moralskt dilemma...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2017

Anonym trådstarter

BC skriver:

Det er da noget helt sludder at skrive at der er op til et års ventetid på køreprøver.. �� Der er måske et par uger i forhold til at det skal planlægges med andre ting i ens liv.. 

var heller ikke det jeg skrev ;)

skrev at dem der mente der ikke var problemer med at få en køreprøve ikke har været igang i det sidste års tid hvor der netop er blevet stor ventetid på køreprøver :)

jeg har ventet 2 måneder på den her.... og den er meget langt hjemmefra... det er en køretur på ca. 1 time før vi er fremme...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2017

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Dejligt at du fandt en løsning.

Men det trigger mig godt nok at du tror det er ok at pjække bare fordi du ikke kan lide dit job. Så må du jo i stedet ud og lede efter noget andet.

Held og lykke med prøven. 

jeg er fastlås i forhold til job da det er en elevplads og der er meget få steder indenfor mit fag af dem lige nu...

tro mig når der er noget så søger jeg men det er supersvært at skifte.... også fordi jeg kan ende uden indtægt i op til 8 uger under et skift da jeg så "siger op" det ene sted og jo først får løn måneden efter det nye sted men kan ikke få dagpenge da jeg jo har arbejde...

Anmeld Citér

4. januar 2017

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Hvis dit job er så surt så find er andet! Det er tamt at pjække det hører folkeskolen til og det er kun en virkelig dårlig kollega med en frygtelig arbejdsmoral der overvejer det som en løsning! 

samme svar til dig :)

jeg er fastlås i forhold til job da det er en elevplads og der er meget få steder indenfor mit fag af dem lige nu...

tro mig når der er noget så søger jeg men det er supersvært at skifte.... også fordi jeg kan ende uden indtægt i op til 8 uger under et skift da jeg så "siger op" det ene sted og jo først får løn måneden efter det nye sted men kan ikke få dagpenge da jeg jo har arbejde...

Anmeld Citér

4. januar 2017

Frk.S

Anonym skriver:

Det er da også mega surt. Jeg synes bare stadig ikke det gør det ok at pjække. 

Hvis det er et felt hvor det er svært at få elevplads, er der sikkert mange der gerne ville tage din stilling - og passe jobbet. 

Anmeld Citér

5. januar 2017

dorthemus

BC skriver:

Det er da noget helt sludder at skrive at der er op til et års ventetid på køreprøver.. �� Der er måske et par uger i forhold til at det skal planlægges med andre ting i ens liv.. 

Vil lige støtte op om trådstarter og fortælle dig at jo der kan være ekstremt lang ventetid på køreprøver. Jeg bestod mit kørekort i september efter at have ventet i over en måned (og det kun fordi min kørelærer er en haj til at finde køreprøver. Jeg bor i hovedstaden og der var 1200 elever som ventede på køreprøver og kun 12 prøver der blev frigivet. Kan lige forestille mig hvordan det er i resten af landet. 

Anmeld Citér

5. januar 2017

ESV

Anonym skriver:

samme svar til dig :)

Okay men det gør det vel ikke ok at pjække!! 

Anmeld Citér

5. januar 2017

Anonym

Alle jer som har frygtelig travlt med at fortælle trådstarter omkring hvad god og dårlig arbejdsmorale er, har formentlig ikke prøvet at have er job/elevplads der ikke har været præget af gensidig tidlid og respekt. 

Jeg vil aldrig mene at pjækkeri er ok og jeg er fuldstændig enig med jer i at man til enhver tid skal passe sit job. MEN! Som elev kan du blive behandlet på så grov vis, hvor ligegyldigt hvad du gør, så er der seriøst ingen tak! Jeg forventer ikke at ledelse og kollager skal rende rundt og takke os for alt hvad vi gør, men et skulderklap, har alle brug for en gang i mellem. 

Jeg er øjenvidne til direkte mobning af elever på min arbejdsplads. Jeg er SÅ flov over mine kollegaer. Jeg åbner ofte munden, påtaler episoderne for vores leder m.m. men der bliver ikke gjort noget! Jeg kan se hvordan vores elever mistrives og det er utrolig trist, fordi de er nogle enormt dygtige og stabile elever. 

Og det med bare at finde noget nyt er ikke så nemt. Det ved I også godt selv! Hvis I havde et dårlig psykisk arbejdsmiljø på jeres arbejdsplads og I led under det, ville I så bare bide i det sure og æble hver dag? Eller ville I bare let som ingenting(sådan får I det til at lyde til ts) finde et nyt job? 

