Da jeg fik min førstefødte havde vi rimelig nemt ved at finde ud af hvad folk skulle kaldes, fordi min eks' bedsteforældre alle var døde og jeg kun havde min mormor tilbage, og ingen af os er delebørn.
Desværre holdt vores forhold ikke og jeg fandt senere sammen med en ny. Da vi fik familie forøgelse, valgte vi at hans mor skulle blive til "bedste" i stedet for "farmor" for at børnene skulle vide om det var den lilles farmor eller ej, der blev omtalt. Min mormor var død i mellemtiden, men til gengæld har min kæreste både sin mormor, morfar og farfar, så vi valgte at sige olde- og så den titel de havde før (f.eks. blev hans farmor til oldefarmor) så vi vidste hvilken oldemor der var tale om.
Det har vi gjort i snart tre år, og ingen af ungerne har udvist forvirring over disse titler, men nu har min eks pludselig kontaktet mig og sagt at det altså forvirrer, så nu skal vi lave det om.
Min eks mener vi skal lave det om til [mindstes navn]'s og hvad de så er til den lille, men jeg mener det så vil blive endnu mere forvirrende på den måde.
Hvad ville I gøre?
Anmeld
Citér