moralskt dilemma...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville du gøre?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.301 visninger
28 svar
68 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. januar 2017

Anonym trådstarter

Der er en del baggrundsinfo for dette dilemma...

jeg er et sted jeg har det dårligt med at være, de følger ikke reglerne og udnytter mig ret tit som nem arbejdskraft...

nu står jeg med en mulig køreprøve på mandag 7.45 hvor jeg skal være på arbejde i modsatte ende af øen kl. 8-16...

jeg vil rigtig gerne have mit kørekort og har allerede en dumpet prøve bag mig jeg har lært rigtig meget af...

at få kørekort vil være en stor hjælp til mit familieliv og give mig en frihed og glæde jeg ikke kan beskrive med ord...

så hvad gør jeg nu?

kørelærer skal have svar i morgen for ellers er muligheden væk... og det er ikke til at vide hvornår jeg får den igen, da der er meget stor mangel på køreprøvetider generelt og når jeg kun har fri en dag på ugen ellers er det meget svært at få det til at passe sammen...

Lederen der sidder med vagtplaner er ikke på arbejde i morgen har jeg lige husket...

jeg kan ikke sige hvornår jeg evt ville kunne møde hvis vi skulle rykke min vagt for det er ikke til at vide hvordan trafikken er når vi skal tilbage igen...

Jeg har haft en del sygdom for ikke så længe siden så er lidt nervøs for at de kunne finde på at fyre mig for det hvis jeg sygemeldte mig mandag...

Jeg kan ikke få fri af andre end ham der ikke er der i morgen... og tror slet ikke jeg kan få fri da der er rimelig pres på ham med at præstere så han har brug for alle medarbejdere....

Jeg er indenfor butik og der er andre der har samme vagt som mig om mandagen så de burde kunne klare det uden mig rent praktisk...

hvad ville du gøre????

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2017

Tante15

Jeg ville sige nej til tiden, og så få en anden tid, hvor det passer i forhold til arbejdet, eller længere varsel, så jeg evt. Kunne nå at bede om at fri. 

Det bør jo være muligt at komme til køreprøver hele året.

jeg ville aldrig sygemelde mig for at tage til køreprøve - er no go i min verden.

Anmeld Citér

2. januar 2017

Rockertand

jeg er et sted jeg har det dårligt med at være, de følger ikke reglerne og udnytter mig ret tit som nem arbejdskraft...

nu står jeg med en mulig køreprøve på mandag 7.45 hvor jeg skal være på arbejde i modsatte ende af øen kl. 8-16...

jeg vil rigtig gerne have mit kørekort og har allerede en dumpet prøve bag mig jeg har lært rigtig meget af...

at få kørekort vil være en stor hjælp til mit familieliv og give mig en frihed og glæde jeg ikke kan beskrive med ord...

så hvad gør jeg nu?

kørelærer skal have svar i morgen for ellers er muligheden væk... og det er ikke til at vide hvornår jeg får den igen, da der er meget stor mangel på køreprøvetider generelt og når jeg kun har fri en dag på ugen ellers er det meget svært at få det til at passe sammen...

Lederen der sidder med vagtplaner er ikke på arbejde i morgen har jeg lige husket...

jeg kan ikke sige hvornår jeg evt ville kunne møde hvis vi skulle rykke min vagt for det er ikke til at vide hvordan trafikken er når vi skal tilbage igen...

Jeg har haft en del sygdom for ikke så længe siden så er lidt nervøs for at de kunne finde på at fyre mig for det hvis jeg sygemeldte mig mandag...

Jeg kan ikke få fri af andre end ham der ikke er der i morgen... og tror slet ikke jeg kan få fri da der er rimelig pres på ham med at præstere så han har brug for alle medarbejdere....

Jeg er indenfor butik og der er andre der har samme vagt som mig om mandagen så de burde kunne klare det uden mig rent praktisk...

hvad ville du gøre????

Jeg ville passe mit arbejde og få en anden tid (det kunne man i øvrigt ikke stemme, så har stemt andet).

Anmeld Citér

2. januar 2017

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg ville passe mit arbejde og få en anden tid (det kunne man i øvrigt ikke stemme, så har stemt andet).

Det var den jeg manglede 

jeg sad ellers og læste det hele igennem 3 gange inden jeg postede men kunne ikke se hvad jeg manglede...

Anmeld Citér

2. januar 2017

AnoMom

Anonym skriver:

så hvad gør jeg nu?

hvad ville du gøre????

Ville ringe til lederen på hans fridag og undskylde for forstyrrelsen og så forklare dilemmaet om hvorfor du ringer. Så ville jeg tilbyde ham at komme så snart køreprøven var slut og arbejde længere i den anden ende (går udfra der er en far inde i billedet der kan tage sig af evt børn). 

Kunne dette ikke lade sig gøre. Så ville jeg aflyse prøven og vente med at tage den til der kommer en ledig tid. 

Pjæk er tamt og noget man gjorde i folkeskolen. 

Anmeld Citér

2. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Jeg ville ikke lyve mig syg, det er fyringsgrund og noget der kan skade sig fremover hvis nye potentielle arbejdsgivere søger referencer. 

Jegville også ringe imorgen og forklare situationen og selv komme med løsningsforslag det virker altid godt. Kan du ikke bytte vagten væk?

Anmeld Citér

3. januar 2017

Anonym

Jeg ville aldrig kontakte min chef på hans/hendes fridag. De skal heller ikke kontakte mig på min! Som de andre siger så kan man komme til køreprøve hele året. Så jeg ville bede om en my tid. Ville ikke sætte mit job og dermed min mulighed for at tjene penge til min familie på spil ved at sygemelde mig. Tænk hvis min chef eller kollega så mig køre rundt når jeg var syg. Jeg ville ikke turde det :-)

Anmeld Citér

3. januar 2017

Carina:-)

Vildt at der er 12 procent der mener du skal sygemelde dig .

Det ser skidt ud med arbejdsmoralen 

Du passer naturligvis dit arbejde og må tage din prøve en anden dag 

Anmeld Citér

3. januar 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Jeg ville aldrig kontakte min chef på hans/hendes fridag. De skal heller ikke kontakte mig på min! Som de andre siger så kan man komme til køreprøve hele året. Så jeg ville bede om en my tid. Ville ikke sætte mit job og dermed min mulighed for at tjene penge til min familie på spil ved at sygemelde mig. Tænk hvis min chef eller kollega så mig køre rundt når jeg var syg. Jeg ville ikke turde det :-)

Enig her! Vh stine

Anmeld Citér

3. januar 2017

Frk.S

Jeg har stemt andet.... jeg ville sige nej tak til tiden og få det til at passe med job. 

Jeg kunne aldrig i min videste fantasi finde på at sygemelde mig for at tage til en køreprøve - det hedder at pjække, og det er ikke noget jeg kunne finde på. Jeg undrer mig egentlig over at du overvejer det som mulighed og er lidt rystet over hvor mange der ville vælge den mulighed. 

Jeg ville heller ikke ringe til min leder på en fridag - som leder har man også ret til at holde fri uden jobmæssige forstyrrelser. 

Så er det ærgerligt at du må vente med at få en tid til køreprøve, men  sådan er det nu engang og der skal jo nok komme en ny tid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.