moralskt dilemma...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2017

Jems

jeg ville ikke melde mig syg pga en køreprøve. Jeg ville bede om en anden tid også når jeg havde den, ville jeg aftale med jobbet at jeg skulle til køreprøve.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2017

ErDetSnartNU

Altså, hvis du melder dig syg (pjækker) så er du selv med til at underminere den tillid, der gerne skulle være mellem arbejdsgiver og arbejdstager. Bare det at du overvejer at melde dig syg gør, at jeg tænker "arh, mon dog hun var rigtig syg de andre gange?" når du skriver, at du i forvejen har haft en del sygedage. 

Er det virkelig det værd? 

Anmeld Citér

3. januar 2017

klmf

Selvfølgelig pjækker man ikke fra arbejde for at gå til køreprøve Og man ringer heller ikke en leder op på vedkommendes fridag for selv at få en fridag.

Anmeld Citér

3. januar 2017

Soffy27

Carina:-) skriver:

Vildt at der er 12 procent der mener du skal sygemelde dig .

Det ser skidt ud med arbejdsmoralen 

Du passer naturligvis dit arbejde og må tage din prøve en anden dag 

Skræmmende alligevel 

Anmeld Citér

3. januar 2017

Anonym trådstarter

Jeg valgte denne løsning:

skrev til min leder (som ikke havde fri alligevel fandt jeg ud af) at jeg havde en aftale der ikke kunne rykkes og om vi kunne gøre så jeg mødte til lukkevagten i stedet for morgenvagten.

han ville gerne vide hvad jeg skulle og så forklarede jeg at det var pga køreprøve og at jeg ikke ønsker at alle skal vide det da det ikke var så fedt at komme på arbejde efter at have dumpet sidste gang.

resultat: jeg har nu fået fri til det og håber at kørelærer stadig kan nå at sætte os på til tiden for det turde hun ikke før det var clearet med arbejdet.

jer der siger der er køreprøver hele tiden har vidst ikke prøvet at tage kørekort det sidste års tid... der er sindsyg få tider og der er endnu flere der skal op da 17-årige jo også kan tage det nu... hvis man får en tid indenfor et år er man heldig...

sygemelding kommer udfra at jeg virkelig ikke bliver behandlet særligt pænt af min arbejdsplads... jeg er stadig mærket af tidligere leder og det er svært at stole på en ny for den anden lovede jo præcis de samme ting og det så flot ud i starten...

det var en spændende debat også at starte...

for mig betyder kørekort virkelig sindsygt meget... det er ikke bare et kørekort det er frihed og aflastning til min familie der virkelig har brug for det...

Anmeld Citér

3. januar 2017

Tip!

Anonym skriver:

skrev til min leder (som ikke havde fri alligevel fandt jeg ud af) at jeg havde en aftale der ikke kunne rykkes og om vi kunne gøre så jeg mødte til lukkevagten i stedet for morgenvagten.

han ville gerne vide hvad jeg skulle og så forklarede jeg at det var pga køreprøve og at jeg ikke ønsker at alle skal vide det da det ikke var så fedt at komme på arbejde efter at have dumpet sidste gang.

resultat: jeg har nu fået fri til det og håber at kørelærer stadig kan nå at sætte os på til tiden for det turde hun ikke før det var clearet med arbejdet.

jer der siger der er køreprøver hele tiden har vidst ikke prøvet at tage kørekort det sidste års tid... der er sindsyg få tider og der er endnu flere der skal op da 17-årige jo også kan tage det nu... hvis man får en tid indenfor et år er man heldig...

sygemelding kommer udfra at jeg virkelig ikke bliver behandlet særligt pænt af min arbejdsplads... jeg er stadig mærket af tidligere leder og det er svært at stole på en ny for den anden lovede jo præcis de samme ting og det så flot ud i starten...

for mig betyder kørekort virkelig sindsygt meget... det er ikke bare et kørekort det er frihed og aflastning til min familie der virkelig har brug for det...

Det er da noget helt sludder at skrive at der er op til et års ventetid på køreprøver.. �� Der er måske et par uger i forhold til at det skal planlægges med andre ting i ens liv.. 

Anmeld Citér

3. januar 2017

Karina84

Det er da noget helt sludder at skrive at der er op til et års ventetid på køreprøver.. �� Der er måske et par uger i forhold til at det skal planlægges med andre ting i ens liv.. 

Jeg tror nu at den er god nok. Det er ikke længe siden at det var fremme i nyhederne at flere steder i landet, er der meget få tider til køreprøve, især flere steder på Sjælland. 

Det kom frem pga. det her med at 17 årige nu også kan, det presser politiet og kørelærerne endnu mere, ift. at finde ledige tider.

Så at sige at det er noget sludder, jamen det kan godt være at det er der hvor du bor, men mange steder er de altså max presset.

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-08-11-ventetider-paa-koereproever-vokser-det-vaerste-jeg-har-set-i-27-aar

Ok, det er så fra august 16', men er altså ret sikker på at det var her i December at det endnu en gang var i fokus.

OG nej, jeg synes heller ikke at det er ok at pjække fra job pga. køreprøve, heller ikke selvom det er svært at få en tid. Men det har TS jo så heller ikke valgt at gøre.

Anmeld Citér

3. januar 2017

Frk.S

Anonym skriver:

Dejligt at du fandt en løsning.

Men det trigger mig godt nok at du tror det er ok at pjække bare fordi du ikke kan lide dit job. Så må du jo i stedet ud og lede efter noget andet.

Held og lykke med prøven. 

Anmeld Citér

3. januar 2017

ESV

Anonym skriver:

Hvis dit job er så surt så find er andet! Det er tamt at pjække det hører folkeskolen til og det er kun en virkelig dårlig kollega med en frygtelig arbejdsmoral der overvejer det som en løsning! 

Anmeld Citér

3. januar 2017

God-mor

BC skriver:

Der er IKKE to ugers ventetid pt. 6 uger er ventetiden i nogle af de MINDST travle områder Blot til orientering.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.