Veninde dilemma - what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Vil I have veninden boende?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.201 visninger
27 svar
44 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. januar 2017

Anonym trådstarter

Hej med jer, Jeg har en veninde som er alene mor til et barn på 10. Hun planlægger at udleje sin lejlighed i vinterferien via airbnb og spørger mig om hun og hendes søn må bo hos mig og min familie imens. Det drejer sig om 4 dage og hun vil tjene ca 2000 kr på det. 

Jeg vil som udgangspunkt rigtig gerne hjælpe min veninde men kan mærke at jeg synes denne situation er ret urimelig. For det først føler jeg ikke det er en "nødsituation" men en situation min veninde selv vælger at sætte sig i. For det andet bryder jeg mig slet ikke om ideen om at omdanne eget hjem til hotel, tjene penge på det mens hun og barnet bor gratis hos mig og finder det ret forstyrende og uhensigtsmæssigt ift hendes barn, som bliver hivet ud af hjemmet og hans faste base uden "gyldig" grund. 

Vi er 5 i familien - to voksne og tre børn. Vi har et forholdsvis stort hus, så vi har i princippet pladsen til det. Dog synes jeg alligevel at tidspunktet er også ret trælst da det er vinterferie og det vil være energikrævende for alle at tage hensyn til overnattende gæster... 

Jeg og min mand vil allerhelst sige nej til veninden... men er jeg urimelig??? Hvad vil I have gjort? Og hvordan skal jeg formulere det så hun kan forstå fornuften i vores overvejelser og hun ikke bare føler sig afvist??? Vil ellers rigtig gerne hjælpe hende en anden gang hvis hun havde brug for det , hvis præmisserne er andeledes. 

Skal lige sige at for et par måneder siden har jeg haft samme veninde boende i 3 dage da hun skulle på 1uges ferie fra onsdag-onsdag, men havde udlejet sin lejlighed fra søndagen inden og til lørdag. Den gang var det kun veninden, der var boende da hendes barn var hos faderen. 

Håber ikke mit indlæg blev for rodet. På forhånd tak for hjælpen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Hej med jer, Jeg har en veninde som er alene mor til et barn på 10. Hun planlægger at udleje sin lejlighed i vinterferien via airbnb og spørger mig om hun og hendes søn må bo hos mig og min familie imens. Det drejer sig om 4 dage og hun vil tjene ca 2000 kr på det. 

Jeg vil som udgangspunkt rigtig gerne hjælpe min veninde men kan mærke at jeg synes denne situation er ret urimelig. For det først føler jeg ikke det er en "nødsituation" men en situation min veninde selv vælger at sætte sig i. For det andet bryder jeg mig slet ikke om ideen om at omdanne eget hjem til hotel, tjene penge på det mens hun og barnet bor gratis hos mig og finder det ret forstyrende og uhensigtsmæssigt ift hendes barn, som bliver hivet ud af hjemmet og hans faste base uden "gyldig" grund. 

Vi er 5 i familien - to voksne og tre børn. Vi har et forholdsvis stort hus, så vi har i princippet pladsen til det. Dog synes jeg alligevel at tidspunktet er også ret trælst da det er vinterferie og det vil være energikrævende for alle at tage hensyn til overnattende gæster... 

Jeg og min mand vil allerhelst sige nej til veninden... men er jeg urimelig??? Hvad vil I have gjort? Og hvordan skal jeg formulere det så hun kan forstå fornuften i vores overvejelser og hun ikke bare føler sig afvist??? Vil ellers rigtig gerne hjælpe hende en anden gang hvis hun havde brug for det , hvis præmisserne er andeledes. 

Skal lige sige at for et par måneder siden har jeg haft samme veninde boende i 3 dage da hun skulle på 1uges ferie fra onsdag-onsdag, men havde udlejet sin lejlighed fra søndagen inden og til lørdag. Den gang var det kun veninden, der var boende da hendes barn var hos faderen. 

Håber ikke mit indlæg blev for rodet. På forhånd tak for hjælpen.

Nej ville ikke have hende boende af damme grund som du selv beskriver. 

Anmeld Citér

18. januar 2017

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg har stemt nej - fordi jeg sagtens kan forstå at i synes vinterferien er familietid.

Det eneste der måske ville få mig til at vælge anderledes var, hvis din venindes dreng legede rigtigt godt med et eller flere af dine børn og så alligevel 4 dage er lang tid.

1 eller 2 dage ville jeg måske overveje - men det jo også uholdbart, hvis i skal være "hotel" hver gang hun vil tjene lidt ekstra på at udleje sin lejlighed.

Men kan godt forstå du synes det er svært at stå i den situation

Anmeld Citér

18. januar 2017

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Har stemt nej, for hvad til påske, Kristi himmelfart, sommerferie og efterårsferien????

Anmeld Citér

18. januar 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Nej, det ville jeg virkelig ikke. 

Det er da fuldkommen tåbeligt.

Anmeld Citér

18. januar 2017

Wheelybug

Hej med dig

Jeg har stemt nej. Jeg synes, at det er en belastning, når folk spørger, om de kan bo hos mig, fordi DE skal tjene penge på at leje deres lejlighed ud. Jeg siger, at de kan bo hos mig, hvis jeg får halvdelen af indtjeningen  Mit hjem og familieliv er ikke et hotel, som de kan lukrere på.. Synes ikke din veninde tænker særlig langt, når hun spørger dig om sådan noget.. Jeg ville nok begrunde det med, at manden og børnene er hjemme, så det passer dårligt - medmindre du vil sige det ligeud.

Anmeld Citér

18. januar 2017

Newsence

mit hjem står altid åbent for folk--- HVIS de har brug for det.. Ikke fordi de spekulerer i at tjene penge. 

helt ærligt så er vinterferien jeres familietid og den skal ikke bruges på hendes behov..

er hun i akut pengemangel ?

for så ville jeg nok hjælpe... hellere det end at hun skal sætte sig i dyr gæld, men er det ren tjene ekstra så nej 

Anmeld Citér

18. januar 2017

Anonym trådstarter

Newsence skriver:

mit hjem står altid åbent for folk--- HVIS de har brug for det.. Ikke fordi de spekulerer i at tjene penge. 

helt ærligt så er vinterferien jeres familietid og den skal ikke bruges på hendes behov..

er hun i akut pengemangel ?

for så ville jeg nok hjælpe... hellere det end at hun skal sætte sig i dyr gæld, men er det ren tjene ekstra så nej 

Nej, hun er ikke i akut pengemangel men hun har har den indstilling om at hver 100kr ekstra tæller. Hun har fuldtidsjob ellers og tjener faktisk mere end mig. 

Anmeld Citér

18. januar 2017

Troldemommi

Jeg havde sagt nej, en ting er at være i nød, så ville mit svar være ja, men det der er jo grådighed og det gider jeg ikke. 

Anmeld Citér

18. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Nej, hun er ikke i akut pengemangel men hun har har den indstilling om at hver 100kr ekstra tæller. Hun har fuldtidsjob ellers og tjener faktisk mere end mig. 

selvom man tjener meget kan man godt stå i problemer til halsen. 

God økonomi afhænger ikke af indtægter men af balancen mellem indtægter og udgifter. Måske er hun for flov til at sige hun er i nød. 

Jeg ville i hvertfald lige grave lidt inden jeg nej.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.