Anonym skriver:
Nu har jeg siddet inde på mit kommende barns værelse og grædt i jeg ved ikke hvor længe. Mens manden sover intetanende i det andet rum..
Det hele startede for nogle år tilbage hvor jeg mødte den mest fantastiske mand og faldt fuldstændig hovedkuls pladask for ham med det samme.. Det gik rigtig godt i et stykke tid hvor jeg var sikker på han var drømmemanden. Pludselig begyndte han at ændre sig, ikke til det slemmeste men der kom nogle træk op i ham som jeg absolut ikke brød mig om. Det blev til rigtig mange skænderier. Jeg kæmpede dog en brav kamp for vores forhold. Da jeg holdte fast i den mand jeg havde lært at kende. Det begyndte så at gå rigtig godt og vi begyndte at snakke om at flytte sammen, så vi var ude og kigge på hus vi kunne købe sammen..
pludselig døde hans far og moren stod alene. vi snakkede om det og blev enige om (for en kort stund troede jeg) at flytte ind for at hjælpe hende med at komme igennem hendes sår.. Det viste sig hurtigt at min kæreste havde "misforstået" og var sikker på jeg mente permanent men jeg havde absolut intet ønske om at flytte sammen med svigermor!!! Valgte at udskyde snakken da de begge var i sår og tænkte det hele nok skulle gå. En måned efter blev jeg gravid og kæresten pressede mig stort set til at sige min elskede lejlighed op for nu sku vi jo have baby sammen så self sku vi bo sammen.
Nu sidder jeg så her i et hus der er fuldstændig faldefærdigt og kigger på min søns puslebord som jeg ik engang kan bruge på hans værelse da her er så koldt og med gennemtræk. Under samme tag som svigermor som har en ide om hvordan tingene skal foregå. Det er jo hendes hus.. Jeg føler jeg slet ikke kan være mig selv. Jeg kan glemme alt om at gå nøgen rundt og så snart mig og manden er uvenner så ved hun alt og prøver at blande sig.. Ingen romantiske stunder for os selv eller spontan sex.
Jeg er så bekymret for mit barns fremtid i dette hus samtidig med at jeg ved jeg skal kæmpe med min svigermor om opdragelses metoder da vi ser meget forskelligt på tingene..
og jo har snakket med manden om det men han føler ikke vi kan flytte fra hende fordi hun er så sårbar og alene. Jeg har sagt til ham fra starten af at jeg i det mindste ville finde et nyt hus der var delt op så vi ku få vores privatliv uden han føler han svigter hende. Han bliver ved med at sige det skal vi nok men hver gang vi finder et hus der er perfekt så bakker han ud med mange dårlige undskyldninger.
Desuden har jeg en kat som han mener vi skal aflive fordi den kradser på ting... Men det gør katte jo.. Og den har været en del af mit liv de sidste mange mange år så vil slet ikke af med hende.
Føler bare at hele vores liv skal være efter hans præmisser og at jeg bliver glemt i det hele..
er det bare mine hormoner den er helt galt med..
For mig lyder det ikke bare som hormoner... Man skal ikke skyde alle negative følelser af på hormoner, overhovedet. Nogle gange bliver ens følelser forstærket af dem, men helt at give dem skylden synes jeg ikke man kan, da følelsen jo højst sandsynligt havde været der alligevel, måske blot i mildere grad...
Jeg synes du skal gøre 100% klart for din kæreste, at denne boligsituation overhovedet ikke er holdbar.. Dit barn skal altså på ingen måde sove i et værelse med træk, som i OVERHOVEDET ikke, det kommer I til at få et ørebarn ud af og det er INGEN tjent med.
For det andet så skal du ikke gå rundt i et hjem hvor du ikke føler dig tilpas... Du skal have det godt, det samme skal din svigermor og kæreste, men din svigermor heler altså heller ikke ordentligt hvis hun ikke lærer at leve alene, sorry, jeg ved det lyder hårdt, men det er et plaster der skal rives af og gu' fanden det gør ondt, men det SKAL gøre ondt for at man kan komme sig over smerten. Uden et sår, kan man jo ikke hele.
Desuden, så skal din kæreste ikke bestemme om din kat skal aflives, den er jo en del af din familie, hvad ville han sige til at du overhovedet foreslog bare at sende svigermor væk, så kan hun være ked af det et andet sted? Ej, vel?
Led efter et dejligt sted og sig, nu flytter du altså, med eller uden ham, ligemeget hvad, så er boligsituationen jo ikke holdbar som den er nu og hvis du skal være ked af det, så hellere være det alene end sammen med én der nok aldrig vil holde med dig i sidste ende