Huskøb - hvad kan man tillade sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
A-1995 skriver:

Vi ville være villige til at forhandle- men aldrig under det vi skylder. 

Kommer dog også an på hvor meget under der bliver budt. Vi har før fået et bud, som mægleren ikke engang ville fortælle os fordi det virkelig var et skambud. Så der røg chancen altså der.

Men hvis jeres hus er mindre værd end i skylder kan i jo blive nødt til at sælge med tab. Nu kender jeg ikke jeres situation men det er jo udbud og efterspørgsel og hvis huset ikke er mere værd må man jo gøre op med sig selv om man vil sælge med tab eller blive boende. 

Jeg kender mange der mener de har fået skambud men efterfølgebde har måtte sælge til langt mindre fordi de ikke erkendte ar deres hus ikke var det værd de selv mente. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2016

A-1995

Mariehøne123 skriver:

Men hvis jeres hus er mindre værd end i skylder kan i jo blive nødt til at sælge med tab. Nu kender jeg ikke jeres situation men det er jo udbud og efterspørgsel og hvis huset ikke er mere værd må man jo gøre op med sig selv om man vil sælge med tab eller blive boende. 

Jeg kender mange der mener de har fået skambud men efterfølgebde har måtte sælge til langt mindre fordi de ikke erkendte ar deres hus ikke var det værd de selv mente. 

Vores hus er vurderet til langt mere end det står til, så forventer ikke at få mere for det end det er værd. 

Og bliver hellere boende det længere, end at sælge for underpris. Vi har ikke travlt ��

Anmeld Citér

3. december 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Husk også at der er udgifter i forbindelse med salg - det koster nemt 50.000 - 100.000 i mægler salær og bankudgifter.

Derudover kan der være en bank med indeover som skal godkende et evt. salg med underskud.

Og så kommer det jo i sidste ende an på hvor glade i er for huset og hvor gerne sælger vil sælge. Et hus kan jo have været til salg længe af flere årsager - og en af dem er at sælger ikke nødvendigvis vil sælge, hvis han/hun ikke kommer derfra med en bestemt pris.

Så i skal nok komme med et realistisk bud - og husk brug kun grunde som kan begrundes i husets stand og evt. sammenlignelige salg. Grunde som at sælger i sin tid ikke gav så meget for huset antyder bare at i ikke har nogle gode grunde.

Og hvis i virkeligt gerne vil have huset, så skal  i nok ikke komme med et bud, som er så lavt at sælger ikke vil give et modbud - for så virker det måske lidt desperat, hvis man så vender tilbage med et højere bud. Men tænk også over at andre ting kan være med til at gøre et bud interessant overfor sælger f.eks. lang/kort overtagelse

Anmeld Citér

3. december 2016

ESV

Patriark skriver:

Vi ligger i forhandlinger om køb af hus. Huset var udbudt til 3.290.000 Vi bød 2.800.000 og lander nok omkring de 3.000.000

Hvis man argumenterer for sit bud, kan sælger vel næppe blive fornærmet. 

Det er vigtigt at gå på tinglysnig og kigge på oplysninger, samt at finde ud af, hvis muligt hvad sælger købte for i sin tid!!

Men du kan da ikke bruge sælgers købspris

til noget. Man kan da godt have købt et hus billigt

men så brugt nogle 100.000 på fx tag,  nyt køkken/bad. 

Anmeld Citér

3. december 2016

ESV

Anonym skriver:

Tak for svaret, det er rart at høre fra nogen på den anden side også!

Ville i blive fornærmede eller ville i gå i forhandlinger?

Nu har vi lige solgt et hus så jeg har som sælger overvejet meget af det du spørger om. Hvis jeg fik et bud som jeg syntes var direkte latterligt lavt ville jeg som sælger lave et modbud på 0,50 øre fra udbudsprisen for at gøre det klart at det var alt alt for lidt. Men vi havde forinden gjort det klar for os selv hvad vores nedre grænse var

Anmeld Citér

4. december 2016

Patriark

ESV skriver:

Men du kan da ikke bruge sælgers købspris

til noget. Man kan da godt have købt et hus billigt

men så brugt nogle 100.000 på fx tag,  nyt køkken/bad. 

Enig. Isoleret set nej.

Anmeld Citér

4. december 2016

Abracadabra

Vi brugte lang tid på det københavnske ejendomsmarked med at skambyde. Til sidst mødte vi nogen, som var tilstrækkelig sultne - de solgte med tab og 350.000 under udbudspris. De havde også haft til salg i et år. Liggetiden er helt essentiel!

Vores nuværende hus bød vi kun 50.000 ned, men det var også lige kommet på markedet.

Jeg synes, at I skal skambyde, medmindre I er helt forelskede i huset.

Anmeld Citér

4. december 2016

linkon

Hvis i byder 1 570 000 så er vel det kun 125 000 under prisen mægleren har sat? 

Vi har vores hus til salg og ville sagt ja uden at nøle, jeg kan ikke se at det skulle være et skambud! Et skambud for mig er 200 000+ ! Og med markedet lige nu så ville jeg også vurdere det! Vores hus ligger til 2 145 000 og vi godtager alt fra 1 900 000 og op, og det har kun ligget ude i 4 måneder! 

Så byd i bare 1 570 000, hvis de vil have sit hus solgt så er chancen stor for at i får det for den pris!

Anmeld Citér

4. december 2016

Patriark

Abracadabra skriver:

Vi brugte lang tid på det københavnske ejendomsmarked med at skambyde. Til sidst mødte vi nogen, som var tilstrækkelig sultne - de solgte med tab og 350.000 under udbudspris. De havde også haft til salg i et år. Liggetiden er helt essentiel!

Vores nuværende hus bød vi kun 50.000 ned, men det var også lige kommet på markedet.

Jeg synes, at I skal skambyde, medmindre I er helt forelskede i huset.

Vi er, hvad jeg tænker er ret uforpligtende stadig, blevet enig med sælger. Nogle gode råd ift. hvad man så stiller op!? 

Vi skal have solgt andel, så den skal vurderes. Men hvad med advokatbistand? Er det gennem bank eller forsikringsselskab?!

Efaringer søges.

Anmeld Citér

4. december 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

I ka sagtens byde, hva i tænker i vil gi, men at der kun er 1 badeværelse osv, er jo total ligegyldig for sælger, for endten køber i huset eller også gør i ik.

De k2 og k3 der er ka til gengæld bruges i forhandlinger om priser.

Min mor har sat sit hus til salg i sommers, og hun har rigelig tid til at vente, på det rette bud. Hvilket jo klart er en fordel for hende.

Da vi solgte vores lejlighed for 10 år siden  (på 3 dage) valgte vi at gi et nedslag på 10.000 kr, og der var 2 der bød på den. Den en skambød, hvor vi valgte at sige at ham ville vi slet ik sælge til.

Den anden bød 50.000 unden, vi valgte at sige han ku få 10,000 eller lede efter noget andet.

Vi havde købt vores hus, inden vi satte vires lejlighed til salg, og vi bød ca 100.00 under og fik ca 75.000 i nedslag. Vh stine

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.