Vold-er det nogensinde kvindes skyld??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2016

Frk.S

Anonym skriver:

1. Også selvom at det kommer af afmagt fra mandens side? 

Afmagt er IKKE en undskyldning for at udøve vold. Det må man lære at håndtere på en anden måde. 

Så nej, det er der INGEN undskyldning for!!! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2016

Ena

Årgangs Mor skriver:

Jeg siger ikke det er ok at bruge vold men jeg siger at jeg kan se den kan være svær i form af det kan anses som at forsvare sig selv. Hvis man ikke har stået i en situation hvor man gennem psykisk eller fysisk vold konstant bliver presset og reagerer i afmagt for at slippe ud af situationen, kan det være svært at forstå hvordan det kan føles og den desperation man kan føle for at slippe væk 

Der er ingen tvivl om, at der er svære følelser spil i forbindelse med vold både for offeret og udøveren. Jeg synes heller ikke der er nogen, der har påstået andet. 

Anmeld Citér

26. november 2016

Kløver

Ena skriver:

Der er ingen tvivl om, at der er svære følelser spil i forbindelse med vold både for offeret og udøveren. Jeg synes heller ikke der er nogen, der har påstået andet. 

Øh nej, har jeg da heller ikke sagt ??

Anmeld Citér

26. november 2016

Ena

Årgangs Mor skriver:

Øh nej, har jeg da heller ikke sagt ??

Jeg læser dit indlæg som at du insinuerer, at jeg ikke kan forestille mig følelsen af desperation og afmagt i forbindelse med vold.

Anmeld Citér

26. november 2016

Kløver

Ena skriver:

Jeg læser dit indlæg som at du insinuerer, at jeg ikke kan forestille mig følelsen af desperation og afmagt i forbindelse med vold.

Måske du skal læse hvad der står og ikke hvad der ikke står mellem linjerne 

Anmeld Citér

26. november 2016

Ena

Årgangs Mor skriver:

Måske du skal læse hvad der står og ikke hvad der ikke står mellem linjerne 

Ærligt, så har jeg faktisk svært ved at forstå dine formuleringer.

Hvorfor skriver du så overhovedet til mig, at det kan være svært at forstå følelsen af desperation og afmagt, hvis man ikke kender den, hvis du ikke insinuerer at jeg ikke kender de følelser?

Anmeld Citér

26. november 2016

Kløver

Ena skriver:

Ærligt, så har jeg faktisk svært ved at forstå dine formuleringer.

Hvorfor skriver du så overhovedet til mig, at det kan være svært at forstå følelsen af desperation og afmagt, hvis man ikke kender den, hvis du ikke insinuerer at jeg ikke kender de følelser?

Jeg skrev opslaget for at supplere det du havde skrevet. Men vi lukker een bare her. Det var ikke for starte en diskussion 

Anmeld Citér

26. november 2016

Ena

Årgangs Mor skriver:

Jeg skrev opslaget for at supplere det du havde skrevet. Men vi lukker een bare her. Det var ikke for starte en diskussion 

Ja, lad os det - forstår det slet ikke. 

Anmeld Citér

29. november 2016

Kamille

Anonym skriver:

Kan det på nogen tænkelig måde være kvindens skyld hvis hun bliver skubbet til, slået på eller kastet med ting på under skænderier? Er der noget der kan retfærdiggøre det?

Nej det er aldrig en kvindes skyld at hun bliver slået på, eller skubbet eller for kastet ting på sig (ingen vold er okay) 

jeg føler lidt du spørger fordi vedkommende, der mærke denne vold manden påføre hende i vrede og afmagt .. af sin mand for, fortalt at det er hendes egen skyld han slår hende - dette er psykisk- vold og for personen til at tvivle, miste troen på sig og dermed være mere modtagelig for mere psykisk og fysisk vold - det vil blive svære og svære at komme væk fra forholdet og det er alt ødelæggende på her' kvinden og især hvis der er børn. 

DET ER ALDRIG "DIN" SKYLD MEN HANS OG HANS PROBLEM 

*slå er fysiskvold 

*kaste med ting er materielt vold 

*at gå efter din personlighed - verbalt nedladen, give øgenavne etc er psykisk-vold 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.