Det er jeg ikke enig i. Hvis et af mine børn afskrev mig, ville jeg gerne selv kunne bestemme, om mine børnebørn skulle have gaver af mig alligevel. Blandt andet ud fra et ønske om at vise børnene - som jo er aldeles uden skyld i de voksnes konflikt - at jeg stadig var deres bedstemor og stadig holdt af dem og tænkte på dem.
Hvor mange gange har man ikke læst hjerteskærende beretninger fra fædre eller bedsteforældre, som trods udelukkelse af børnenes liv troligt sendte gaver og breve til fødselsdag og jul og fik dem retur uåbnede? Hvorfor skal børnene bøde for de voksnes uvenskab? Jeg synes, det er umoralsk og hjerteløst at forhindre den lille, men for børn og bedsteforældre værdifulde kontakt, der ligger i at få og give en gave.
Jeg kunne ikke være mere enig med dig.
Vi står i samme situation med vores børns farfar og han bliver da troligt ved med, at sende gaver til vores børn selvom vi har måttet afbryde kontakten til ham. Uvenskabet er jo et mellemliggende mellem os voksne og ikke mellem farfar og børnebørnene. Desuden og frem for alt, er det gaver til BØRNENE og IKKE os forældre. Hos os har farfar et ønske på sine børnebørns vegne om at vise dem, at han stadigvæk tænker på dem og at han stadigvæk er her selvom vi ikke længere ses. Og det viser han ved stadigvæk, at sende gaver til dem.
Så til dig TS. Du kunne formulere det i retning af "Hvis I gerne vil have, at børnene får de gaver I har købt til dem, kan I aflevere dem hos farmor. Så vil hun sørge for, at de får dem".
Anmeld
Citér