I min branche er det ikke nemt at finde jobs. Og jeg er sikker på at rigtig mange ikke bare opsiger sit job, uden at være sikker på at økonomien kan hænge sammen, når man har familie! 

Anmeld Citér

6. januar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Alle jer som har frygtelig travlt med at fortælle trådstarter omkring hvad god og dårlig arbejdsmorale er, har formentlig ikke prøvet at have er job/elevplads der ikke har været præget af gensidig tidlid og respekt. 

Jeg vil aldrig mene at pjækkeri er ok og jeg er fuldstændig enig med jer i at man til enhver tid skal passe sit job. MEN! Som elev kan du blive behandlet på så grov vis, hvor ligegyldigt hvad du gør, så er der seriøst ingen tak! Jeg forventer ikke at ledelse og kollager skal rende rundt og takke os for alt hvad vi gør, men et skulderklap, har alle brug for en gang i mellem. 

Jeg er øjenvidne til direkte mobning af elever på min arbejdsplads. Jeg er SÅ flov over mine kollegaer. Jeg åbner ofte munden, påtaler episoderne for vores leder m.m. men der bliver ikke gjort noget! Jeg kan se hvordan vores elever mistrives og det er utrolig trist, fordi de er nogle enormt dygtige og stabile elever. 

Og det med bare at finde noget nyt er ikke så nemt. Det ved I også godt selv! Hvis I havde et dårlig psykisk arbejdsmiljø på jeres arbejdsplads og I led under det, ville I så bare bide i det sure og æble hver dag? Eller ville I bare let som ingenting(sådan får I det til at lyde til ts) finde et nyt job? 

I min branche er det ikke nemt at finde jobs. Og jeg er sikker på at rigtig mange ikke bare opsiger sit job, uden at være sikker på at økonomien kan hænge sammen, når man har familie! 

mange tak :)

jeg har lavet et brancheskift og kæmper med at komme ind da jeg ikke har nogen baggrundsviden som de fleste andre har indenfor faget... det er sindsygt svært i forvejen at få en elevplads men når man så er voksen og samtidig ikke har forhåndsviden med faget så er det bare nogen gange næsten umuligt...

Anmeld Citér

6. januar 2017

CarinaSB

Anonym skriver:

Der er en del baggrundsinfo for dette dilemma...

jeg er et sted jeg har det dårligt med at være, de følger ikke reglerne og udnytter mig ret tit som nem arbejdskraft...

nu står jeg med en mulig køreprøve på mandag 7.45 hvor jeg skal være på arbejde i modsatte ende af øen kl. 8-16...

jeg vil rigtig gerne have mit kørekort og har allerede en dumpet prøve bag mig jeg har lært rigtig meget af...

at få kørekort vil være en stor hjælp til mit familieliv og give mig en frihed og glæde jeg ikke kan beskrive med ord...

så hvad gør jeg nu?

kørelærer skal have svar i morgen for ellers er muligheden væk... og det er ikke til at vide hvornår jeg får den igen, da der er meget stor mangel på køreprøvetider generelt og når jeg kun har fri en dag på ugen ellers er det meget svært at få det til at passe sammen...

Lederen der sidder med vagtplaner er ikke på arbejde i morgen har jeg lige husket...

jeg kan ikke sige hvornår jeg evt ville kunne møde hvis vi skulle rykke min vagt for det er ikke til at vide hvordan trafikken er når vi skal tilbage igen...

Jeg har haft en del sygdom for ikke så længe siden så er lidt nervøs for at de kunne finde på at fyre mig for det hvis jeg sygemeldte mig mandag...

Jeg kan ikke få fri af andre end ham der ikke er der i morgen... og tror slet ikke jeg kan få fri da der er rimelig pres på ham med at præstere så han har brug for alle medarbejdere....

Jeg er indenfor butik og der er andre der har samme vagt som mig om mandagen så de burde kunne klare det uden mig rent praktisk...

hvad ville du gøre????

Ærligt.. Så havde jeg godt kunne finde på at pjække for at komme til køreprøve .. :) at arbejde er vigtigt, men et kørekort er sq også godt at have. 

Jeg har da måtte undvære nogle timer i skole pga køre timer. Og ærligt jeg har ikke dårlig samvittighed :)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.