hvordan formulere jeg det bedst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2016

Anonym

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Hvis I mener alvorligt at der ikke skal være kontakt, så mener jeg egentlig heller ikke at I skal tage imod gaver.

Lad din mand håndtere konflikten og give sin far og stedmoder besked om jeres beslutning.

Jeg er faktisk helt enig i det du skriver, med alligevel tænker jeg lidt, hvorfor må de ikke modtage gaver til børnene? 

Fordi faren ikke ønsker kontakt til hans far, så skal børnene vel ikke blandes ind i det og lide under det? Det er jo ikke børnenes skyld, så hvorfor skal de lide under at far og søn ikke er voksne nok til at sætte sig og snakke problemerne igennem?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2016

Anonym trådstarter

Denne tråd blev ikke lavet for at få en mening om vi skulle tage imod gaverne eller ej, men for at få bud på hvordan vi kunne skrive til dem at vi ikke vil se dem og at de kan gøre hvad de vil med gaverne.

Anmeld Citér

23. december 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
lilledittemor skriver:

Børnene kommer jo til at bøde uanset hvad, når voksne ikke kan enes! De må jo ikke se deres bedsteforældre  Det er da en langt større straf end at de ikke får en gave - som de sikkert alligevel ikke ville bemærke manglede.

De voksne har taget et valg - det får konsekvenser for andre end dem selv. Derfor tænker man sig om en ekstra gang, når der er børn ivolveret.

Ingen tvivl om at hvis jeg var bedsteforældren, så ville jeg også selv sende en pakke - men var jeg forældren som havde cuttet kontakten, så ville jeg sige pænt nej tak.

Jeg har ingen forudsætninger for at vide, om børnene her ville bemærke, der ikke var gaver fra farfar - det afhænger bl.a. af deres alder, men umiddelbart synes jeg da, det er en lidt trist antagelse, at børn generelt ikke noterer sig, om der er gaver fra bedsteforældrene. I det øjeblik, der ER en gave fra farfar, vil de da bemærke det - og vide, at farfar stadig er der og tænker på dem og holder af dem. Mon ikke, det betyder endog rigtigt meget i en trist situation? 

De voksne HAR truffet beslutningen nu - om den er gennemtænkt og varig aner vi ikke, men når det er, som det er netop nu, så vil det i mine øjne være respektløst og hårdhjertet over for både børn og farfar at fratage dem muligheden for hhv. at signalere og vide, at farfar stadig holder af dem. Hvorfor vil man fratage sine børn den viden? Det kan da kun være for at ramme farfar så eftertrykkeligt som muligt, men det rammer i den grad også børnene, som i forvejen uforskyldt har mistet kontakten. 

Hvad siger man til et barn, der spørger, om der ikke er en gave fra farfar? At farfar gerne ville give en gave, men at mor og far har bestemt, at det må han ikke? Det ville være det ærlige svar - som udstiller forældrenes ensidige fokus på den konflikt, DE har været medvirkende til at skabe. 

Man kunne også let se scenariet for sig, hvor barnet, der er naturligt trykket af de voksnes stridigheder, ikke tør spørge efter farfars gave, men selv ræsonnerer, at farfar ikke mere tænker på mig. 

Nogen i tråden bruger udtrykket "grådigt" om dét at give sine børn muligheden for at få bekræftet, at farfar stadig tænker på dem. Jeg synes, det er grådigt at være så stejl og selvfokuseret, at alle kontakter og signaler om omtanke og kærlighed skal fortæres. 

Anmeld Citér

23. december 2016

Anonym

Anonym skriver:

Denne tråd blev ikke lavet for at få en mening om vi skulle tage imod gaverne eller ej, men for at få bud på hvordan vi kunne skrive til dem at vi ikke vil se dem og at de kan gøre hvad de vil med gaverne.

Det er da ganske simpelt? Din kæreste ringer til bedsteforældre/hans far og siger som der står skrevet her.

Fx Hej x, nu skal du hører, vi herhjemme er nået til enighed om, at vi ikke ønsker at se jer mere, grunden til dette, er alle de uoverensstemmelser der florer mellem os, vi finder det ikke særlig rart, hverken for os selv, eller vores børn, derfor denne beslutning, den har ikke Været nem at tage, men nødvendig desværre. Hvad angår jeres opkald omkring gaver til vores børn, så må i Gøre hvad i selv føler for med dem, da vi som sagt ikke ønsker kontakt mere. Hårdt med nødvendig desværre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.