blive hjemme, eller sende i institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2016

Sujan

Anonym skriver:

godaften.

Jeg er alenemor uden det store netværk, og studerende.

Jeg står i den kedelige situation at jeg har haft ret meget fravær pga. sygdom da min mindste har røget ind og ud af hospitalet.

Det er nu mindre end en uge siden at jeg var til samtale ang. mit fravær og SU - og nu har jeg igen barn syg. Barnet kastede op ved aftensmadstid, og igen omkring sengetid. Havde h*n bare kastet op en enkelt gang havde jeg nok stadig sendt ungerne af sted i morgen, og så sagt at de måtte ringe efter mig hvis det var, men nu er det to gange og jeg ved der er flere i institutionen der har ligget/ligger med omgangssyge.

Hvad ville I andre gøre?

Han skal blive hjemme. 

Kan du ikke tale med din studievejleder om dispensation. På hospitalet kan du få ibdlæggelsesdatoer og det er vel uden for alm. Sygdom. Evt. Aftale med din skole nogle ekstra opgaver når du skal være væk. 

Min bedste ven lå syg med kræft (og døde) under min uddannelse og jeg var væk rigtig meget af tiden. Jeg knoklede på med opgaver og fik dispensation til eksamen. Fik ikke særlig høje karakterer, men kom kom da igennem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2016

esioul

Anonym skriver:

godaften.

Jeg står i den kedelige situation at jeg har haft ret meget fravær pga. sygdom da min mindste har røget ind og ud af hospitalet.

Det er nu mindre end en uge siden at jeg var til samtale ang. mit fravær og SU - og nu har jeg igen barn syg. Barnet kastede op ved aftensmadstid, og igen omkring sengetid. Havde h*n bare kastet op en enkelt gang havde jeg nok stadig sendt ungerne af sted i morgen, og så sagt at de måtte ringe efter mig hvis det var, men nu er det to gange og jeg ved der er flere i institutionen der har ligget/ligger med omgangssyge.

Hvad ville I andre gøre?

Nej.... vi i perwonalegruppen er syge på skift  fordi syge børn bliver sendt afsted. Det er ikke rimeligt overfor hverken børn eller voksne. 

Anmeld Citér

23. november 2016

lineog4

Et barn der har kastet op to gange aftenen før bliver hjemme. Der er jeg rimelig firkantet, om så jeg har verdens vigtigste møde eller andet det er bare ærgerligt, jeg sender ikke en smittebombe afsted. 

En af de værste ting når man arbejder med børn som jeg gør er netop eleven der sidder og er lidt tvær, man hjælper står på hovedet og hvad ved jeg og får spurgt: du ser lidt træt ud. Ja kastede også op i nat, puha så ved man bare om lidt ligger halvdelen af klassen, formodentlig også eb selv, ens egne børn, deres klasse/institution og og og. Og der havde været en større sandsynlighed for det var stoppet der hvis eleven havde fået en dag hjemme. Det samme med eleven der fortæller: jeg har feber men mor sagde en pille hjælper   Og skønne børn for de siger det....

Anmeld Citér

23. november 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

godaften.

Hvad ville I andre gøre?

Nu ved jeg ikke hvad du studerer men er det muligt at tage dit studie som fjern undervisning hjemme.

Det gjorde jeg i en periode hvor vores børn bare var syge hele tiden. Det betød at jeg måtte tage de første par måneder igen. Men i den sidste ende var det giver godt ud.

Anmeld Citér

23. november 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg ved godt du ikke lige kan bruge det ved opkast, men har du ikke mulighed for at tage barn med i skole ved mild sygdom? det hjælper gevaldigt på fraværet.

Jeg er selv alene med min pige på 2, og alle i mit netværk har arbejde der skal passes.

Hvis hun har feber og evt er snottet, eller andet der gør at hun måske er lidt for sløj til vuggestue så tager jeg hende med i skole. Så har jeg film, snacks og tegnegrej med til hende så hun er rimelig stille, hvis ikke hun bare sover på mig. På den måde undgår jeg fravær, kan følge med i timerne og tage noter og sender ikke et sygt barn afsted. 

Anmeld Citér

23. november 2016

ErDuHerIkkeSnart

MummiT skriver:

Jeg ved godt du ikke lige kan bruge det ved opkast, men har du ikke mulighed for at tage barn med i skole ved mild sygdom? det hjælper gevaldigt på fraværet.

Jeg er selv alene med min pige på 2, og alle i mit netværk har arbejde der skal passes.

