Hvornår lukker livmodermund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2017

Guldlok88

Anonym skriver:

Du tror ikke jeg fattede den første gang?

altså undskyld mig men hvad fanden er i for nogle mennesker? Nogle siger det kan skade og andre siger det ikke kan. I har 100% ret til jeres mening og ret til at ytre den men der er fandeme mange måder at gøre det på.. I kunne sige det på en langt pænere måde til en nervøs gravid.. 

håber denne tråd kan lukkes da den ikke just gavner 

Ajj, prøv lige at skrive pænt.. Der var ingen af dem der skrev grimt til dig... De skriver det jo kun så du ikke piller dernede og kan få infektioner mm.. 

Rolig nu.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2017

Muhmi

Hold da op - det var da en rar besked at få.. mange tak for den 

Jeg har vasket MEGET grundigt hænder og rørte MEGET forsigtig og kommer ikke til at gøre det igen - havde jeg ikke tænkt mig.. 

Men dejligt at du lige skulle have den med aborten med - tak for den.. det kan jeg virkelig bruge til meget godt lige nu 

Det var nok ikke for at være tarvelig eller nedladende at hun skriver som hun gør.. Men hvis du er bekymret for abort, så er det smarteste jo heller ikke at sidde og pille i livmodermunden. Og nej, det er ikke for at bonke dig i hovedet at jeg skriver det, men fordi det faktisk var en ret god oplysning som hun kom med og så holder man jo fingrene væk en anden gang

Ved ikke hvornår livmodermunden lukker sig, men tænker at der i hvert fald ikke er nogen grund til selv at tjekke det  

Og bare rolig, du har sikkert ingen skade gjort, men du skal for eftertiden holde fingrene væk

STORT tillykke med graviditeten  

Anmeld Citér

12. januar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Søde ts, jeg har desværre heller ikke svar på dit spørgsmål, men ville lige give dig et kram med på vejen 

Jeg skal selv teste i morgen eller overmorgen, og med en Missed abortion i baghånden er jeg bange både for negativ test, og for at miste igen, så jeg forstår hvordan du føler. Havde selv overvejer at tjekke min livmoderhals, men nu tør jeg da ikke alligevel, med de udmeldinger  

Tak for et menneskeligt svar! 

i MANGE andre tråde og i artikler osv. står der at det ikke skader.. man roder jo ikke rundt INDENI og gør alt muligt, og hvad er så forskellen på en ren vasket og at få finger af sin kæreste/få en pik op?

MEN man skal selvfølgelig tage sine forholdsregler, så jeg har da heller ikke tænkt mig at gøre det igen og kan godt forstå at du ikke vil gøre det 

Held og lykke med testningen i morgen, jeg krydser alt hvad jeg kan for dig 

Nu vil jeg slette min profil herinde, for med den tone får jeg ikke meget ud af det, andet end at blive rigtig rigtig ked af det.. Havde regnet med folk var mere hensynsfulde i deres formuleringer 

Rigtig god aften til dig 

Anmeld Citér

12. januar 2017

Cassandra

Anonym skriver:

Nej den er ikke ilde hørt, men prøv at formuler dig lidt menneskelig.. og hvem siger du har ret.. 

Hvorfor gør lægerne det så ikke hele tiden? Har du nogensinde hørt om streptokokker i skeden? Synes jeg formulere mig ordentligt og pænt

Anmeld Citér

12. januar 2017

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Det var nok ikke for at være tarvelig eller nedladende at hun skriver som hun gør.. Men hvis du er bekymret for abort, så er det smarteste jo heller ikke at sidde og pille i livmodermunden. Og nej, det er ikke for at bonke dig i hovedet at jeg skriver det, men fordi det faktisk var en ret god oplysning som hun kom med og så holder man jo fingrene væk en anden gang

Ved ikke hvornår livmodermunden lukker sig, men tænker at der i hvert fald ikke er nogen grund til selv at tjekke det  

Og bare rolig, du har sikkert ingen skade gjort, men du skal for eftertiden holde fingrene væk

STORT tillykke med graviditeten  

TAK for et normalt og dejligt svar med en kærlig formulering 

Er kun oprigtigt RIGTIG glad for inputs - det er jeg! Men der er mange måder at skrive det på, og din var helt perfekt, så mange tak for det 

Jeg har 100% lært af min fejl og gør det ikke igen 

Mange tak, nu vil jeg komme væk herfra og nyde min graviditet 

Rigtig god aften til dig! 

Anmeld Citér

12. januar 2017

Muhmi

TAK for et normalt og dejligt svar med en kærlig formulering 

Er kun oprigtigt RIGTIG glad for inputs - det er jeg! Men der er mange måder at skrive det på, og din var helt perfekt, så mange tak for det 

Jeg har 100% lært af min fejl og gør det ikke igen 

Mange tak, nu vil jeg komme væk herfra og nyde min graviditet 

Rigtig god aften til dig! 

