blive hjemme, eller sende i institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.540 visninger
25 svar
56 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. november 2016

Anonym trådstarter

godaften.

Jeg er alenemor uden det store netværk, og studerende.

Jeg står i den kedelige situation at jeg har haft ret meget fravær pga. sygdom da min mindste har røget ind og ud af hospitalet.

Det er nu mindre end en uge siden at jeg var til samtale ang. mit fravær og SU - og nu har jeg igen barn syg. Barnet kastede op ved aftensmadstid, og igen omkring sengetid. Havde h*n bare kastet op en enkelt gang havde jeg nok stadig sendt ungerne af sted i morgen, og så sagt at de måtte ringe efter mig hvis det var, men nu er det to gange og jeg ved der er flere i institutionen der har ligget/ligger med omgangssyge.

Hvad ville I andre gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2016

Kløver

Anonym skriver:

godaften.

Jeg står i den kedelige situation at jeg har haft ret meget fravær pga. sygdom da min mindste har røget ind og ud af hospitalet.

Det er nu mindre end en uge siden at jeg var til samtale ang. mit fravær og SU - og nu har jeg igen barn syg. Barnet kastede op ved aftensmadstid, og igen omkring sengetid. Havde h*n bare kastet op en enkelt gang havde jeg nok stadig sendt ungerne af sted i morgen, og så sagt at de måtte ringe efter mig hvis det var, men nu er det to gange og jeg ved der er flere i institutionen der har ligget/ligger med omgangssyge.

Hvad ville I andre gøre?

Jeg ville ikke sende afsted, har selv haft 2 børn hjemme i dag, den ene kastede op i nat og den anden til morgen og i eftermiddags og de bliver holdt hjemme igen i morgen, men jeg er også den hvor de skal ha været symptomfri i min. 24 timer før de sendes afsted. Men kan godt se det er svært når du er alene med barnet 

Anmeld Citér

22. november 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Er det ikke muligt for dig at få en lægeerklæring på de forskellige sygdomsperioder, således at dit studium kan give dig en form for dispensation for dit høje fravær?

Anmeld Citér

22. november 2016

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Er det ikke muligt for dig at få en lægeerklæring på de forskellige sygdomsperioder, således at dit studium kan give dig en form for dispensation for dit høje fravær?

vejlederen spurgte mig direkte om jeg troede jeg kunne gennemføre, og jeg svarede ja, for min mindste var blevet sat på medicin, så nu burde alt det renden være overstået - og så blev en af de andre syge.

Anmeld Citér

22. november 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Men man kan jo ikke undgå sygdom i en børnefamilie - især ikke i vinterhalvåret.

Så er det et spørgsmål om fraværsregler, eller er det et spørgsmål om du kan følge med? Hvis det er det første, så burde du kunne få dispensation for dit fravær ved én eller flere sygeerklæringer. Hvis det er det andet, så må du jo kigge dybt ind i dig selv og vurdere, om du spilder din og deres tid ved at fortsætte et semester, som du ikke kan færdiggøre.

Anmeld Citér

23. november 2016

AnoMom

Anonym skriver:

godaften.

Hvad ville I andre gøre?

Nej du skal ikke sende barnet afsted. 

Der er ekstrem meget omgangssyge med diarré og opkastninger i omløb. 

Min søn er holdt hjemme Idag med det samme og jeg ligger selv nu. 

Vuggestuen har i dag sendt mail Ud til os forældre at 5 børn er hjemsendt Idag med sygdom aå der skal være 24 timer uden opkast eller diarré før barnet må komme igen. 

Det smitter som en i h....

Anmeld Citér

23. november 2016

Rauw

Hold barnet hjemme, vi andre gider ikke blive smittet! Og få lægeerklæring på dit barns sygdom ved lægen så burde dit fravær blive mere "lovligt" så længe du bare husker at lave og aflevere alle opgaver hjemmefra. 

Anmeld Citér

23. november 2016

Anonymor

Selvfølgelig skal du holde dit barn hjemme.  Sådan groft sagt skal de andre børn (og forældre) vel ikke straffes fordi du har.problemer med fravær?

Anmeld Citér

23. november 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

godaften.

Hvad ville I andre gøre?

Vores "regl" herhjemme er at hvis man er i tvivl om de skal afsted. Så skal de blive hjemme!

Anmeld Citér

23. november 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

godaften.

Hvad ville I andre gøre?

Ikke sende afsted

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.