hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg er mega forvirret  

Hvor gamle er børnene? Ville de ikke have sagt noget til dig, hvis de var forvirret over navnene?

Jeg forstår simpelthen ikke problemet, og det lyder mere som noget jalousi over et eller andet fra fars side. 

Måske netop fordi han ikke har så meget familie, og det har du/I.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2017

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Jeg er mega forvirret  

Hvor gamle er børnene? Ville de ikke have sagt noget til dig, hvis de var forvirret over navnene?

Jeg forstår simpelthen ikke problemet, og det lyder mere som noget jalousi over et eller andet fra fars side. 

Måske netop fordi han ikke har så meget familie, og det har du/I.

Børnene er 8 og 9 år.

Anmeld Citér

9. januar 2017

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Da jeg fik min førstefødte havde vi rimelig nemt ved at finde ud af hvad folk skulle kaldes, fordi min eks' bedsteforældre alle var døde og jeg kun havde min mormor tilbage, og ingen af os er delebørn.

Desværre holdt vores forhold ikke og jeg fandt senere sammen med en ny. Da vi fik familie forøgelse, valgte vi at hans mor skulle blive til "bedste" i stedet for "farmor" for at børnene skulle vide om det var den lilles farmor eller ej, der blev omtalt. Min mormor var død i mellemtiden, men til gengæld har min kæreste både sin mormor, morfar og farfar, så vi valgte at sige olde- og så den titel de havde før (f.eks. blev hans farmor til oldefarmor) så vi vidste hvilken oldemor der var tale om.

Det har vi gjort i snart tre år, og ingen af ungerne har udvist forvirring over disse titler, men nu har min eks pludselig kontaktet mig og sagt at det altså forvirrer, så nu skal vi lave det om.

Min eks mener vi skal lave det om til [mindstes navn]'s og hvad de så er til den lille, men jeg mener det så vil blive endnu mere forvirrende på den måde.

Hvad ville I gøre?

Da jeg har 6 år, min lillebror 4 år og min lillesøster 1 år blev mine forældre skilt, min mor fandt en anden mand og flyttede sammen med. De fik så min lillebror der bliver 11 år i maj. 

Jeg er 22 år i dag. Han kalder dem alle det normale som farfar, farmor, osv osv. 

Vi er vokset op med bare at kalde dem ved navn, det har aldrig forvirret os. Vi har vores egen farmor, farfar (han er død i mellem tiden) osv osv. Vi har dog samme bedstemor og bedstefar (mormor og morfar) ligesom jeres. 

Anmeld Citér

9. januar 2017

Sprit25

For mig er en titel endnu et menneske, der elsker mit barn og gerne vil være en del af mit barns liv. Så vi har herre mange titler herhjemme! 

F.eks er min moster min datters oldemoster! Den eneste der er forvirret er min mand! 

Som jeg forstår det, er de eneste oldeforældre dine børn har er på din kærestes og din side. Det skal din eks slet slet ikke blande sig i. Han skal bare være glad for jeres børn oplever oldeforældre de kan huske! 

Anmeld Citér

9. januar 2017

Kay

Anonym skriver:

det er min eks der er bopælsforælder på vores børn, og kommer kun hjem til os hver anden weekend.

De bliver mindst en gang om ugen passet af deres farmor, og det er ikke hver gang de er på samvær at vi er sammen med hverken hans eller min familie, så jeg vil ikke mene han har noget at "frygte".

Så er det meget mystisk hvad der stikker under...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.