Velbekomme..  Tror heller ikke de andre har skrevet det de skrev til dig i ond mening, eller med onde hensigter, men ganske enkelt fordi de bliver bekymret på dine vegne og så kan tonen måske godt lyde lidt hård, uden egentlig at være det.. Jeg som ikke sidder som ts, kan godt se deres tone ikke er hård, men forståeligt føler du dig lidt ramt fordi du også er en smule sårbar lige nu

Synes ikke du skal slette din profil, vi er ikke så slemme herinde, selvom bølgerne godt kan gå lidt højt nogle gange   Sådan er det jo på diverse forums

Bliv endelig, her er nu så hyggeligt

Og rigtig god aften til dig også 

Anmeld Citér

12. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Tak for et menneskeligt svar! 

i MANGE andre tråde og i artikler osv. står der at det ikke skader.. man roder jo ikke rundt INDENI og gør alt muligt, og hvad er så forskellen på en ren vasket og at få finger af sin kæreste/få en pik op?

MEN man skal selvfølgelig tage sine forholdsregler, så jeg har da heller ikke tænkt mig at gøre det igen og kan godt forstå at du ikke vil gøre det 

Held og lykke med testningen i morgen, jeg krydser alt hvad jeg kan for dig 

Nu vil jeg slette min profil herinde, for med den tone får jeg ikke meget ud af det, andet end at blive rigtig rigtig ked af det.. Havde regnet med folk var mere hensynsfulde i deres formuleringer 

Rigtig god aften til dig 

Jeg havde, før jeg læste tråden, slet ikke overvejet, at jeg kunne risikere at fremprovokere en abort ved at mærke udenpå livmoderhalsen.  Har nok altid tænkt, at hvis spiren sidder fast, så sidder den fast... Og ja, tror manden ville trist hvis sex var slut indtil efter uge 12

Det gør mig lidt trist, hvis du sletter profilen, og vi kunne have nogle gode snakke de næste mange måneder, hvis jeg også er gravid - men jeg forstår dig godt. Man er bare SÅ sensitiv efter abort 

Også rigtig god aften til dig, og held og lykke! Er sikker på din spire nok skal blive der 

Anmeld Citér

12. januar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg havde, før jeg læste tråden, slet ikke overvejet, at jeg kunne risikere at fremprovokere en abort ved at mærke udenpå livmoderhalsen.  Har nok altid tænkt, at hvis spiren sidder fast, så sidder den fast... Og ja, tror manden ville trist hvis sex var slut indtil efter uge 12

Det gør mig lidt trist, hvis du sletter profilen, og vi kunne have nogle gode snakke de næste mange måneder, hvis jeg også er gravid - men jeg forstår dig godt. Man er bare SÅ sensitiv efter abort 

Også rigtig god aften til dig, og held og lykke! Er sikker på din spire nok skal blive der 

Nej det er helt væk ..

Hahah ja lige præcis! Det tror jeg også 

Ja det er man, og det har folk ikke forståelse for i deres formuleringer  Jeg kan sende dig en privatbesked også kan du finde mig andet steds? 

Rigtig god aften til dig også!!  Tak det håber jeg også  Den er udødelig har min kæreste og jeg besluttet 

Anmeld Citér

12. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Heej

Jeg er nygravid (4+1) og med aborter i bagagen er jeg lidt ekstra nervøs.

Jeg har altid mærket efter livmoderhalsen og livmodermunden ifb. Ægløsning osv. Og ville derfor mærke i dag for at sikre mig, at den var lukket..

Det var den så ikke helt! Skulle den ikke være det??? eller går der lidt tid. Har søgt og søgt på nettet og endda snakket med sekretæren hos lægen. Hun vidste det ikke.. 

Haha, nu tør jeg ikke andet end at være anonym! Men jeg mærker nogle gange efter også, af ren nysgerrighed, og fordi min livmoderhals ikke er højt oppe endnu. Jeg er 11+ uger, og jeg vil mene at det ikke er noget problem hvis du har rene hænder og lader være med at stikke fingeren direkte op i! Hah. Jeg gøre det altid i badet, så bliver man ikke mere ren.

Men som svar på dit spørgsmål, kan livmoderhalsen altså godt føles en lille smule åben, uden at den er det, så lad dig ikke bekymre, medmindre du får smerter og blødning. Jeg var nemlig selv bekymret, og det er en masse andre også inde på engelske forums.

Jeg håber ikke du lader dig skræmme, de skriver forhåbentlig som de gør i bedste mening, og er måske selv lidt kropsforskrækkede?!

Man må have nogle klamme negle hvis det skulle føre til abort

Anmeld Citér

12. januar 2017

Aristocats

Man skal ALTID overlade sådan noget til fagfolk. Bare du ikke gør det igen. 

Og hvordan i al hulan er man kropsforskrækket fordi man fraråder gravide uden medicinsk baggrund at rode rundt med fingre oppe i deres livmodermund derhjemme?! Der er en grund til, at vi har læger og jordemødre, så benyt jer af dem i stedet for at gå til værks selv! Sådan noget er ikke sikkert og skal ikke udføres af uvidende kvinder derhjemme. Slut!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.