Kan drenge gå til ballet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2016

Lenchick

Billefamilie skriver:

Hej.

Min søn på 7 år vil rigtig gerne begynde til ballet. Hans veninde begyndte at gå til ballet på Det Kongelige Teater for nogle måneder siden, og da min søn var inde at se venindens ballethold træne har han ikke talt om andet end at han også vil starte til ballet. Han har stået ved vores spejl og lavet balletøvelser vildt sødt.. Jeg har fundet nogle balletskoler hvor han kan begynde at gå.

Jeg fortalte det til min faster og hendes mand som næsten blev fornærmede over det. De sagde at ballet er en "tøsesport" og de drenge der danser ballet er bøsser De synes det er verdens dårligste ide og de tror han vil blive mobbet på grund at han skal gå til ballet? 

Min søn har gået til mange forskellige slags sport og ingen af dem har fanget hans interesse så han er hurtigt stoppet igen, derfor er min mand og jeg glade for at han måske endelig har fundet en sport han synes er spændende. 

Nu er jeg blevet helt i tvivl om han kan blive mobbet for det. Hans skole har totalt nul-mobbepolitik og så snart der er den mindste form for konflikter i klassen bliver der taget hånd om det med samme! Jeg ville bare få så ekstremt dårlig samvittighed hvis nu han blev mobbet eller de andre i hans klasse ville synes det er underligt eller noget i den retning.

Hvad siger I, kan drenge godt gå til ballet?

http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/nyheder/kultur/selvportraet-nikolaj-hubbe-maaske-taenker-nogle-hvad-fan-laver-han-i-vild-med-dans

Nikolaj Hübbe er vildt sej! 

Jeg voksede op i en balletfamilie. Stedfar var en dygtig balletdanser og min mor er chefproducer på det samme teater. Der er lige så mange mænd som kvinder i deres omgangskreds. 

Læs lige denne artikel sammen med din dreng. 

Din dreng skal SÅ meget gå til ballet!

For noget tid siden var jeg i Musikhuset i Aarhus sammen med min pige på 5. Vi så en børneballet "Fabelmageren" af Shane fra Shanes Verden. De børn, som var med, var vildt seje! Måske kan du finde den på youtube. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Billefamilie skriver:

Hej.

Min søn på 7 år vil rigtig gerne begynde til ballet. Hans veninde begyndte at gå til ballet på Det Kongelige Teater for nogle måneder siden, og da min søn var inde at se venindens ballethold træne har han ikke talt om andet end at han også vil starte til ballet. Han har stået ved vores spejl og lavet balletøvelser vildt sødt.. Jeg har fundet nogle balletskoler hvor han kan begynde at gå.

Jeg fortalte det til min faster og hendes mand som næsten blev fornærmede over det. De sagde at ballet er en "tøsesport" og de drenge der danser ballet er bøsser De synes det er verdens dårligste ide og de tror han vil blive mobbet på grund at han skal gå til ballet? 

Min søn har gået til mange forskellige slags sport og ingen af dem har fanget hans interesse så han er hurtigt stoppet igen, derfor er min mand og jeg glade for at han måske endelig har fundet en sport han synes er spændende. 

Nu er jeg blevet helt i tvivl om han kan blive mobbet for det. Hans skole har totalt nul-mobbepolitik og så snart der er den mindste form for konflikter i klassen bliver der taget hånd om det med samme! Jeg ville bare få så ekstremt dårlig samvittighed hvis nu han blev mobbet eller de andre i hans klasse ville synes det er underligt eller noget i den retning.

ja, drenge kan sagtens gå til ballet. Hvordan skulle alle de mandlige dansere ellers have lært det?

Det kan godt være at de andre i skolen vil synes det er underligt, men det er kun indtil de har vænnet sig til det. Jeg synes det er sejt af ham hvis han vil danse ballet.

