Hvem skal betale skole? 7/7 ordning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2016

Babilooo

Hvis I er enige om skolevalget bær I deles om udgiften...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2016

Fru Jørgensen

kesuh skriver:

Begge forældre var utilfredse med den kommunale distriktsskole, så barnet blev skrevet op til en anden skole. Der var så ikke plads, så nu er begge forældre ud i at finde andre alternativer.

3 andre skoler havde ikke plads, så var der en kommunal folkeskole andet steds og en friskole. Det virker bare som om friskolen har mere at byde på og der er kun 160 kr der skiller de to skoler ad om måneden. Pga Sfo er dyr i den pågældende kommune

Bopælsforældren for alle tilskud og des lige og friplads. Da vedkommende står, som enlig forsørger.

Er det med eller uden fripladstilskud st differencen er 160kr? Det virker måske som en bagatel, men det er det ikke sår man snakker skilsmissepar. 

Anmeld Citér

18. december 2016

Fremad

Det er bopæls forældre som fripladsen bliver udregnet efter, vær obs på at en Friskole tilskud Max er 3000 kr som man får lige i starten af det nye år HVIS man får det tilkendt (det forgår ikke som en almindelig måde at blive bevilget på) 

Jeg vil mene at i efter friplads mm er fratrukket, må deles om udgifterne til skolen.... Samt de udgifter der må komme i form af lejer tur mm, hvis altså deler børnepenge mm 50/50... 

Anmeld Citér

18. december 2016

Fru Jørgensen

Og hvordan er der med transporten til den foreslåede skole ifht mor og fars bopæl?

Anmeld Citér

18. december 2016

kesuh

sscm skriver:

Det er bopæls forældre som fripladsen bliver udregnet efter, vær obs på at en Friskole tilskud Max er 3000 kr som man får lige i starten af det nye år HVIS man får det tilkendt (det forgår ikke som en almindelig måde at blive bevilget på) 

Jeg vil mene at i efter friplads mm er fratrukket, må deles om udgifterne til skolen.... Samt de udgifter der må komme i form af lejer tur mm, hvis altså deler børnepenge mm 50/50... 

Den del kan jeg sagtens følge dig i ;-) Det var skam også tanken

Anmeld Citér

18. december 2016

kesuh

Fru Jørgensen skriver:

Og hvordan er der med transporten til den foreslåede skole ifht mor og fars bopæl?

Samværsforælderen har intet problem med transport,  det er bopælsforælderen ( som også selv har foreslået skolen) der kommer i et dilemma i og med bopælsforælderen ikke har bil, men cykel. Der er en halv time på cykel til skolen, for en voksen. 

Anmeld Citér

18. december 2016

kesuh

Fru Jørgensen skriver:

Er det med eller uden fripladstilskud st differencen er 160kr? Det virker måske som en bagatel, men det er det ikke sår man snakker skilsmissepar. 

Det er uden tilskud,  da tilskudsbeløbet  ikke er kendt endnu. 

Anmeld Citér

18. december 2016

kesuh

Hov manglende info, 

Bopælsforælderen er på su 

Samværsforælderen har fast arbejde 

Anmeld Citér

18. december 2016

Fremad

kesuh skriver:

Samværsforælderen har intet problem med transport,  det er bopælsforælderen ( som også selv har foreslået skolen) der kommer i et dilemma i og med bopælsforælderen ikke har bil, men cykel. Der er en halv time på cykel til skolen, for en voksen. 

Hvad med bus? 

Her tager vores bus, nogle friskoler yder stadig tilskud hertil dog gør vores ikke....

Mener vi gir Ca 300 pr måned for fri bus....det er dog alm regional bus, så det kræver jo at barnet kan selv eller der er en barnet kan følges med....

Anmeld Citér

18. december 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Nu fremgår det ikke om du er samværs eller bopælsforældre. Men hvis i ikke kan blive enige og det er 160kr som jeg læser det ville jeg ikke tage kampen men betale uanset om jeg var på SU. Et godt samarbejde er langt mere værd

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.