Hvornår lukker livmodermund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2017

Carina:-)

Anonym skriver:

Nej den er ikke ilde hørt, men prøv at formuler dig lidt menneskelig.. og hvem siger du har ret.. 

Folk vil dig jo kun det bedste . 

Man skal ikke pille løs ved det  miljø der gerne skulle passe på din baby.

Og abracadabar er så vidt jeg husker læge så tænker du roligt kan stole på de råd du har fået 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2017

Anonym

Det kan godt være, at jeg er meget uvidende men jeg undre mig virkelig meget over den her tråd.. ? 

Hvorfor vil i føle om jeres livmodermund er åben eller lukket? Sidder den ik ligesom et stykke oppe i en? 

Det må da være ubehageligt?(eller har jeg slet ikke styr på anatomien her?)

Og som andre skriver er det jo en meget åbenlys smittevej for bakterier.. 

Undskyld hvis det er dumme spørgsmål  Det lyder bare mærkeligt i mine ører. 

Det er ikke negativt ment, da jeg som sagt må være meget uvidende 

Anmeld Citér

13. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Det kan godt være, at jeg er meget uvidende men jeg undre mig virkelig meget over den her tråd.. ? 

Hvorfor vil i føle om jeres livmodermund er åben eller lukket? Sidder den ik ligesom et stykke oppe i en? 

Det må da være ubehageligt?(eller har jeg slet ikke styr på anatomien her?)

Og som andre skriver er det jo en meget åbenlys smittevej for bakterier.. 

Undskyld hvis det er dumme spørgsmål  Det lyder bare mærkeligt i mine ører. 

Det er ikke negativt ment, da jeg som sagt må være meget uvidende 

Det er lige så meget for at føle hvor den er henne. Når man har ægløsning er den høj, åben og blød, når man ikke har er den lav, lukket og hård. Ved graviditet skulle den gerne være høj, blød og lukket. Det er en meget anvendt metode til at se hvornår der sker noget ☺

Er det ubehageligt når du har sex eller onanerer? Der rører du højst sandsynligt også livmoderhals og dermed din livmodermund. ☺ Den sidder ikke særlig langt oppe hos de fleste kvinder, men man lægger nok ikke så meget mærke til den.

Smittevej for bakterier hvorhen? Livmoderhalsen er jo totalt lukket når man er gravid, så kan du jo heller ikke tage i svømmehal uden at abortere, for der kan vel ligeså godt komme bakterier op?

Og man er selvfølgelig ren inden man rører noget som helst dernede. ☺

Anmeld Citér

13. januar 2017

Cassandra

Anonym skriver:

Det er lige så meget for at føle hvor den er henne. Når man har ægløsning er den høj, åben og blød, når man ikke har er den lav, lukket og hård. Ved graviditet skulle den gerne være høj, blød og lukket. Det er en meget anvendt metode til at se hvornår der sker noget ☺

Er det ubehageligt når du har sex eller onanerer? Der rører du højst sandsynligt også livmoderhals og dermed din livmodermund. ☺ Den sidder ikke særlig langt oppe hos de fleste kvinder, men man lægger nok ikke så meget mærke til den.

Smittevej for bakterier hvorhen? Livmoderhalsen er jo totalt lukket når man er gravid, så kan du jo heller ikke tage i svømmehal uden at abortere, for der kan vel ligeså godt komme bakterier op?

Ville altså stadig holde fingrene væk Siger bare en ting - GBS infektion i livmoderen!!!

Anmeld Citér

13. januar 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Det har bare absolut ingen praktisk betydning, hvordan ens livmoderhals føles - hvad hvis den føles lidt åbentstående? Skal man så undersøges ekstra i uge 5? Nix. Man kan hverken gøre fra eller til - og i øvrigt ved de færreste, hvor åben/lukket en livmodermund skal være tidligt i graviditeten. 

Hvis man mærker INDENI livmodermunden, kan man potentielt lave en ridse i slimhinden med en negl - og det har ingen gavnlig effekt overhovedet. Og hvis man skal vurdere, om livmodermunden står åben, skal man jo ind i livmodermunden med en finger.

Forskellige underlivsinfektioner er jo en kendt risikofaktor for abort og senere hen tidlig fødsel, så der er jo al mulig god grund til at tænke sig om.

Jordemødre kan jo i øvrigt sætte fødsler i gang ved hindeløsning, hvor de netop dilaterer livmodermunden. Det samme med er ballonkateter, som også udvider livmodermunden. 

Der er således ingen gavnlig effekt af jævnlige livmoderhalsundersøgelser, men potentielt set kan der være skadelige virkninger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.