Kan drenge gå til ballet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.318 visninger
33 svar
85 synes godt om
17. december 2016

Billefamilie

Hej.

Min søn på 7 år vil rigtig gerne begynde til ballet. Hans veninde begyndte at gå til ballet på Det Kongelige Teater for nogle måneder siden, og da min søn var inde at se venindens ballethold træne har han ikke talt om andet end at han også vil starte til ballet. Han har stået ved vores spejl og lavet balletøvelser vildt sødt.. Jeg har fundet nogle balletskoler hvor han kan begynde at gå.

Jeg fortalte det til min faster og hendes mand som næsten blev fornærmede over det. De sagde at ballet er en "tøsesport" og de drenge der danser ballet er bøsser De synes det er verdens dårligste ide og de tror han vil blive mobbet på grund at han skal gå til ballet? 

Min søn har gået til mange forskellige slags sport og ingen af dem har fanget hans interesse så han er hurtigt stoppet igen, derfor er min mand og jeg glade for at han måske endelig har fundet en sport han synes er spændende. 

Nu er jeg blevet helt i tvivl om han kan blive mobbet for det. Hans skole har totalt nul-mobbepolitik og så snart der er den mindste form for konflikter i klassen bliver der taget hånd om det med samme! Jeg ville bare få så ekstremt dårlig samvittighed hvis nu han blev mobbet eller de andre i hans klasse ville synes det er underligt eller noget i den retning.

Hvad siger I, kan drenge godt gå til ballet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Han ska da så meget prøve at gå til ballet!! Vh stine

Anmeld Citér

17. december 2016

Aristocats

Hvordan kan det overhovedet være et tvivlsomt spørgsmål? Selvfølgelig kan de det. Det er da godt nok et gammelt og skadeligt synspunkt at der er en "tøsesport". Lad være med at lade dig påvirke af det. Hvis din søn vil gå til ballet, så er det det han skal. Hans køn bør slet ikke have noget at gøre med sådan en beslutning. 

Anmeld Citér

17. december 2016

SKJ1993

Selvfølgelig skal han da gå til ballet! Det er da fuldstændig ligegyldigt hvad andre syntes så længe din dreng er glad. Jeg har en skøn nevø der tit og ofte har neglelak på, fordi han syntes det er flot! Det gør dem ikke mindre drengede eller bøsser. Herregud, min lillebror blev da også klædt i prinsessetøj og make up da vi var små, han legede med dukker med mig og vores søster og er alligevel vokset op og blevet en rigtig drengerøv.

Jeg kan godt forstå du er nervøs omkring mobning, men hvad nu hvis de i stedet syntes det er sejt?

Jeg syntes i skal kaste jer ud i det, og så se hvad der sker. Så længe i støtter ham i hans valg er jeg sikker på det nok skal gå! 

Held og lykke. 

Anmeld Citér

17. december 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Billefamilie skriver:

Hej.

Min søn på 7 år vil rigtig gerne begynde til ballet. Hans veninde begyndte at gå til ballet på Det Kongelige Teater for nogle måneder siden, og da min søn var inde at se venindens ballethold træne har han ikke talt om andet end at han også vil starte til ballet. Han har stået ved vores spejl og lavet balletøvelser vildt sødt.. Jeg har fundet nogle balletskoler hvor han kan begynde at gå.

Jeg fortalte det til min faster og hendes mand som næsten blev fornærmede over det. De sagde at ballet er en "tøsesport" og de drenge der danser ballet er bøsser De synes det er verdens dårligste ide og de tror han vil blive mobbet på grund at han skal gå til ballet? 

Min søn har gået til mange forskellige slags sport og ingen af dem har fanget hans interesse så han er hurtigt stoppet igen, derfor er min mand og jeg glade for at han måske endelig har fundet en sport han synes er spændende. 

Nu er jeg blevet helt i tvivl om han kan blive mobbet for det. Hans skole har totalt nul-mobbepolitik og så snart der er den mindste form for konflikter i klassen bliver der taget hånd om det med samme! Jeg ville bare få så ekstremt dårlig samvittighed hvis nu han blev mobbet eller de andre i hans klasse ville synes det er underligt eller noget i den retning.

Selvfølgelig kan de da det. - Det er jo ikke udelukkende kvinder der danser rundt på scenen, når deroptrædes med ballet i teater. Der er næsten altid også mænd, og dét kræver jo at der har været nogle drenge der har gået til ballet

Han skal da så meget af sted og i hvert fald prøve det af!

Anmeld Citér

17. december 2016

MiniMe2005

Ballet (og anden dans) er absolut ikke en tøsesport! Har du set de muskler, (ballet)dansere flasher??

Det er da megasejt, at han vil danse! Afsted til ballet med ham :-)

Anmeld Citér

17. december 2016

Kattha

Selvfølgelig skal han det. Det kunne jo blive det han er helt vild med og dygtig til. Og så må du hilse og sige at det på ingen måder er en tøsesport, men er faktisk rigtig hårdt og fysisk krævende.

Anmeld Citér

17. december 2016

TNBC

Billefamilie skriver:

Hej.

Ja hvorfor ik? Der er da mænd og drenge med i forestillinger. 

Hvis det er det han vil, så meld ham til

Anmeld Citér

17. december 2016

Frk.S

Selvfølgelig kan han da gå til ballet. 

Din faster og hendes mand skal da bare knytte, og blande sig helt udenom hvad din søn skal gå til. 

Anmeld Citér

17. december 2016

Patriark

Billefamilie skriver:

Hej.

Altså der er jo muligheden for, at han bliver mobbet pba., at han går til ballet. Det er åbenlyst.

Men hvis det er det han vil, så skader det jo ikke at introducere ham for det.

Måske i som forældre skal fastholde ham lidt, hvis han har svært ved at opretholde interessen for fritidsinteresser.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.