Beta-hcg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.708 visninger
45 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. november 2016

Anonym trådstarter

Jeg har fået målt 2 gange hcg og de var på 135 og 136 og der tænker jeg jo straks det er alt for lavt fra at være i 10+0. Men ser så der står beta hcg ved svarene. Er det et andet slags hcg hvis man  kan sige det sådan ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg har fået målt 2 gange hcg og de var på 135 og 136 og der tænker jeg jo straks det er alt for lavt fra at være i 10+0. Men ser så der står beta hcg ved svarene. Er det et andet slags hcg hvis man  kan sige det sådan ? 

Ja, det er en anden slags (kæde) end den HCG, vi normalt taler om. Beta'en bruges til risikovurderingen, og du kan således ikke bruge det svar til så meget.

Anmeld Citér

21. november 2016

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Ja, det er en anden slags (kæde) end den HCG, vi normalt taler om. Beta'en bruges til risikovurderingen, og du kan således ikke bruge det svar til så meget.

Så tror jeg ikke helt lægen har styr på de svar som de giver mig  fik at vide jeg højst sandsynligt ikke ville være gravid med de resultater. Men hvis det slet ikke er det hcg som jeg kan bruge til noget er det jo et helt misvisende svar jeg har fået.

Anmeld Citér

21. november 2016

HPH

Anonym skriver:

Hvorfor 2 gange og med hvilket intaval?

hvis det er til risikovurdering er det jo kun en omgang med flere prøver. Prøver lige at tjekke sundhed.dk og ser hvad der står ud for mine.

Anmeld Citér

21. november 2016

Anonym trådstarter

HPH skriver:

Hvorfor 2 gange og med hvilket intaval?

hvis det er til risikovurdering er det jo kun en omgang med flere prøver. Prøver lige at tjekke sundhed.dk og ser hvad der står ud for mine.

Fordi de ville se om det steg og det er taget med 4 dage imellem. Men der står beta hcg ved dem 

Anmeld Citér

21. november 2016

Flødebollen

Anonym skriver:

Fordi de ville se om det steg og det er taget med 4 dage imellem. Men der står beta hcg ved dem 

Nogen steder står der at beta hcg svarer sig til 1% af det 'rigtige' hcg

Anmeld Citér

21. november 2016

Ayasmor

Anonym skriver:

Så tror jeg ikke helt lægen har styr på de svar som de giver mig  fik at vide jeg højst sandsynligt ikke ville være gravid med de resultater. Men hvis det slet ikke er det hcg som jeg kan bruge til noget er det jo et helt misvisende svar jeg har fået.

Skynd dig at ringe til lægen og gør opmærksom på, at det er den forkerte blodprøve de har taget. Som andre skriver, kan beta hcg ikke bruges til at setablere stigning, ej heller siger værdien noget,  når den står alene. 

Anmeld Citér

21. november 2016

HPH

Anonym skriver:

Hvis du tjekker på sundhed.dk under lab. Svar.

så ser mine prøver sådan ud.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

21. november 2016

Flødebollen

Anonym skriver:

Også ville jeg nok lige veksle et par alvorsord med lægen. Er det beta de har oplyst dig og samtidig nærmest sagt der ingen graviditet er,  og det så viser sig omvendt, så kunne du jo have truffet fatale beslutninger på baggrund af fejloplysningee

Anmeld Citér

21. november 2016

Anonym trådstarter

HPH skriver:

Hvis du tjekker på sundhed.dk under lab. Svar.

så ser mine prøver sådan ud.

Sådan står der ikke på min der står beta før hcg :/ 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.