Vold-er det nogensinde kvindes skyld??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.522 visninger
28 svar
33 synes godt om
25. november 2016

Anonym trådstarter

Kan det på nogen tænkelig måde være kvindens skyld hvis hun bliver skubbet til, slået på eller kastet med ting på under skænderier? Er der noget der kan retfærdiggøre det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2016

Nel

Jeg kan kun retfærdiggøre det, hvis kvinden selv er voldelig og manden gør det i selvforsvar. Men selv der er det en hårfin grænse, og jeg mener ikke at manden så bare må slå uhæmmet på kvinden. Det skal kun være som et led i at stoppe hende, og eftersom at de fleste mænd er stærkere end kvinder, skal der ikke meget til. 

Ellers kan jeg ikke se, at det nogensinde kan være kvindens skyld

Anmeld Citér

25. november 2016

Sprit25

vold mod andre er uacceptabelt! 

Anmeld Citér

25. november 2016

Anonym trådstarter

1. Også selvom at det kommer af afmagt fra mandens side? 

Anmeld Citér

25. november 2016

Kattha

Anonym skriver:

1. Også selvom at det kommer af afmagt fra mandens side? 

Er det okay at kvinden angriber og slår manden i afmagt? Eller forældrene slår deres barn i afmagt? Hvor meget vold er okay i afmagt? Bare det ikke har døden til følge, eller? 

Nej, vold mod andre er aldrig acceptabelt! Kan ikke retfærdigøres, og der er noget helt fundamentalt galt i at forsøge.

Anmeld Citér

25. november 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Det kan aldrig være kvindens skyld - også selvom det er gjort i afmagt! Så må man finde andre måder at komme af med det på. 

Vold er ikke ok. Ikke på nogen og det kan ikke retfærdiggøres. 

Anmeld Citér

25. november 2016

Aristocats

At nogen begår vold mod én er aldrig (jo måske i sjældne tilfælde, hvis man for eksempel prøver at overfalde en anden ) ens egen skyld - og det er lige meget om man er mand eller kvinde. 

Anmeld Citér

25. november 2016

modesty

Kan det på nogen tænkelig måde være kvindens skyld hvis hun bliver skubbet til, slået på eller kastet med ting på under skænderier? Er der noget der kan retfærdiggøre det?

Vold kan kun undskyldes hvis det er decideret selvforsvar. 

Anmeld Citér

25. november 2016

Monski

Anonym skriver:

Nej det er aldrig offerets skyld, om man er mand eller kvinde! 

... når det så er sagt, så ville jeg da bestemt ikke have ondt af fx pædofile der fik besøg af en knytnæve eller 100.

Anmeld Citér

25. november 2016

Ai sha

Monski skriver:

Nej det er aldrig offerets skyld, om man er mand eller kvinde! 

... når det så er sagt, så ville jeg da bestemt ikke have ondt af fx pædofile der fik besøg af en knytnæve eller 100.

Der er ingen regler uden undtagelser 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.