Bryllup!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2017

Anonym trådstarter

Mamman skriver:

Vi havde en gæld på under 80.000 og det var et billån til lav rente. Vi fik ikke lov til at låne til et hus i banken før gælden var væk

Okay, men vi vil heldigvis ikke købe hus da vi bor i et super lækker rækkehus med 4 værelser og 2 badeværelser til knap 6500,- 

Bil har vi lige fået kvit og frit af svigerfar så der er heller ikke noget der 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Vi ender med en gæld på (rundt regnet) 125,500. Det er jo slet ikke slemt. Og det vi ville spare op til brylluppet ryger bare ind på gælden.

Vi kan btw sagtens spare op til konfirmationen 

Altså når ikke relativt hurtigt kan spare 60.000 kr op synes jeg godt nok en forbrugsgæld på 125.000kr er meget. I har jo intet at modregne i værdi. Der er i bund og grund bare overforbrug svarende til måske knap en årsløn efter skat alt efter indkomst  

verden er jo sådan at der altid er noget nyt man gerne vil bruge penge på - bryllup rejse nyt køkken osv og ved at bruge pengene inden man har dem bliver jeres gæld større og større dels fordi i jo tydeligvis ikke får afbetalt en gæld for den vokser jo og dels pga renter så i får råd til mindre og mindre og skal låne mere og mere  

Men du har jo besluttet dig så afsted i banken og lån de penge. Jeg håber det bliver en god fest. 

Anmeld Citér

14. januar 2017

Jegkiggerpåfugle

Der er vel også muligheden for at lave et billigere bryllup hvis det nu skulle være. 

Vi havde et dejligt bryllup for 40 personer i et forsamlingshus, med nyt jakkesæt til Gormen og ny kjole til mig og drikkevare fra Tyskland, jukebox og bryllupskage, buket og blomster, invitationer osv. 

For den bette sum af 20.000 som vi havde sparet op - desuden ønskede vi os penge så vi kunne komme på bryllupsrejse - 2 lækre uger i sydens sol blev der råd til inkl. Lommepenge.

men har man nu ikke mulighed for at låne må man jo spare sammen til det billige bryllup eller os må man vente 4-5 år - når konfirmationen er overstået med at blive gift! 

Bryllupper er hvad man gør dem til - et godt bryllup behøver ikke være det dyreste.

Anmeld Citér

14. januar 2017

God-mor

Anonym skriver:

Hej står og skal giftes! 

Tænker af ren nysgerrighed.. 

Hvordan har i betalt for bryllup?

Har i sparet noget op og lånt til resten?

Sparet alt op?

Eller noget helt tredje? 

Vh 

Vi skal giftes til sommer og vi kan nå at sparer omkring 50.000 kr. op regner vi med. Det kan dog ikke finansiere vores bryllup alene, men vi er heldige at få 20.000 af mine svigerforældre og at mine forældre betaler min kjole. Havde vi ikke haft vores forælres økonomiske hjælp havde jeg uden at blinke lånt lidt i banken. Så længe det ikke drejer sig om mere, og man er i stand til at tilbagebetale, så er der ingen ko på isen Ifht. Hvordan man står i bankens øjne efterfølgende, vil jeg bare sige til dig at vi købte hus i 2015, og vi havde både SU lån og billån (tilsammen over 200.000 kr.) og vi kunne sagtens låne penge til vores drømmehus. Vi havde endda også et lille forbrugslån ved siden af. Det er bare for at fortælle dig, at det bestemt ikke forholder sig på den måde at man med 100 procent sikkerhed intet kan fordi man optager et forbrugslån

Håber i finder den rigtige løsning for jer og tillykke med det kommende bryllup

Anmeld Citér

14. januar 2017

Frk.S

Vi ender med en gæld på (rundt regnet) 125,500. Det er jo slet ikke slemt. Og det vi ville spare op til brylluppet ryger bare ind på gælden.

Vi kan btw sagtens spare op til konfirmationen 

Sjovt så forskellige vi er. 

Personligt synes jeg at et lån på 125.000 er temmelig meget hvis det er ren forbrugslån - og altså ikke noget hvor der er reel værdi i som fx bolig eller bil. 

