Hvad er realistisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.449 visninger
26 svar
15 synes godt om
11. december 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Min kæreste har haft arbejde i København i et halvt års tid, og vi leder efter noget at bo i der ligger tættere på end hvor vi bor i øjeblikket.

Jeg ved godt at et hus som det vi har nu er urealistisk i København, men hvor mange værelser er det realistisk at lede efter? Vi er to voksne og en pige på 2 1/2. Desuden har jeg en søn fra tidligere som komme i weekender.

Jeg er desuden på SU.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2016

Benjamins'mor

Hvad der er realistisk kommer jo helt an på hvad jeres budget for huslejen er. 

Anmeld Citér

11. december 2016

Ms.Momo

Benjamins'mor skriver:

Hvad der er realistisk kommer jo helt an på hvad jeres budget for huslejen er. 

Vi har snakket om at vi enten vil have en lejlighed eller en andelsbolig, men vi er ikke helt enige om antallet af værelser.

Pt. sover vores datter hos os, og sønnen har sit eget værelse. Det bedste ville være hvis vi kunne finde noget med en stue og tre ssoveværelser, men det får vi nok ikke foreløbig, så jeg ville sætte kriteriet ned til en stue og et eller to soveværelser, men vi kan ikke rigtig finde ud af hvad der vil være mest realistisk. Både i forhold til at få noget, men også i forhold til at bo der.

Anmeld Citér

11. december 2016

Kattha

Ms.Momo skriver:

Vi har snakket om at vi enten vil have en lejlighed eller en andelsbolig, men vi er ikke helt enige om antallet af værelser.

Pt. sover vores datter hos os, og sønnen har sit eget værelse. Det bedste ville være hvis vi kunne finde noget med en stue og tre ssoveværelser, men det får vi nok ikke foreløbig, så jeg ville sætte kriteriet ned til en stue og et eller to soveværelser, men vi kan ikke rigtig finde ud af hvad der vil være mest realistisk. Både i forhold til at få noget, men også i forhold til at bo der.

Man kan jo få lige hvad man har lyst til, hvis man har råd. Så som en anden skriver, kommer det jo an på hvad jeres budget er.

Anmeld Citér

11. december 2016

Zelinasmor

Altså vi bor i Storkøbenhavn (vallensbæk). I de små byer rundt om Storkøbenhavn er det ikke urealistisk med en husleje på minimum 10.000 plus forbrug for en 3 værelses eller opefter. Har stået i alle boligforeninger i 2 år og har endnu intet fået tilbudt. (Det er billigere hos en boligforening). Så det er som regel gennem private firmaer eller enkeltmands ejede i finder noget. Vi giver 13.500 + 1500kr i forbrug for en 4 værelses her i Vallensbæk.

Jeg havde nok valgt at købe hvis i kan, da det ville spare jer en del.

mvh. Jyden fra Kolding der nær fik et hjerteanfald da jeg så priserne på lejligheder herovre 

Anmeld Citér

11. december 2016

ErDuHerIkkeSnart

Altså, hvis I vil bo inde i byen (broerne), skal I være heldige bare at finde noget - tag hvad I kan få! Hvis I ikke har noget imod at komme længere ud, kan I stille lidt flere krav ...

Anmeld Citér

11. december 2016

Troldemommi

Zelinasmor skriver:

Altså vi bor i Storkøbenhavn (vallensbæk). I de små byer rundt om Storkøbenhavn er det ikke urealistisk med en husleje på minimum 10.000 plus forbrug for en 3 værelses eller opefter. Har stået i alle boligforeninger i 2 år og har endnu intet fået tilbudt. (Det er billigere hos en boligforening). Så det er som regel gennem private firmaer eller enkeltmands ejede i finder noget. Vi giver 13.500 + 1500kr i forbrug for en 4 værelses her i Vallensbæk.

Jeg havde nok valgt at købe hvis i kan, da det ville spare jer en del.

mvh. Jyden fra Kolding der nær fik et hjerteanfald da jeg så priserne på lejligheder herovre 

13.500 tusinde kroner??????

Wow, det da sindssygt dyrt, der fik den her midtjyde da lige et chok 

Anmeld Citér

11. december 2016

Panther

Profilbillede for Panther
ErDuHerIkkeSnart skriver:

Altså, hvis I vil bo inde i byen (broerne), skal I være heldige bare at finde noget - tag hvad I kan få! Hvis I ikke har noget imod at komme længere ud, kan I stille lidt flere krav ...

Enig her.. Det er endda svært at finde en ejerlejlighed at købe på trods af, at man har pengene. Så hvis I skal finde noget til leje, så bliver det med en blanding af rigtig gode kontakter og rigtig meget held! De gode andelsboliger er så godt som umulige at komme ind i. Det kræver, at man kender den person, der fraflytter, og der er i øvrigt ikke mange i den størrelse, I leder efter.

Anmeld Citér

11. december 2016

Ms.Momo

Vi bor på Bornholm nu, så det er lige før alt på Sjælland vil være billigere og tættere på end nu.

Anmeld Citér

11. december 2016

Zelinasmor

Troldemommi skriver:

13.500 tusinde kroner??????

Wow, det da sindssygt dyrt, der fik den her midtjyde da lige et chok 

Ja. Fuldstændig latterligt at det er så dyrt fordi du krydser en skide bro  Men min mand er københavner, så han synes jo det er standard. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.