Hvem skal betale skole? 7/7 ordning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2016

kesuh

Nu fremgår det ikke om du er samværs eller bopælsforældre. Men hvis i ikke kan blive enige og det er 160kr som jeg læser det ville jeg ikke tage kampen men betale uanset om jeg var på SU. Et godt samarbejde er langt mere værd

Det er sådan set ikke prisforskellen det handler om, det handler om hvem skal betale og har bopæls krav på den anden skal betale noget 

Skolevalget er i og for sig fastlagt.

Det er bare prisforskellen der er skræmmende lille i forhold til det kommunale.

kommunal folkeskole og sfo  2.300 kr

friskole 930kr og sfo 1530kr det pågældende sted. = 2460

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2016

kesuh

sscm skriver:

Hvad med bus? 

Her tager vores bus, nogle friskoler yder stadig tilskud hertil dog gør vores ikke....

Mener vi gir Ca 300 pr måned for fri bus....det er dog alm regional bus, så det kræver jo at barnet kan selv eller der er en barnet kan følges med....

Hmm det er da værd at overveje. Barnet er dog kun 6 på det tidspunkt og har ikke rigtig nogen at følges med fra bopæls side af. Samværs ville ikke have det problem, da samværs har bil.

Anmeld Citér

18. december 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
kesuh skriver:

Det er sådan set ikke prisforskellen det handler om, det handler om hvem skal betale og har bopæls krav på den anden skal betale noget 

Skolevalget er i og for sig fastlagt.

Det er bare prisforskellen der er skræmmende lille i forhold til det kommunale.

kommunal folkeskole og sfo  2.300 kr

friskole 930kr og sfo 1530kr det pågældende sted. = 2460

Jwg forstod sagtens dit spørgsmål. 

Men det handler ikke om at have ret men om at få ret (stor forskel) og jeg ville ikke ødelægge et samarbejde for 160kr!!! Det var bare for at give dig den vinkel

Anmeld Citér

18. december 2016

moar34

kesuh skriver:

De store spørgsmål!

Nu er jeg nysgerrig,  valget står mellem kommunal eller friskole, men hvem skal betale skolepenge og sfo.

Hvad kan bopælsforælderen kræve af samværsforælderen, såfremt forsørgerpligten er opfyldt fra begge sider.

Kan bopælsforælderen kræve noget når vedkommende står som enlig forsørger? 

Børnepengene bliver delt mellem parterne.  

Nu går snakken /diskussionen om det. Jeg kan ikke rigtig finde noget konkret om det på de såkaldte lovgivende sider. 

Så jeg håber nogle har oplevet lignede situation og hvad har i gjort. 

Altså min ex og jeh har vores 3 børn 7/7 . Vi betaler ikke børnepenge til hinanden og vi deler børnepengene hver 3 måned. Derfor deles vi ogå om alle udgifter til vores børn. Alt fra fritter til tøj, fritidsinteresser og gaver. Det synes vi begge er mest fair og det har fungeret rigtig fint de 3 år vi har været fra hinanden. 

Anmeld Citér

19. december 2016

Sprit25

Sorry to say. Det er JERES valg at jeres barn skal gå på den skole, det er JERES barns uddannelse. I skal begge betale. Punktum. Evt kunne den med fastjob betale lidt mere så den på SU kan købe buskort. 

Anmeld Citér

19. december 2016

Bebsen

De store spørgsmål!

Nu er jeg nysgerrig,  valget står mellem kommunal eller friskole, men hvem skal betale skolepenge og sfo.

Hvad kan bopælsforælderen kræve af samværsforælderen, såfremt forsørgerpligten er opfyldt fra begge sider.

Kan bopælsforælderen kræve noget når vedkommende står som enlig forsørger? 

Børnepengene bliver delt mellem parterne.  

Nu går snakken /diskussionen om det. Jeg kan ikke rigtig finde noget konkret om det på de såkaldte lovgivende sider. 

Så jeg håber nogle har oplevet lignede situation og hvad har i gjort. 

Hvis I deler børnepengene - og har 7/7, ville jeg aftale at pengene bliver taget derfra... min dreng går i friskole, vi har en 10/4 ordning og jeg betaler skole, halvdelen af SFO og frugt i fritteren, og faren betaler halvdelen af SFO. Og grunden til at han betaler halvdelen af SFO er fordi jeg reelt ikke har brug for at min søn er i SFO, men det har hans far, fordi han ikke kan hente ham direkte efter skole.

Tilføjer lige at det er mig der har valgt friskolen til og valgt folkeskolen fra - og derfor har jeg slet ikke diskuteret skolebetalingen med faren, kun SFO betalingen - her koster skole og SFO ca 1500, og far betaler de 250kr. Det havde kostet mig 0kr at have ham i den kommunale. 

Anmeld Citér

19. december 2016

kesuh

Mariehøne123 skriver:

Jwg forstod sagtens dit spørgsmål. 

Men det handler ikke om at have ret men om at få ret (stor forskel) og jeg ville ikke ødelægge et samarbejde for 160kr!!! Det var bare for at give dig den vinkel

Hehe det er der skam ingen fare for 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.