Men jeg har så heller aldrig været til forbrugslån. 

Det lyder lidt som om at du allerede har besluttet dig for at det er det i skal gøre, og hvis i har det fint med det, så er det jo jeres sag. 

Anmeld Citér

14. januar 2017

Karina84

TS jeg beklager, men jeg har svært ved at forstå jeres prioritering.

I ved at i om nogle få år skal holde konfirmation for jeres barn, en fest jeg tænker i gerne vil spæde lidt kroner i. I skylder i forvejen en pæn slat penge på et forbrugslån (eller var det en bil, så beklager jeg), en gæld som i nu vil fordoble på noget som i bund og grund ikke er nødvendigt. 

Jeg ved godt at et bryllup betyder meget for nogen, men det er vel i bund og grund det med at sige JA til hinanden hele dagen handler om. Hvorfor ikke gøre det på rådhuset med en lækker middag bagefter? OG så begynde at spare op til jeres barns konfirmation i stedet?

Anmeld Citér

14. januar 2017

CarinaSB

Min far betalte på en måde for vores bryllup <3 Jeg blev gift d 20/4-13, men mistede desværre min far d 6/9-12 :( så jeg brugte min arv på vores bryllup. Han havde altid sagt at når han døde skulle jeg bruge pengene på noget som ville gøre mig lykkelig så det gjorde jeg <3

Ville aldrig låne penge til bryllup :)

Anmeld Citér

14. januar 2017

januar16

Vi sparede alt op selv. Jeg vil aldrig gældsætte mig for fest og farver.

Vi var begge på SU med studiejob da vi startede opsparingen og min mand havde job det sidste halve år inden bryllup. 

Anmeld Citér

15. januar 2017

Jegkiggerpåfugle

God-mor skriver:

Vi skal giftes til sommer og vi kan nå at sparer omkring 50.000 kr. op regner vi med. Det kan dog ikke finansiere vores bryllup alene, men vi er heldige at få 20.000 af mine svigerforældre og at mine forældre betaler min kjole. Havde vi ikke haft vores forælres økonomiske hjælp havde jeg uden at blinke lånt lidt i banken. Så længe det ikke drejer sig om mere, og man er i stand til at tilbagebetale, så er der ingen ko på isen Ifht. Hvordan man står i bankens øjne efterfølgende, vil jeg bare sige til dig at vi købte hus i 2015, og vi havde både SU lån og billån (tilsammen over 200.000 kr.) og vi kunne sagtens låne penge til vores drømmehus. Vi havde endda også et lille forbrugslån ved siden af. Det er bare for at fortælle dig, at det bestemt ikke forholder sig på den måde at man med 100 procent sikkerhed intet kan fordi man optager et forbrugslån

Håber i finder den rigtige løsning for jer og tillykke med det kommende bryllup

WOW i har godt nok en fantastisk bank!!! - der er ingen banker som vil røre os med en ildtang og vi har bil+forbrugslån på sammenlagt 200.000 og vi kan kun betale ALT af gælden for at flytte bank og en samtale om hus er TOTALT udelukket trods vi bor i den "billigste" udkant af Danmark  

Anmeld Citér

15. januar 2017

God-mor

Jegkiggerpåfugle skriver:

WOW i har godt nok en fantastisk bank!!! - der er ingen banker som vil røre os med en ildtang og vi har bil+forbrugslån på sammenlagt 200.000 og vi kan kun betale ALT af gælden for at flytte bank og en samtale om hus er TOTALT udelukket trods vi bor i den "billigste" udkant af Danmark  

Det ved jeg ikke om vi har, vi har da venner som også lige har købt hus som også har gæld. De lånte endda også til udbetalingen.. Vi havde selv 100.000 til udbetalingen på vores hus. Ser overhovedet ikke gæld som et issue så længe man kan betale det tilbage igen selvom det altid er at fortrække selv at spare op 

Jeres bank lyder ret striks, syntes jeg. Men jeg tænker det kan have noget med ens jobsikkerhed, uddannelse og selcfølgelig indtægt at gøre om de er villige til at låne en penge til et hus trods gæld i forvejen. Og så kommer det an på hvilken gæld det er.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.