Kæreste fortæller sin mor ALT

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2017

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Og du skriver ud til, potentielt, hele verdens befolkning...

Jeg ved godt hvad jeg ville foretrække.

Din mand har et fantastisk forhold til sine forældre, det burde glæde dig. Faktisk synes jeg lidt, at du burde skamme dig. For at mistænkeliggøre og latterliggøre. 

Kan ikke se hvorfor jeg burde skamme mig? Jeg spørger jo bare andre og om de synes jeg er hys fordi jeg føler det kommer for tæt på og så fortæller jeg nogen eksempeler, der er ingen der ved hvem jeg er eller hvem min kæreste. Og skriver endda også min svigermor er super sød, jeg er også glad for min svigermor. Men altså jeg synes bare ikke det er rart at min svigermor ved alt hvad jeg laver og køber. Ved ikke lige hvad du mener med at jeg mistænkeliggøre og latterliggøre.  Og jo har også en mor jeg fortæller mange ting, men jeg skriver ikke til hende hvis vi køre i bilka for at købe et badeforhæng eller en stol. Er det normalt at gøre? 

Synes jo heller ikke det er rart at han ikke er nærværende fordi han sidder med mobilen konstant hvis vi er ude og spise. 

Men det må jeg jo så bare leve med. Men jeg skammer mig altså ikke. Jeg har lov til at føle at det kommer for tæt på når hun ved alt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Det er nok bare mig der er hys så. Ved ikke synes bare det kan blive lidt for meget at han hver gang vi er ude og spise så sidder han og skriver med hende. Hun får også af vide hvis jeg lige har købt et par bukser. Og hvis vi er på hygge tur et eller andet sted skriver han med det samme til hende hvor vi er og laver der. Hun kan også finde på at komme ned i byen hvis vi er nede i byen, fordi han har skrevet hvor vi er. Hun kan også finde på at komme i bilka og det er kun fordi han har skrevet vi er der. Føler bare hun ved alt og ved alt hvad jeg laver. Men ja det er nok bare mig. Men rat høre jeres meninger. 

Det med sengen er fordi hun tror vi ingen penge har, fordi min kæreste cykler på job istedet for at tag bilen bare fordi han elsker at cykle. Men nu tror hun vi slet ingen penge har. 

Det med min svigerfar. Altså min kæreste snakker ikke om sexnovelle med han. Men han kan finde på at ringe til ham lige efter sex og det synes er total usexet. Men nok bare mig igen den er galt med.

Ved du hvad ens følelser er aldrig forkerte. Du er i din gode ret til at føle lige det du vil. 

Jeg sms'er også dagligt med min mor om alt og intet men hvis der er noget jeg ved min kæreste gerne vil holde privat gør jeg da det. Min mor skriver er nysgerrig men mener intet ondt med det. 

Men prøv at dele det op. Hvor meget skyldes at han ikke er til stede? Jeg ville blive irriteret over han sidder og skriver mens i er ude. Det er uopdragent i min verden. Og hvor meget skyldes at de skriver om alt?

mærk efter i dig selv og tag en snak med ham. Hold bolden på din banehalvdel og forklar hvordan du har det. Så håber jeg i finder et kompromis. Din kæreste bør også respektere dine grænser for privatliv. Han er nødt til at forstå at det også er dig han fortæller om.  

I er ihvertfald nødt til at finde et kompromis inden fødsel og baby ellers går det galt for der bliver i presset. 

Anmeld Citér

18. januar 2017

Enitst86

Mænd (mennesker) er forskellige.. Som du selv skriver så kan det måske have noget med moderens høje alder at gøre.. Men ikke nødvendigvis.. Min mand ringer som MINIMUM hver 2. Dag - nogle gange hver dag til sin mor.. Og hver samtale starter med "Nå.. Hvordan går det så..??" og jeg tænker "Ja.. Hvor meget nyt kan der være sket i løbet af de sidste 30 timer..??" Så snakker de lige 30-45 min. Om ALT hvad der er sket siden sidst de snakkede.. Lige fra hvad de fik til frokost og til om de så fik købt den der æbleskivepande i Føtex der var på tilbud.. Suk, altså.. Fred være med at vores mænd måske ikke har fået kappet navlestrengen helt.. Jeg kan sagtens acceptere det - jeg forstår bare ikke behovet.. Selv er jeg lige modsat.. Jeg ringer eller skriver til min mor hvis jeg har noget at spørge om eller noget vigtigt at snakke med hende om.. Det har jeg sjældent så en gang i mellem får jeg en besked "Er du i live min skat..??" ups.. Så er der gået 14 dage uden hun har hørt livstegn fra mig.. �� 

Anmeld Citér

18. januar 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Kan ikke se hvorfor jeg burde skamme mig? Jeg spørger jo bare andre og om de synes jeg er hys fordi jeg føler det kommer for tæt på og så fortæller jeg nogen eksempeler, der er ingen der ved hvem jeg er eller hvem min kæreste. Og skriver endda også min svigermor er super sød, jeg er også glad for min svigermor. Men altså jeg synes bare ikke det er rart at min svigermor ved alt hvad jeg laver og køber. Ved ikke lige hvad du mener med at jeg mistænkeliggøre og latterliggøre.  Og jo har også en mor jeg fortæller mange ting, men jeg skriver ikke til hende hvis vi køre i bilka for at købe et badeforhæng eller en stol. Er det normalt at gøre? 

