Kan drenge gå til ballet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2016

CBbaby

Billefamilie skriver:

Tak for jeres.

Jeg har ikke været i tvivl om min søn skal have "lov" til at gå til ballet. Måske det var dårligt formuleret. Jeg blev i tvivl om, om det kun var min mand og jeg der synes han kunne gå til ballet. og fordi jeg har været bange for at han ville blive mobbet af det.

Jeg har selv meget lavt selvværd og det har så smittet af på min søn. Eller det ved jeg ikke, men han har også lavt selvværd. Det er selvfølgelig noget vi arbejder på at få opbygget. Derfor har jeg tænkt meget på hvad andre synes om at han skal gå til ballet, og jeg har været bekymret for eventuel mobning (som I jo nok ligesom har fundet ud af).

Men altså: Min mand og jeg har fundet en balletskole vi synes ser rigtig god ud og vores søn skal starte der efter jul

P.s: jeg fortalte min faster og hendes mand at på Det Kongelige Teater går mange mandlige dansere til ballet. Min fasters svar til det: "ja, men de er jo sikkert også bøsser hele bundet"... Det tror jeg så ikke lige

Nåh ja - Alexander kølpin er jo kendt for sin homoseksualitet - eller ikke... Han er blevet kendt for sin faglighed og måske også et ægteskab med fru kølpin - som senere fik barn med burhøns G også. 

Men sidespring. Seksuelorientering er altså drengens privatliv. Og det ville jeg bare melde ud næste gang de sagde noget. Skal de så også se hans tissemand for at se, om den er stor nok til at være en "rigtig mand"? Ej men helt ærligt. 

Godt selvværd er jo at tro på, at alt hvad man gerne vil med sit liv - det skal man prøve - for det  siger intet om din værdi  

Alle der danser ballet er bare mega seje! Og jeg mener alle! ����

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2016

L-mor

Billefamilie skriver:

Tak for jeres.

Jeg har ikke været i tvivl om min søn skal have "lov" til at gå til ballet. Måske det var dårligt formuleret. Jeg blev i tvivl om, om det kun var min mand og jeg der synes han kunne gå til ballet. og fordi jeg har været bange for at han ville blive mobbet af det.

Jeg har selv meget lavt selvværd og det har så smittet af på min søn. Eller det ved jeg ikke, men han har også lavt selvværd. Det er selvfølgelig noget vi arbejder på at få opbygget. Derfor har jeg tænkt meget på hvad andre synes om at han skal gå til ballet, og jeg har været bekymret for eventuel mobning (som I jo nok ligesom har fundet ud af).

Men altså: Min mand og jeg har fundet en balletskole vi synes ser rigtig god ud og vores søn skal starte der efter jul

P.s: jeg fortalte min faster og hendes mand at på Det Kongelige Teater går mange mandlige dansere til ballet. Min fasters svar til det: "ja, men de er jo sikkert også bøsser hele bundet"... Det tror jeg så ikke lige

I er nogle seje, omsorgsfulde forældre, som lærer jeres søn, at man skal forfølge sine interesser og møde verden åbent som den, man er.

Lidt drilleri fra kammeraterne er ikke verdens undergang. At lære at man skal skjule, hvem man er, at man ikke er en 'rigtig dreng', hvis man går til det ene eller det andet, det kan man ikke basere et sundt selvværd på.

Anmeld Citér

20. december 2016

L-mor

Billefamilie skriver:

Tak for jeres.

I er nogle seje, omsorgsfulde forældre, som lærer jeres søn, at man skal forfølge sine interesser og møde verden åbent som den, man er.

Lidt drilleri fra kammeraterne er ikke verdens undergang. At lære at man skal skjule, hvem man er, at man ikke er en 'rigtig dreng', hvis man går til det ene eller det andet, det kan man ikke basere et sundt selvværd på.

Anmeld Citér

20. december 2016

Cama

Billefamilie skriver:

Hej.

Min søn på 7 år vil rigtig gerne begynde til ballet. Hans veninde begyndte at gå til ballet på Det Kongelige Teater for nogle måneder siden, og da min søn var inde at se venindens ballethold træne har han ikke talt om andet end at han også vil starte til ballet. Han har stået ved vores spejl og lavet balletøvelser vildt sødt.. Jeg har fundet nogle balletskoler hvor han kan begynde at gå.

Jeg fortalte det til min faster og hendes mand som næsten blev fornærmede over det. De sagde at ballet er en "tøsesport" og de drenge der danser ballet er bøsser De synes det er verdens dårligste ide og de tror han vil blive mobbet på grund at han skal gå til ballet? 

Min søn har gået til mange forskellige slags sport og ingen af dem har fanget hans interesse så han er hurtigt stoppet igen, derfor er min mand og jeg glade for at han måske endelig har fundet en sport han synes er spændende. 

Nu er jeg blevet helt i tvivl om han kan blive mobbet for det. Hans skole har totalt nul-mobbepolitik og så snart der er den mindste form for konflikter i klassen bliver der taget hånd om det med samme! Jeg ville bare få så ekstremt dårlig samvittighed hvis nu han blev mobbet eller de andre i hans klasse ville synes det er underligt eller noget i den retning.

Hvad siger I, kan drenge godt gå til ballet?

Synes det er fedt at han fundet en interesse i sport som i interesser ham - og realiteten er at det ikke nytter noget at undgå ting som man kan blive mobbet med.

i bedste fald vil det styrke selvtilliden at han har fundet noget han er glad for ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.