De store spørgsmål!
Nu er jeg nysgerrig, valget står mellem kommunal eller friskole, men hvem skal betale skolepenge og sfo.
Hvad kan bopælsforælderen kræve af samværsforælderen, såfremt forsørgerpligten er opfyldt fra begge sider.
Kan bopælsforælderen kræve noget når vedkommende står som enlig forsørger?
Børnepengene bliver delt mellem parterne.
Nu går snakken /diskussionen om det. Jeg kan ikke rigtig finde noget konkret om det på de såkaldte lovgivende sider.
Så jeg håber nogle har oplevet lignede situation og hvad har i gjort.
Hvis I deler børnepengene - og har 7/7, ville jeg aftale at pengene bliver taget derfra... min dreng går i friskole, vi har en 10/4 ordning og jeg betaler skole, halvdelen af SFO og frugt i fritteren, og faren betaler halvdelen af SFO. Og grunden til at han betaler halvdelen af SFO er fordi jeg reelt ikke har brug for at min søn er i SFO, men det har hans far, fordi han ikke kan hente ham direkte efter skole.
Tilføjer lige at det er mig der har valgt friskolen til og valgt folkeskolen fra - og derfor har jeg slet ikke diskuteret skolebetalingen med faren, kun SFO betalingen - her koster skole og SFO ca 1500, og far betaler de 250kr. Det havde kostet mig 0kr at have ham i den kommunale.
Anmeld
Citér