Pynte op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2016

Miti's mama

Her pynter vi op ca 1. december. Juletræet skulle op 23. december om aftenen, men vi holder jul hos mine forældre i år, så den springer vi over (har heller ikke plads). Er i stedet ved at lave et filt juletræ til at hænge på væggen, og med filt dekorationer med velkro bagpå. Tænkte min 2 årige er nok mere til filt end glaskugler  og dem må hun gerne pille af og på så meget hun lyster.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2016

Lunae

Herhjemme har vi ret faste traditioner. Hvert år fælder vi juletræ første søndag i advent. Det er også her, vi pynter op. Vi er altid sammen med mine forældre og min bror og svigerinde. Vi fælder træet sammen og laver derefter småkager og spiser lidt julemad.

Vi holder jul skiftevis hos mine forældre og mine svigerforældre, men selvom vi aldrig har holdt jul hjemme, så har vi haft træ hvert år.

Vi bor normalt relativt minimalistisk, men når det er jul, bliver der pyntet op til den store guldmedalje. Jeg har fået en porcelæns nisselandsby, som min mor selv har malet - den fylder hele vores skænk og er simpelthen bare indbegrebet af jul for mig/os

Anmeld Citér

23. november 2016

Carina:-)

Her går jeg all in med lyskæder/figurer over det hele udenfor 

Og masser af pynt indenfor -

Starter i nov og bygger det op indtil d 1 dec. 

Pynte træ gjorde vi altid førhen d 23 dec samtidig holdt vi julefrokost og pakkeleg

Men sidste år kom der en lillebror d 23/12 

Så nu bliver det 1 søndag i advent træet pyntes pakkeleg julefrokost osv for self- skal han da have d 23 som sin egen dag .

Anmeld Citér

23. november 2016

God-mor

Kattha skriver:

Vil bare høre om I andre allerede har pyntet juletræ og lignende? Herhjemme gjorde vi det i søndags, men ved ikke om andre gør det senere. Vi har faktisk aldrig gjort det før datteren kom til verden, så det er lidt nyt for os

Vi gør det 1. Advent

Anmeld Citér

24. november 2016

Kattha

Det var hyggeligt at læse hvad I andre gør. Så har jeg noget at sammenligne med, og overveje ift. opbygning af traditioner herhjemme 

Anmeld Citér

24. november 2016

heaven

Her pyntes op dagen før den 1/12, så der er pyntet når vi står op den 1/12..... juletræet indenfor pyntes en uges tid før den 24/12. alt pilles ned og fjernes den 30/12, så er julen forbi her.....

nytår pynter vi kun til, hvis vi afholder festen, vi er 4 par med børn, som altid holder sammen på skift hos hinanden

Anmeld Citér

24. november 2016

mpr

Kattha skriver:

Vil bare høre om I andre allerede har pyntet juletræ og lignende? Herhjemme gjorde vi det i søndags, men ved ikke om andre gør det senere. Vi har faktisk aldrig gjort det før datteren kom til verden, så det er lidt nyt for os

Vi plejer at pynte op første søndag i advent, så det variere jo om det er sidste søndag i november eller første weekend i december. Men juletræet pynter vi først om aftenen d. 23 hos min familie og hos svigerfamilien går vi ud og fælder juletræet og pynter det om formiddagen d. 24 

Anmeld Citér

24. november 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Kattha skriver:

Der er kommer nogle kravlenisser op. 

Men juletræ for vi ikke for end lidt inden jul. For nogle år siden havde vi juletræ i 14 dage inden juleaften. Det var et helvede med grannåle over det hele! Dagen efter juleaften skyndte vi os at komme af med det. Så der gør vi aldrig igen. 

Der bliver lavet juledekorationer til advents- og kalenderlys her i weekenden. 

Anmeld Citér

24. november 2016

Benjamins'mor

Kattha skriver:

Hos os gør vi det normalt weekenden op til 1 december. I år er dog lidt anderledes, da jeg har vundet en konkurrence hos Bilka og de kommer og pynter vores lejlighed. Så der bliver først pyntet op på mandag.

Anmeld Citér

24. november 2016

striber

Jeg pynter op aftenen før 1. søndag i advent. Så når ungerne vågner til 1. søndag i advent, og deres første adventgave, er der pludselig pyntet op  

Juletræet kommer først ind og bliver først pyntet d. 24. om formiddagen. Jeg er allergisk overfor gran, så det kommer ud igen 1. juledag. Og så lever jeg på antihistamin juleaftensdag/aften, for ikke at skulle rende rundt med røde øjne (Når vi ikke holder jul, har vi intet træ)

Resten af julepyntet ryger ned igen 2. juledag, når vi kommer hjem fra den årlige julefrokost i svigerfamilien. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.