hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2017

MoarMoar

I vores familie kalder vi dem også oldefarmor, oldemormor og oldemorfar. Min mands farmor kaldte vi altid bare far's farmor. 

Børnene har altid kunne finde ud af det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2017

Kay

Anonym skriver:

hverken jeg eller min eks har nogen bedsteforældre tilbage, så de eneste oldeforældre som børnene har noget at gøre med er min nuværende kærestes bedsteforældre.

Undskyld det må jeg havde misforstået... 

Så det din x syntes er forvirrende er at hans mor hedder farmor og at din nye mands mor hedder bedste?  Eller er det også onkler og tanter Osv?

Anmeld Citér

8. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Det ville jeg ikke acceptere. Så skulle sin store barn konstant mindes om at det faktisk kun er den lukkes rigtige bedste og oldeforældre. 

Som jeg forstår det har sin x ikke nogle tilbage så det kan ikke skabe forvirring. 

Anmeld Citér

8. januar 2017

L-mor

Jeg synes I har fundet en fin løsning på at få styr på older og bedster. Når du tilføjer, at din eks-kæreste (s familie) helst ikke ser, at din ældste kalder sin bonusfars mor for bedste, giver det mig indtryk af jalousie. 

Jeg ville ikke acceptere det.

Anmeld Citér

8. januar 2017

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Undskyld det må jeg havde misforstået... 

Så det din x syntes er forvirrende er at hans mor hedder farmor og at din nye mands mor hedder bedste?  Eller er det også onkler og tanter Osv?

han har ingen problemer med at vi kalder min kærestes mor for bedste og min kærestes søskende for onkler, tanter osv. men det er den generation der er bedsteforældre til min kæreste som min eks har problemer med.

min kærestes farmor bliver kaldet oldefarmor og hans mormor kaldet, men han vil have vi skal sige X's oldemor om dem begge to. Jeg vil bare mene at så gør vi da først for alvor forskel på børnene, og det hele mere forvirret end det er nu.

Da den mindste blev født gik de store meget op i hvad folk var til dem. Hvis det f.eks. var min kærestes bror jo onkel til den lille, men hvad var han til dem.

Min kærestes familie har lige fra starten af taget mine store børn til sig og sagt at så længe børnene ønsker det, så er de lige så meget deres børnebørn osv.

Anmeld Citér

8. januar 2017

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Det ville jeg ikke acceptere. Så skulle sin store barn konstant mindes om at det faktisk kun er den lukkes rigtige bedste og oldeforældre. 

Som jeg forstår det har sin x ikke nogle tilbage så det kan ikke skabe forvirring. 

nej, min eks har nemlig ikke nogen tilbage.

han er vokset op med at det kun var hans mor, mormor (der blev mere og mere dement) og storebror. De fik så en stedfar da min eks var teenager, men han havde ingen familie.

Hans mormor døde omkring det tidspunkt vi fik den ældste, og på det tidspunkt kunne hun ikke engang huske hvad der var sket 5 min. inden.

min og min kærestes familier er til gengæld større, og med både dine, mine og vore børn flere steder.

Anmeld Citér

8. januar 2017

Kattha

Synes godt nok det er forvirrende 

Men jeg forstår ikke helt hvad din eks's argumentation er? Er det kun for at børnene skal være helt klar over de har forskellige fædre, og deraf forskellig familie, eller hvad? Er din eks bekymret for din store er begyndt at se din nye kæreste som far(figur), og han er blevet bange og vil banke det ind i hovedet på barnet, at det altså er ham der er faren? For ellers kan jeg slet ikke se hvad der skulle være grunden, men er som sagt også blevet forvirret 

Anmeld Citér

8. januar 2017

Kay

Anonym skriver:

han har ingen problemer med at vi kalder min kærestes mor for bedste og min kærestes søskende for onkler, tanter osv. men det er den generation der er bedsteforældre til min kæreste som min eks har problemer med.

min kærestes farmor bliver kaldet oldefarmor og hans mormor kaldet, men han vil have vi skal sige X's oldemor om dem begge to. Jeg vil bare mene at så gør vi da først for alvor forskel på børnene, og det hele mere forvirret end det er nu.

Da den mindste blev født gik de store meget op i hvad folk var til dem. Hvis det f.eks. var min kærestes bror jo onkel til den lille, men hvad var han til dem.

Min kærestes familie har lige fra starten af taget mine store børn til sig og sagt at så længe børnene ønsker det, så er de lige så meget deres børnebørn osv.

Puhhh den er svær... for jeg kan godt lidt se den der med at han som far kan være bange for at miste noget i forhold til at den store føler sig "for knyttet" til din nye kærestes familie i forhold til ham og hans familie... 

Men jeg tror jeg ville tale til hans fornuft og snakke med ham om at du ikke ønsker at jeres fælles barn skal føle sig uden for, og at du ikke ønsker at gøre forskel på dine børn... Men så snakke med ham om, om det ville kunne hjælpe hvis i fx kaldte olle forældrene olle- deres navn, for at det fx. Med olle-farmor ikke skal misforstås til om det er den stores fars farmor?  

Tænker det er vigtigt at prøve at sætte sig i den andens sted selvom man jo ikke kan vide hvad den anden tænker og føler

Anmeld Citér

8. januar 2017

Anonym trådstarter

Kattha skriver:

Synes godt nok det er forvirrende 

Men jeg forstår ikke helt hvad din eks's argumentation er? Er det kun for at børnene skal være helt klar over de har forskellige fædre, og deraf forskellig familie, eller hvad? Er din eks bekymret for din store er begyndt at se din nye kæreste som far(figur), og han er blevet bange og vil banke det ind i hovedet på barnet, at det altså er ham der er faren? For ellers kan jeg slet ikke se hvad der skulle være grunden, men er som sagt også blevet forvirret 

jeg ved heller ikke hvad han har gang i. Han påstår at når børnene er hjemme hos ham, så giver de udtryk for at de finder det forvirrende med oldefarmor, oldemormor og oldemorfar - men når de er herhjemme så har de ingen problemer.

I juleferien var vi samlet til julefrokost og der var ungerne flere gange henne ved oldemødrene og tiltalte dem med oldefarmor/oldemormor uden problemer.

Anmeld Citér

8. januar 2017

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Puhhh den er svær... for jeg kan godt lidt se den der med at han som far kan være bange for at miste noget i forhold til at den store føler sig "for knyttet" til din nye kærestes familie i forhold til ham og hans familie... 

Men jeg tror jeg ville tale til hans fornuft og snakke med ham om at du ikke ønsker at jeres fælles barn skal føle sig uden for, og at du ikke ønsker at gøre forskel på dine børn... Men så snakke med ham om, om det ville kunne hjælpe hvis i fx kaldte olle forældrene olle- deres navn, for at det fx. Med olle-farmor ikke skal misforstås til om det er den stores fars farmor?  

Tænker det er vigtigt at prøve at sætte sig i den andens sted selvom man jo ikke kan vide hvad den anden tænker og føler

det er min eks der er bopælsforælder på vores børn, og kommer kun hjem til os hver anden weekend.

De bliver mindst en gang om ugen passet af deres farmor, og det er ikke hver gang de er på samvær at vi er sammen med hverken hans eller min familie, så jeg vil ikke mene han har noget at "frygte".

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.