Kan man få foretaget prøve for vitamin mangel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.119 visninger
23 svar
14 synes godt om
22. januar 2017

AnoMom

Hvis man vil have tjekket blodet for vitamin mangel på sit barn. Kan man så bare få det gjort hos lægen eller hvordan fungerer det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2017

Abracadabra

AnoMom skriver:

Hvis man vil have tjekket blodet for vitamin mangel på sit barn. Kan man så bare få det gjort hos lægen eller hvordan fungerer det?

Det kommer an på symptomerne. Vitaminmangel (fraset D-vitamin og jern-mangel) er sjældent.

Hvis dit barn har symptomer til mangelsygdom, tager lægen blodprøven.

Anmeld Citér

22. januar 2017

AnoMom

Abracadabra skriver:

Det kommer an på symptomerne. Vitaminmangel (fraset D-vitamin og jern-mangel) er sjældent.

Hvis dit barn har symptomer til mangelsygdom, tager lægen blodprøven.

Okay. Han har ingen symptomer. Han er bare utrolig meget syg hele tiden med forkølelse eller influenza. Han har aldrig fået d dråber pga kraftig forstoppelse og sp sagde derfor jeg ikk skulle give ham dem. 

Men nu begynder min eks at give mig skylden for hans sygdom og vil give ham d dråber nu på trods af at han ikk kan tåle dem. Så ville være rart med en bekræftigelse fra lægen at han ikk er i underskud og det ikk er grunden

Anmeld Citér

22. januar 2017

Abracadabra

AnoMom skriver:

Okay. Han har ingen symptomer. Han er bare utrolig meget syg hele tiden med forkølelse eller influenza. Han har aldrig fået d dråber pga kraftig forstoppelse og sp sagde derfor jeg ikk skulle give ham dem. 

Men nu begynder min eks at give mig skylden for hans sygdom og vil give ham d dråber nu på trods af at han ikk kan tåle dem. Så ville være rart med en bekræftigelse fra lægen at han ikk er i underskud og det ikk er grunden

Jeg synes måske, at det er lidt synd for dit barn, at han skal stikkes grundet forældrenes konflikt. Kan han ikke bare få en vitaminpille dagligt og slippe for at blive stukket?

Anmeld Citér

22. januar 2017

AnoMom

Abracadabra skriver:

Jeg synes måske, at det er lidt synd for dit barn, at han skal stikkes grundet forældrenes konflikt. Kan han ikke bare få en vitaminpille dagligt og slippe for at blive stukket?

Som sagt så ved jeg slet ikk hvordan det fungerer sådan noget. Det var derfor jeg spurgte. :-)

hvis det er en direkte tapning så jo så det synd. Er det et lille prik i fingeren så nej for det har han prævet er hav af gangen og ligeglad med. 

Han er kun 18 mdr så han kan ikk rigtig få vitamin piller. Og dråberne kan han ikk tåle

Anmeld Citér

22. januar 2017

Cassandra

AnoMom skriver:

Hejsa

Hvis barnet spiser sundt og varieret - så skulle der jo ikke opstå vitaminmangel!!! Mennesker er forskellige også når det kommer til immunforsvar - nogle bliver smittet bare ved at se en skuespiller nyse på tv og andre kan kysse en med vintersnue uden at blive syge!!! 

Anmeld Citér

22. januar 2017

Cassandra

AnoMom skriver:

Som sagt så ved jeg slet ikk hvordan det fungerer sådan noget. Det var derfor jeg spurgte. :-)

hvis det er en direkte tapning så jo så det synd. Er det et lille prik i fingeren så nej for det har han prævet er hav af gangen og ligeglad med. 

Han er kun 18 mdr så han kan ikk rigtig få vitamin piller. Og dråberne kan han ikk tåle

Sund og varieret kost er den bedste vej til vitaminer

Anmeld Citér

22. januar 2017

AnoMom

Cassandra skriver:

Sund og varieret kost er den bedste vej til vitaminer

Det er jeg helt enig i. Og han får nemlig meget varieret kost og jeg er overbevist om at han ikk mangler vitaminer. Men far er sikker på han mangler og vil nu droppe noget han ikk kan tåle i ham. Derfor ville jeg gerne have lægens svar på at han ikk mangler. Men vil selvfølgelig ikk hvis han skal tappes for blod. :-)

Anmeld Citér

22. januar 2017

Abracadabra

AnoMom skriver:

Det er jeg helt enig i. Og han får nemlig meget varieret kost og jeg er overbevist om at han ikk mangler vitaminer. Men far er sikker på han mangler og vil nu droppe noget han ikk kan tåle i ham. Derfor ville jeg gerne have lægens svar på at han ikk mangler. Men vil selvfølgelig ikk hvis han skal tappes for blod. :-)

Det er en rigtig blodprøve fra albuebøjningen. 

Først og fremmest er småbørn meget tit syge. Dernæst kan man da sagtens prøve D-dråber igen, der er ingen oplagt sammenhæng mellem kokosolie og forstoppelse.

Anmeld Citér

22. januar 2017

Liv_86

Det er simpelt at få undersøgt. Det er en blodprøve ved lægen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.