådan om en :-( derfor jeg vil modbevise det. 

Det er nemlig også først efter han er startet i vs at han er blevet syg. Han var aldrig syg førhen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.