Hvis hun har feber og evt er snottet, eller andet der gør at hun måske er lidt for sløj til vuggestue så tager jeg hende med i skole. Så har jeg film, snacks og tegnegrej med til hende så hun er rimelig stille, hvis ikke hun bare sover på mig. På den måde undgår jeg fravær, kan følge med i timerne og tage noter og sender ikke et sygt barn afsted. 

Men det flytter jo bare aben videre ... så skal ens studiekammerater dels udsættes for smitte, og dels finde sig i forstyrrelser af deres undervisning (for børn forstyrrer - uanset at deres forældre ikke selv synes at det er så slemt).

Jeg ville være rigtig træt af at der blev taget syge børn med ind til de forelæsninger jeg deltager i og/eller underviser... men samtidig sympatiserer jeg selvfølgelig med den svære situation og derfor ville jeg nok bide det i mig og lade som ingenting. Men jeg synes faktisk ikke at det er ok overfor de andre studerende.

Anmeld Citér

23. november 2016

Anonym trådstarter

Men det flytter jo bare aben videre ... så skal ens studiekammerater dels udsættes for smitte, og dels finde sig i forstyrrelser af deres undervisning (for børn forstyrrer - uanset at deres forældre ikke selv synes at det er så slemt).

Jeg ville være rigtig træt af at der blev taget syge børn med ind til de forelæsninger jeg deltager i og/eller underviser... men samtidig sympatiserer jeg selvfølgelig med den svære situation og derfor ville jeg nok bide det i mig og lade som ingenting. Men jeg synes faktisk ikke at det er ok overfor de andre studerende.

Jeg ville ikke hellere ikke have et sygt barn med i slole, netop for ikke at smitte de andre. Jeg har kun én gang haft et af børnene med i skole, men det var den store, men det var kun i et modul (1 1/2 time) fordi faren ikke kunne have samvær alligevel. H*n var 8 på det tidspunkt, så h*n sad og lavede 'lektier' eller så film på iPaden mens jeg fik undervisning.

En pige i en af de andre klasser fødte to mmåneder før sommerferien, og hun havde den lille med i skole.

Anmeld Citér

23. november 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg har selvfølgelig spurgt lærene om lov før hver time, og sagt til alle i klassen, at hvis de synes vi forstyrrer for meget så skal de endelig sige det, så går vi. - Og sat mig så jeg nemt kan komme ud uden yderligere forstyrrelser. 

For jeg kan helt klart godt se det trælse i at ens studiekammerat slæber ungen med i skolen. Jeg risikerer bare at blive smidt ud, hvis jeg ikke gør det en gang i mellem, fordi jeg har sådan en der næsten rager alt til sig hvad angår feber og sådan noget. Og jeg har ikke råd til barnepige eller lignende, så mine muligheder er lidt begrænsede.

Anmeld Citér

23. november 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg har selvfølgelig spurgt lærene om lov før hver time, og sagt til alle i klassen, at hvis de synes vi forstyrrer for meget så skal de endelig sige det, så går vi. - Og sat mig så jeg nemt kan komme ud uden yderligere forstyrrelser. 

For jeg kan helt klart godt se det trælse i at ens studiekammerat slæber ungen med i skolen. Jeg risikerer bare at blive smidt ud, hvis jeg ikke gør det en gang i mellem, fordi jeg har sådan en der næsten rager alt til sig hvad angår feber og sådan noget. Og jeg har ikke råd til barnepige eller lignende, så mine muligheder er lidt begrænsede.

Jeg sympatiserer som sagt fuldt ud med problemstillingen, den er der jo mange som slås med ... men det ændrer ikke på at det påvirker andre, som ikke har bedt om det, når nogen vælger at gøre det.

Det er selvfølgelig fint at du spørger dem, men ærligt er det jo også en smule svært for dine undervisere og medstuderende at sige nej tak, når der står et sygt barn og en enlig mor med bedende øjne, uden at fremstå som røvhuller... så de bider måske nærmere bare irritationen i sig?

Anmeld Citér

23. november 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Du SKAL holde dit barn hjemme. Dit barn er syg og må ikke komme i instution. Der er en årsag til, at man holder sine børn hjemme når de er syge.

Da mine børn gik i bh var der en forældre der ville aflevere et barn med 38,0 og sagde I ringer bare, hvis det bliver værre. Som pædagogen sagde "dit barn er sygt og du må tage det med hjem igen". Heldigvis ellers havde jeg sagt noget.

I de fleste kommuner er det muligt, at leje en resevebedste som kan passe dit barn. Kontakt evt. dem her https://www.care.com/da-dk/reservebedste-lp-ef021?gclid=CjwKEAiAmdXBBRD0hZCVkYHTl20SJACWsZj97G3SDAAd1kL5RODydIrM1l9KETL3jYZQ2clH6Cm4UBoC66_w_wcB

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.