Hej piger
Min mand og jeg er fuldstændig uenige om hvordan vores dreng på 2 skal spise.
Jeg mener at drengen skal lære at der er noget der hedder: morgenmad, middagsmad, aftensmad og mellemmåltider. + at der skal være regler om hvornår han må få chokolade.
Jeg er selv blevet opdraget sådan.
Min mand til gengæld mener at drengen skal have lov til at få alt det han vil ha'.
Fx. Drengen beder om en banan lige inden aftensmad og far giver ham en banan. Når vi skal spise aftensmad, kan han selvfølgelig ikke spise med.
Eller han får en lille frugtyoghurt og vil have en mere. Jeg vil ikke have han skal spise flere så går han til far grædende. Far kan ikke klare at han græder, så han giver ham endnu en yoghurt.
Min mand er opdraget med at han fik lov til at spise hvad han ville, når han ville. Det endte med at han var(er) chokoladeafhængig og vejer 120 kg. Ligeledes er hans bror og mor overvægtige.
Han har en søn på 9 fra et tidligere forhold, som vejer 54 kg. Han får ligeledes lov til alt.
Igår havde vi en skænderi efter endnu en episode før aftensmaden og jeg har ignoreret ham lige siden.
Jeg har forsøgt at forklare ham stille og roligt mange gange, at jeg gerne vil have at vores barn lærer rutiner omkring spisning og at han ikke skal bestemme hvad han skal spise og hvornår. Han er kun 2!!!
Men han fatter det ikke.
Jeg er så bange for at mit barn ender med at være overvægtig ligesom hans far (og hans familie).
What to do??? 
Anmeld
Citér