Uenige om barnets kost

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Som sagt jeg har talt med min mand i et år om det her. Jeg er simpelthen så udkørt og træt af det. 

Det er ok med mig at han får lidt efter vuggestuen og inden aftensmad men hvis han får en hel banan så spiser han ikke aftensmad. 

Og det sker ret ofte. 

Jeg gør mig virkelig umage at lave sund mad til ham og han spiser det ikke fordi han får en banan inden. Det er så frustrerende. 

Måske du skulle prøve igen med en anden tilgang så. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2016

Mortilah

Jeg er helt på "dit hold".. min holdning er ligesom din og nu bor jeg ikke i DK- men hvis det havde været her hos os, havde jeg slæbt far med til vores børnelæge som også går højt op i sund mad og faste regelmæssige måltider, samt hvor vigtigt det er at barnet ikke bliver overvægtigt. 

Anmeld Citér

17. november 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Altså der skal ikke være tvivl om at mit barn får lidt hvis han siger han er sulten inden aftensmad. Så stræng er jeg da heller ikke at han ikke må få et bid af et eller andet. 

Problemet er i mængden han får inden aftensmaden. Hvis han spiser en hel banan, så kan han ikke spise aftensmad. 

Ville du have samme negative holdning til det, hvis han spiste en hel gulerod inden aftensmad ?. 

Anmeld Citér

17. november 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

Måske du skulle prøve igen med en anden tilgang så. 

Som hvad?

Anmeld Citér

17. november 2016

Anonym trådstarter

Mortilah skriver:

Jeg er helt på "dit hold".. min holdning er ligesom din og nu bor jeg ikke i DK- men hvis det havde været her hos os, havde jeg slæbt far med til vores børnelæge som også går højt op i sund mad og faste regelmæssige måltider, samt hvor vigtigt det er at barnet ikke bliver overvægtigt. 

Det har jeg også overvejet. Eller sundhedsplejerske. 

Anmeld Citér

17. november 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Ville du have samme negative holdning til det, hvis han spiste en hel gulerod inden aftensmad ?. 

Ja. Fordi så ville han blive mæt af gulerødden og stadig ikke få aftensmad. Det ville være ok en gang imellem men ikke flere gange om ugen som det sker hos os. 

Anmeld Citér

17. november 2016

Tulle28

Jeg kan godt forstå dig. Hvis vores unger er sultne inden aftensmaden, så får de enten noget af det grønne, vi alligevel serverer til maden og hvis der er længe til vi skal spise, så er det en rugbrødsmad. Ikke frugt og banan og kiks. Der er SÅ mange overvægtige børn idag og jeg synes det er vigtigt med gode madvaner derhjemme. 

Anmeld Citér

17. november 2016

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Jeg kan godt forstå dig. Hvis vores unger er sultne inden aftensmaden, så får de enten noget af det grønne, vi alligevel serverer til maden og hvis der er længe til vi skal spise, så er det en rugbrødsmad. Ikke frugt og banan og kiks. Der er SÅ mange overvægtige børn idag og jeg synes det er vigtigt med gode madvaner derhjemme. 

Netop. Hvis bare min mand kunne forstå det. Men jeg kan også godt se at han har en helt anden relation til mad og det gør det svært for ham at forstå mig. 

Jeg tror virkelig at vi har brug for en udefra til at snakke med os om det her. 

Anmeld Citér

17. november 2016

Tulle28

Er det ikke muligt han kan få en rest af aftensmaden fra dagen før eller lign. når I kommer hjem fra vuggestuen? Så ved du han har fået et ordentligt måltid og så gør det ikke helt så meget at han ikke spiser så meget, når I spiser aftensmad? Det fik vores piger, da de var på den alder. 

Læste en artikel et sted omkring børn vs voksnes døgnrytme, og det er faktisk drøn unaturligt for dem at spise aftensmad kl. 18.00-ish, for så at komme i seng 1-1,5 time efter. De er ikke sultne på det tidspunkt. Vi voksne spiser jo (normalt) heller ikke aftensmad 1 time inden vi går i seng (slikskabet - det er noget andet...)

Anmeld Citér

17. november 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Ja. Fordi så ville han blive mæt af gulerødden og stadig ikke få aftensmad. Det ville være ok en gang imellem men ikke flere gange om ugen som det sker hos os. 

Men så tolker jeg det som om at det mere er din måltids kontrol der er problemet, for din søn bliver på ingen måde overvægtig af at spise en gulerod til aftensmad. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.