hvordan formulere jeg det bedst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.386 visninger
23 svar
89 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. december 2016

Anonym trådstarter

min mand har valgt at stoppe kontakten med sin far, og dette ved hele vores familie.

Hans kone ringede så til mig og spurgte om jeg ikke ville mødes i juledagene så de kunne aflevere julegaverne til vores børn. Jeg var i tvivl om hvad jeg skulle gøre, for det er kun en måneds tid siden at vi sagde stop, men efter at have sovet på det er vi kommet frem til at de kan ligge gaverne hos min mands farmor når de alligevel kommer der til jul.

Jeg har mest af lyst til at bare kort og godt skrive "I kan ligge gaverne hos farmor" og intet andet, men samtidig vil jeg gerne holde en pæn tone, men hvordan kan jeg så skrive det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2016

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

min mand har valgt at stoppe kontakten med sin far, og dette ved hele vores familie.

Hans kone ringede så til mig og spurgte om jeg ikke ville mødes i juledagene så de kunne aflevere julegaverne til vores børn. Jeg var i tvivl om hvad jeg skulle gøre, for det er kun en måneds tid siden at vi sagde stop, men efter at have sovet på det er vi kommet frem til at de kan ligge gaverne hos min mands farmor når de alligevel kommer der til jul.

Jeg har mest af lyst til at bare kort og godt skrive "I kan ligge gaverne hos farmor" og intet andet, men samtidig vil jeg gerne holde en pæn tone, men hvordan kan jeg så skrive det?

Hej XX 

det er pænt af jer at tænke på på børnene, tak.

Vi/jeg kan desværre ikke mødes i juledagene. Men I er velkommen til at lægge gaverne hos farmor.

god jul.

Anmeld Citér

22. december 2016

ErDuHerIkkeSnart

Hvis I mener alvorligt at der ikke skal være kontakt, så mener jeg egentlig heller ikke at I skal tage imod gaver.

Lad din mand håndtere konflikten og give sin far og stedmoder besked om jeres beslutning.

Anmeld Citér

22. december 2016

Kattha

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Hvis I mener alvorligt at der ikke skal være kontakt, så mener jeg egentlig heller ikke at I skal tage imod gaver.

Lad din mand håndtere konflikten og give sin far og stedmoder besked om jeres beslutning.

Er enig her. Hvis I ikke vil de mennesker i jeres liv, så skal de vel heller ikke købe gaver til jeres børn.

Anmeld Citér

22. december 2016

Zelinasmor

Så takker man pænt nej til gaver. Hvis i ikke vil dem, så synes jeg at det er for meget at tage imod gaver. Også selvom det er til børnene 

Anmeld Citér

22. december 2016

Junipige15

Enig med ovenstående - så takker i pænt nej til gaverne. 

Anmeld Citér

22. december 2016

Fremad

Har selv brudt kontakten, og ville godt nok synes det var lidt (meget)   forkert hvis jeg alligevel tog imod gaver til mine børn...

Det sender for mig både forkerte signaler i man er grådig, og lader en dør stå på klem og derved sender helt forkerte signaler hvis man ønsker nul kontakt....

Ingen kontakt er for mig INGEN kontakt, gaver, sms'er, post eller andet.....

Jeg ville kort og godt skrive jeg gerne vil have at de respektere og jeg og min familie intet ønsker fra dem og  ikke ønsker kontakt med dem heller 

Anmeld Citér

22. december 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

min mand var nødt til at skifte telefonnummer, det er derfor kontakten går gennem mig.

vi har snakket om at vi vil sige til dem at vi ikke vil mødes og at de kan ligge gaverne hos farmor eller tage dem med retur, hvad de nu bestemmer.

Anmeld Citér

22. december 2016

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Har selv brudt kontakten, og ville godt nok synes det var lidt (meget)   forkert hvis jeg alligevel tog imod gaver til mine børn...

Det sender for mig både forkerte signaler i man er grådig, og lader en dør stå på klem og derved sender helt forkerte signaler hvis man ønsker nul kontakt....

Ingen kontakt er for mig INGEN kontakt, gaver, sms'er, post eller andet.....

Jeg ville kort og godt skrive jeg gerne vil have at de respektere og jeg og min familie intet ønsker fra dem og  ikke ønsker kontakt med dem heller 

min mand har skiftet nummer pga. dem, og vi har også talt om at jeg skal have nyt i det nye år.

Anmeld Citér

22. december 2016

anna111

Profilbillede for anna111

Vil heller ikke mene i har ret til gaverne når i ikke gider dem 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.