Hvad er realistisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2016

KatThyV

Vi bor i 112kvm hus med 742kvm grund og betaler vel omkring 10.000 om måneden 

vi bor i Farum og vores hus er faktisk til salg. Min mand har fundet drømmejobbet i Vordingborg, vi skulle meget gerne tættere på

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2016

MiniMe2005

I skal ikke forvente at finde en lejelejlighed i København. De er ufattelig sjældne, og ellers skal man have været skrevet op i 10-20 år. Vi var heldige og fandt en på Nørrebro. Opslaget blev pillet ned efter en time, fordi de havde fået så mange henvendelser på den. Vi giver lidt over 10.000 om måneden inkl alt for tre værelser. Og så var den lige blevet byfornyet, da vi flyttede ind. Men lad være med at tro, at I kan være ligeså heldige, for det er dælme sjældent!

Men en tommelfingerregel er en million pr  værelse ved ejerlejligheder i København. Og så kan du selvfølgelig også finde billigere, men de er sjældne.

Anmeld Citér

12. december 2016

Abracadabra

Hvis du er under uddannelse, er der måske også mulighed for en kollegielejlighed. De er noget billigere. 

Anmeld Citér

13. december 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Abracadabra skriver:

Hvis du er under uddannelse, er der måske også mulighed for en kollegielejlighed. De er noget billigere. 

Kollegie lejlighed? Nu spørger jeg måske dumt, men hvad er det?

Anmeld Citér

13. december 2016

Abracadabra

Ms.Momo skriver:

Kollegie lejlighed? Nu spørger jeg måske dumt, men hvad er det?

En lejlighed på et kollegie. Prøv at Google. Solbakken er ret stort med lejligheder på omkring 65 kvm - som er småt til en familie, men da er muligt.

Anmeld Citér

14. december 2016

Patriark

Ms.Momo skriver:

Min kæreste har haft arbejde i København i et halvt års tid, og vi leder efter noget at bo i der ligger tættere på end hvor vi bor i øjeblikket.

Jeg ved godt at et hus som det vi har nu er urealistisk i København, men hvor mange værelser er det realistisk at lede efter? Vi er to voksne og en pige på 2 1/2. Desuden har jeg en søn fra tidligere som komme i weekender.

Jeg er desuden på SU.

I kan undersøge muligheden for fleksibel udlejning. 

Da din man er i arbejde OG i har børn kunne dette være en mulighed. Men de forskellige kommuner har forskellige kriterier.

Anmeld Citér

14. december 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Abracadabra skriver:

En lejlighed på et kollegie. Prøv at Google. Solbakken er ret stort med lejligheder på omkring 65 kvm - som er småt til en familie, men da er muligt.

Øresundkollegiet har familielejligheder - nu er det nogen år siden jeg har boet der, men en del forældre på mine børns institutioner bor der - så mon ikke de stadig findes 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.