Bryllup!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2017

koeapabshicar

Vi sparede op og betalte selv. Vi fik dog nogle store poster i gave. Vi fik kjolen af mine svigerforældre og ringene af min mands mormor. Min far betalte for bilen osv. :-) Vi ville ikke have er slotsbryllup med det hele og jeg går meget op i kreativitet og elsker DIY. Mit bryllup kostede omkring de 30-40.000 for os. :-) 

Det der med ikke at gældsætte sig for et bryllup er jo heldigvis op til en selv. Personligt ville jeg ikke gøre det, så hellere skrue ned for forventningerne :-) MEN det er jo ens egne penge, nogle bruger penge på dyre biler andre kan nøjes med en billigere osv. :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2017

Jegkiggerpåfugle

Anonym skriver:

Sagen er nu også den at vi i år 2019 har konfirmation, også ville det faktisk blive enormt kaos ift hvor tæt det hele bliver. 

Tænker selv at jeg ikke kan se forskellen i at låne i banken og gøre det til sommer eller sparer op og gøre det om nogle år. Skal jo alligevel smide penge efter det 

Og har jo desværre ikke nogle fantastiske velhavende forældre der kan give noget til økonomisk. 

Men nu må vi se hvad banken siger. Vi skal til møde på fredag 

At spare op = ingen renter og kun betale 61.000 kr

at låne penge = masser af renter, gebyr for oprettelse af lån 

Anmeld Citér

14. januar 2017

Bb2015

Vi har et budget der hedder 60.000kr. Ikke mere. Så har vi fundet et billigt sted at være og køber drikkevarer i Tyskland og gik ind i Lilly og bad om at kigge på kjoler til 4.000kr og under. Vi sparer hvor der spares kan men vil også gøre det ordenligt. Vi er heldige at have et forælderpar der giver 25.000kr og et andet der giver 5.000kr og så har vi selv sparet 30.000kr op. 

Hvis det er nødvendigt at låne ville jeg foretrække at gøre det privat evt hos familie så der ikke kommer renter på. 

Anmeld Citér

14. januar 2017

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Sagen er nu også den at vi i år 2019 har konfirmation, også ville det faktisk blive enormt kaos ift hvor tæt det hele bliver. 

Tænker selv at jeg ikke kan se forskellen i at låne i banken og gøre det til sommer eller sparer op og gøre det om nogle år. Skal jo alligevel smide penge efter det 

Og har jo desværre ikke nogle fantastiske velhavende forældre der kan give noget til økonomisk. 

forskellen er renterne ;-) De vil være langt billigere på en bil eller fast ejendom, hvorimod forbrugslån typisk er væsentligt højere.

I skal naturligvis gøre som I har lyst til, men gør Jer selv en tjeneste og bed banken om at vise Jer, hvor meget I ender med at betale tilbage i alt - det er ofte meget mere end man tror.

Anmeld Citér

14. januar 2017

Anonym trådstarter

Tak for svar piger

Ja selvfølgelig kommer renterne, men synes ikke at renterne er slemme på det vi skylder indtil videre (60,000)

Men nu må vi se om de overhovedet vil låne os mere. Vi begge studere, dog er kæresten færdig uddannet pædagog feb 19' så der vil vi helt klart kunne kaste mere på gælden. Vil ville sætte afdraget op på 3500 i måneden fra 2000 

Anmeld Citér

14. januar 2017

Frk.S

Vi sparede op og betalte det hele selv.

Vi var enige om at vi ikke ville låne penge til bryllup. Du skriver at der ikke rigtig er forskel - men det er der jo da der ryger renter på lånet og du derved kommer til at betale væsentlig mere for det... du får meget mindre for dine penge.

Hvis I ikke synes det er et problem, så skal i jo bare gøre som i føler. Jeg ville bare aldrig gøre det.

Jeg synes bestemt i så skal få banken til at fortælle hvor meget i reelt kommer til at betale inden lånet er betalt ud. 

Anmeld Citér

14. januar 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg tror da også, det er undtagelsen, at forældre til børn i konfirmationsalderen får økonomiske bidrag af deres forældre til at holde bryllup for. Måske tager jeg fejl.

Jeg husker, da datteren til nogle af min mors venner indbød til og holdt bryllup for deres datter, som var midt i 30'erne. Invitationerne var skrevet af forældrene - som om, de giftede deres purunge datter bort. Det havde jeg ikke kunnet "være i" som absolut fuldvoksen og selvstændig kvinde med for længst afklippet navlestreng! Det er selvfølgelig også en yderlighed - tror jeg! 

Anmeld Citér

14. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Tak for svar piger

Ja selvfølgelig kommer renterne, men synes ikke at renterne er slemme på det vi skylder indtil videre (60,000)

Men nu må vi se om de overhovedet vil låne os mere. Vi begge studere, dog er kæresten færdig uddannet pædagog feb 19' så der vil vi helt klart kunne kaste mere på gælden. Vil ville sætte afdraget op på 3500 i måneden fra 2000 

Udover renterne er der også massere af andre ulemper. 

Hvis i senere vil købe hus bil eller sndet der kræver lån begrænser i jer selv ved allerede at have lån

banker vil være mere uvillige til at låne når i ikke selv er i stand til at spare op til forudsigelige udgifter som bryllup og konfirmation

hvis jeres økonomi ændrer sig ved fx sygdom eller fyring har i allerede holdt festen skal stadig tilbagebetale mens hvis i sparer op kan i ændre prioriteringer

hvis i går fra hinanden hænger i på ekstra gæld oveni alt det andet økonomiske der følger

alt i alt er det en utrolig dårlig ide at bruge mere end hvad man har. Jeg ville kun låne til huskøb og ellers spare op eller tilpasse forbrug og ønsker til min indkomst. 

Når det er sagt kan i helt sikkert sagtens finde en bank der vil låne jer penge. Det er jo dem der låner de tjener på og ikke de kedelige der sparer op. 

Anmeld Citér

14. januar 2017

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Udover renterne er der også massere af andre ulemper. 

Hvis i senere vil købe hus bil eller sndet der kræver lån begrænser i jer selv ved allerede at have lån

banker vil være mere uvillige til at låne når i ikke selv er i stand til at spare op til forudsigelige udgifter som bryllup og konfirmation

hvis jeres økonomi ændrer sig ved fx sygdom eller fyring har i allerede holdt festen skal stadig tilbagebetale mens hvis i sparer op kan i ændre prioriteringer

hvis i går fra hinanden hænger i på ekstra gæld oveni alt det andet økonomiske der følger

alt i alt er det en utrolig dårlig ide at bruge mere end hvad man har. Jeg ville kun låne til huskøb og ellers spare op eller tilpasse forbrug og ønsker til min indkomst. 

Når det er sagt kan i helt sikkert sagtens finde en bank der vil låne jer penge. Det er jo dem der låner de tjener på og ikke de kedelige der sparer op. 

Vi ender med en gæld på (rundt regnet) 125,500. Det er jo slet ikke slemt. Og det vi ville spare op til brylluppet ryger bare ind på gælden.

Vi kan btw sagtens spare op til konfirmationen 

Anmeld Citér

14. januar 2017

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Vi ender med en gæld på (rundt regnet) 125,500. Det er jo slet ikke slemt. Og det vi ville spare op til brylluppet ryger bare ind på gælden.

Vi kan btw sagtens spare op til konfirmationen 

Vi havde en gæld på under 80.000 og det var et billån til lav rente. Vi fik ikke lov til at låne til et hus i banken før gælden var væk

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.