Synes jo heller ikke det er rart at han ikke er nærværende fordi han sidder med mobilen konstant hvis vi er ude og spise. 

Men det må jeg jo så bare leve med. Men jeg skammer mig altså ikke. Jeg har lov til at føle at det kommer for tæt på når hun ved alt.

Selvfølgelig kan du kræve han ikke sms'er mens I er ude at spise, men hvad går der af dig at at hun ved I har købt en tremmeseng? 

Og ja jeg er helt enig i at du latterliggøre din mands forhold til sin mor. Jeg synes også det er lidt sjovt at du er sur over han skriver små ligegyldige informationer til sin mor mens du åbenbart godt kan skrive til hele verden om din mand og i din verden hans sære forhold til sin mor. 

Anmeld Citér

18. januar 2017

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Selvfølgelig kan du kræve han ikke sms'er mens I er ude at spise, men hvad går der af dig at at hun ved I har købt en tremmeseng? 

Og ja jeg er helt enig i at du latterliggøre din mands forhold til sin mor. Jeg synes også det er lidt sjovt at du er sur over han skriver små ligegyldige informationer til sin mor mens du åbenbart godt kan skrive til hele verden om din mand og i din verden hans sære forhold til sin mor. 

Det med sengen har jeg skrevet at det er fordi hun tror vi ingen penge har og fortæller det til hele familien. 

Kan overhovedet ikke se hvorfor jeg latterliggøre. Jeg spørg jo kun om der er andre der ville have det på samme måde Fordi jeg føler det ubehageligt  at min svigermor ved alt hvad jeg laver lige nu og her. Det følelses lidt som at hun har en GPS eller en mobil tracker på mig, og GPS'en er min kæreste der sender hende oplysninger om hvor jeg er og hvad jeg laver eller hvad jeg køber.  

Men det er helt okay jeg er bare den dumme kælling der åbenbart  latterliggøre min kæreste og hans mor fordi jeg ikke synes at hun behøver at vide alt hvad jeg laver og jeg spørg hvad andre synes er okay.

Selv hvis han skal køre mig til læge, så får hun også en sms mens han sidder i vente værelset. Senere skriver hun så til mig hvad jeg fejler. Ved ikke om det er mig der er noget galt med, men jeg har altså ikke lyst til at dele med min svigermor at jeg lige har fået svamp. 

Men som sagt ingen ville nogensinde vide hvem min kæreste eller hans mor er. Jeg skriver også anonymt. 

Det er måske bedre jeg snakker med min egen mor om hvad hun synes? så kan det jo være hun sidder og tænker at det var da et sært forhold eller hvad hun nu ville tænke. Nej så ville jeg faktisk hellere skrive anonymt her ind for at få luftet mine tanker lidt. 

Anmeld Citér

18. januar 2017

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Måske det mere handler om du savner din kæreste i nuet. Hvis I lige har haft sex så er der da totalt nedtur han tager telefonen og så er det vel egentlig ligegyldigt om det er mor, far, ven eller julemanden. Efter sex skal han have fokus på dig.

Det samme når I er sammen for at nyde hinanden og hygge så skal telefonen være solidt placeret væk fra hånd, øjne og øre for så skal hånden være i din og øjnene på dig. Og igen sp synes jeg det er ligegyldigt om det er mor, far, ven eller julemand. 

Men når det er skrevet så er det da helt gennem fantastisk din kæreste har er så fantastisk forhold til sin mor - det drømmer jeg om jeg får med mine børn. 

Så mit råd, åben munden og bed ham være i nuet med dig og nyd ellers han elsker sin mor og bliver er forbillede for jeres børn. 

Jeg ville give dig helt ret, for jeg bliver skide ked af det når det første han tænker på at lave en opdatering til hans mor, når vi sidder midt i en romantisk middag. og jeg bliver næsten helt flov fordi han sidder med hovedet ned i hans mobil længe og skriver. For hvad tænker andre ikke der sidder ind på restauranten.  Men hvis det var mig der skrev så var ikke så vigtigt at svare.  

Men ja det er dejligt at han har et godt forhold til hans mor. Jeg heldigvis også, så ingen misundelse der Men synes personligt at det går over min grænse at hun ved alt jeg laver. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.