Anmeld Citér

17. december 2016

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

I den gård jeg boede i da jeg var barn, var en super cool dreng. Han var super populær, og han gik på den kongelige balletskole. Han havde pigekærester og blev aldrig mobbet. Tværtimod syntes vi at det var sejt at han var så dygtig at han gik på noget "kongeligt"

Anmeld Citér

18. december 2016

Miti's mama

Ja da - har en veninde, hvor både hende og hendes mand danser på det kongelige - de er ret seje, og der er absolut intet feminint over ham!

Om han bliver drillet? Svært at sige, nogle bliver drillet fordi de har briller, eller går i de forkerte sko, eller bare fordi der er nogle der vil mobbe... tror ikke balletten er noget der kommer til egentlig at gøre forskellen. 

Det er en sport der er meget fokus krævende, med masser af disciplin og mindst af alt styrke til drengene. Derfor kan det måske godt være svært for ham, hvis han normalt hurtigt springer fra. Men hvis det er noget han elsker, så vil det være det værd at forsøge. Måske tag ham med i balletten så han kan blive inspireret og kan se hvad det kan blive til når man går all-in - også selv om det ikke er noget han måske selv vil stræbe imod.

Anmeld Citér

18. december 2016

Mortilah

Åh hvor irriterende! - selvfølgelig kan drenge gå til ballet! Ligesom drenge også kan gå til ridning med stor fornøjelse og succes. I øvrigt- ballet kan jo øves på alle niveauer. Mine bonusdøtre går det til ugentligt og har nul talent. Men det er super for deres koordinations og koncentrationsevne at lave alle øvelserne. 

Anmeld Citér

18. december 2016

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ja selvfølgelig.. Jeg bor ude i en lille flække hvor folk er snæversynede og gammeldags generelt - men, på trods af det kender jeg 2 drenge der gik til ballet som (pre) teenagere og de var vildt dygtige! Den ene lever af det idag! Folk mobbede dem slet ikke, synes bare det var cool og i øvrigt så passede det bare super godt til de her to, så ingen syntes det var underligt. Den ene blev kaldt ballet-Mikkel, men det var på ingen måde negativt, blot for at vide hvilken Mikkel vi talte om. 

Det var virkelig ikke et issue. Afsted med din dreng! 

Anmeld Citér

18. december 2016

Kay

MiniMe2005 skriver:

Ballet (og anden dans) er absolut ikke en tøsesport! Har du set de muskler, (ballet)dansere flasher??

Det er da megasejt, at han vil danse! Afsted til ballet med ham :-)

Det tænker jeg ogsåog hvem tør lige mobbe en med så store muskler der kan løfte dig og og svage dig rundt? 

Anmeld Citér

18. december 2016

GrønStjerne

Mobning handler om noget dybere end hvad man går til af sport.

Hvis børn vil mobbe en bestemt, så finder man det der er anderledes og tager det. Det kan være navnet, det røde hår, at man stammer eller ballet. Når skolen har en god mobbepolitik tror jeg ikke det vil blive et problem, men selvfølgelig kan det komme op.

Hvis din søn gerne vil gå til ballet så synes jeg I skal støtte ham i det, uanset hvad andre mener om det.

Og så er seksuel orientering jo ikke noget man danser sig til.. Han er som han er, og ville ikke blive mere eller mindre hetero- eller homoseksuel af at danse eller gå til spejder. Meget gammeldags holdning din familie kommer med...

Anmeld Citér

18. december 2016

modesty

Billefamilie skriver:

Hej.

Selvfølgelig kan drenge gå til ballet. Skråt op med faster og manden. 

Anmeld Citér

18. december 2016

Babilooo

Det faktisk en meget hård sport... intet feminint over det bort set fra pigernes kjoler.

men hvis du tænker ballet som i optagelsesprøve på det kongelige og skole derinde er det benhårdt. Et professionelt liv som balletdanser ville jeg ikke stræbe efter - mega hårdt og hård konkurrence og store krav.

som hobby sport - klart go

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.