blive hjemme, eller sende i institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2016

Anonymor

Anonym skriver:

Jeg ville ikke hellere ikke have et sygt barn med i slole, netop for ikke at smitte de andre. Jeg har kun én gang haft et af børnene med i skole, men det var den store, men det var kun i et modul (1 1/2 time) fordi faren ikke kunne have samvær alligevel. H*n var 8 på det tidspunkt, så h*n sad og lavede 'lektier' eller så film på iPaden mens jeg fik undervisning.

En pige i en af de andre klasser fødte to mmåneder før sommerferien, og hun havde den lille med i skole.

Men du overveje at sende barnet i inst? Den logik tror jeg ikke helt, at jeg kan følge

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nej, jeg ville holde mit barn hjemme.

Jeg kan i dit tilfælde godt se, at det kan være et problem, men ikke nok med det smitter andre, men hvor rart er det lige for et barn at blive sendt afsted syg? :/ 

Som andre nævner, så tænker jeg også, om du ikke kan dokumentere dit fravær, når der vitterlig har været en grund til det?

Anmeld Citér

23. november 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Hvad endte du med at gøre?

jeg har stor respekt for SU som enlig mor får en uddannelse men vi er kun i november, der venter mange sygedage resten af vinteren, så du må finde en holdbar løsning. Snak med studievejledere om det er muligt at lave en aftale om at læse hjemmefra. Jeg synes bestemt ikke ideen med syge børn med er god. Det er synd for barnet som bør være hjemme plus det forstyrrer undervisningen ligemeget hvad mødre selv tror. 

Anmeld Citér

24. november 2016

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Hvad endte du med at gøre?

jeg har stor respekt for SU som enlig mor får en uddannelse men vi er kun i november, der venter mange sygedage resten af vinteren, så du må finde en holdbar løsning. Snak med studievejledere om det er muligt at lave en aftale om at læse hjemmefra. Jeg synes bestemt ikke ideen med syge børn med er god. Det er synd for barnet som bør være hjemme plus det forstyrrer undervisningen ligemeget hvad mødre selv tror. 

Jeg endte med at blive hjemme. 

Jeg snakkede med mine lærere og de lagde nogle opgaver op på nettet som jeg skulle lave inden for et tidsrum, og hvis jeg nåede det ville de kun sætte det som 50% fravær.

Anmeld Citér

25. november 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Jeg endte med at blive hjemme. 

Jeg snakkede med mine lærere og de lagde nogle opgaver op på nettet som jeg skulle lave inden for et tidsrum, og hvis jeg nåede det ville de kun sætte det som 50% fravær.

God beslutning

jeg ønsker dig virkelig held og lykke med det hele og er virkelig taknemmelig for at vi er to om byrden herhjemme. 

Anmeld Citér

25. november 2016

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

God beslutning

jeg ønsker dig virkelig held og lykke med det hele og er virkelig taknemmelig for at vi er to om byrden herhjemme. 

Jeg glæder mig også til weekenden hvor kæresten kommer hjem. Han arbejder i uudlandet, så vi ser ham kun i weekenderne.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.