Behandlingspriser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2016

tarkoflen

Anonym skriver:

Fantastisk! Tillykke med graviditeten! 

Må jeg spørge hvad årsagen til jeres barnløshed har været? 

Tusind tak  

du må gerne spørge, jeg har endometriose og det er årsagen, min kæreste fejler ingenting

de to andre børn l har er det fællesbørn? For hvis det ikke er, så skal l jo ikke selv betale

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2016

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Tusind tak  

du må gerne spørge, jeg har endometriose og det er årsagen, min kæreste fejler ingenting

de to andre børn l har er det fællesbørn? For hvis det ikke er, så skal l jo ikke selv betale

Det er ikke fælles børn.

hvad har I gjort med finansiering? Jeg tænker at det vel er de færreste der lige ligger inde med 25-40000kr.? 

Anmeld Citér

26. december 2016

grinny

Hvis i ikke har fællesbørn skal i ikke betale, så skal i bare have en henvisning fra lægen 

Anmeld Citér

26. december 2016

nielsen80

Har netop født(eller for 5 uger siden) en lille ivf pige. Hun kostede 44000+ medicin at lave. Vi købte en kontrakt på 3 forsøg, og brugte dem alle. Det lykkes først i sidste forsøg.

Vi er uforklarlig barnløse - det vil sige, at de standard undersøgelser man gennemgår, ikke har vist noget unormalt. Vores første datter er også lavet med ivf.

Med hensyn til finansieringen, så er det noget vi har sparet op til, og har haft stående på kontoen. Det har gjort, at vi ikke har haft helt så meget til ferie og gaver i år, men det kan man jo sagtens undvære, når man får en så stor gave, som et barn er. Vi er heldige, at vi begge har gode jobs osv, så vi kan finde de penge, det koster. Føler med dem, som kæmper der også.

Men når I ikke har fælles børn, kan I få forsøg gennem det offentlige. Det er først ved 2. fælles barn, at man betaler.

Anmeld Citér

26. december 2016

nielsen80

Mamalou skriver:

Nu bliver jeg nysgerrig - håber det er OK jeg spørger Har I så forsøgene I ikke fik brugt til gode? 

Jeg svarer lige(håber det er ok)

Nej man har ikke forsøgene til gode, og man får ikke pengene tilbage. Det er en "chance" man tager. Man kan vælge at købe et forsøg af gangen - til cirka 20000kr, eller en kontrakt på tre forsøg til en 45-50000. Kontrakten udløber så, når du har født en levende barn uanset om det er i første eller sidste forsøg, du opnår en succesfuld graviditet.

Det er en af de ting, jeg altid har hadet ved at skulle betale selv. En ting er, at man siger, der ikke er penge til at hjælpe barnløse med 2. barn i det offentlige, men at man skal ud i at vurdere pakkeløsninger m.m. og evt betale en stor profit til klinikken, synes jeg er lidt træls. Ville ønske man kunne nøjes med at betale det, som det kostede og ikke mere end det. 

Anmeld Citér

26. december 2016

tarkoflen

Anonym skriver:

Det er ikke fælles børn.

hvad har I gjort med finansiering? Jeg tænker at det vel er de færreste der lige ligger inde med 25-40000kr.? 

Hvis det ikke er fællesbørn så skal du have en henvisning fra din læge og så skal du kun betale medicin  

vi havde sparet op, har vidst siden jeg var 25 at jeg ikke skulle regne med at kunne få børn selv. Men tror du kan få lov til at betale i afdrag på nogle klinikker. 

Men afsted til lægen først! 

Rigtig meget held og lykke

Anmeld Citér

26. december 2016

tarkoflen

nielsen80 skriver:

Jeg svarer lige(håber det er ok)

Nej man har ikke forsøgene til gode, og man får ikke pengene tilbage. Det er en "chance" man tager. Man kan vælge at købe et forsøg af gangen - til cirka 20000kr, eller en kontrakt på tre forsøg til en 45-50000. Kontrakten udløber så, når du har født en levende barn uanset om det er i første eller sidste forsøg, du opnår en succesfuld graviditet.

Det er en af de ting, jeg altid har hadet ved at skulle betale selv. En ting er, at man siger, der ikke er penge til at hjælpe barnløse med 2. barn i det offentlige, men at man skal ud i at vurdere pakkeløsninger m.m. og evt betale en stor profit til klinikken, synes jeg er lidt træls. Ville ønske man kunne nøjes med at betale det, som det kostede og ikke mere end det. 

Vi har valgt at se det som en forsikring vi betalte. Ja det er møg ærgerligt at have betalt så mange penge, når det lykkedes i første forsøg, men må se på det at så slap vi for skuffelsen og alt det der er hårdt når det ikke lykkedes. Er spimpelthen nødt til at se på det på den måde, ellers er det for deprimerende

Anmeld Citér

26. december 2016

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Hvis det ikke er fællesbørn så skal du have en henvisning fra din læge og så skal du kun betale medicin  

vi havde sparet op, har vidst siden jeg var 25 at jeg ikke skulle regne med at kunne få børn selv. Men tror du kan få lov til at betale i afdrag på nogle klinikker. 

Men afsted til lægen først! 

Rigtig meget held og lykke

Tak for dine brugbare svar!

Altså skal man have henvisning til privat fertilitetsklinik?

Anmeld Citér

26. december 2016

tarkoflen

Anonym skriver:

Tak for dine brugbare svar!

Altså skal man have henvisning til privat fertilitetsklinik?

Typisk henviser de til privatklinik til inseminering, men hvis i skal have IVF/ICSI så ryger l videre til det offentlige. Vi kom dog direkte i det offentlige, på grund af min sygdom. 

Og det var da så lidt, hjælper gerne hvis jeg kan

Anmeld Citér

26. december 2016

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Typisk henviser de til privatklinik til inseminering, men hvis i skal have IVF/ICSI så ryger l videre til det offentlige. Vi kom dog direkte i det offentlige, på grund af min sygdom. 

Og det var da så lidt, hjælper gerne hvis jeg kan

Okay. 

Kan jeg evt. bede om at blive indstillet til privatklinik? 

Vi har faktisk en tid til sædprøve lige efter nytår og en tid til første samtale på privatklinik i slutningen af januar. 

Men er det mon dumt at gøre den på den måde? Skal vi helst have en henvisning fra lægen? 

Årh manner alle de spørgsmål. Men altså, er totalt grøn i det!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.