Min eks har mit nemid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2016

Tutte

Anonym skriver:

Hvorfor ikke? Nu er det jo ikke NASA der sender mig top hemmelige breve der kan ødelægge verden men mest bare lønsedler jeg modtager i eboks. Og det er jo ikke fordi min ekskæreste er en vildt fremmed bedrageri ekspert der tømmer min konto og stikker af til Marokko, han er næsten normal og vi var sammen i ti år. Selve billedet af mit nemid nøglekort er jo værdiløst hvis en fremmed skulle få fingre i det. De kender jo ikke mit personnummer eller min kode. Det er mere princippet i at jeg følte mit privatliv blev krænket. Men nu har jeg bestilt et nyt nøglekort og ændret min kode det må kunne holde ham ude af mine private sager. 

Der kan bare gøres rigtig mange ting med et nem id. Det bruger man også til at skrive under på rigtig mange ting med digitalt. Så det er altid godt at beholde i papir form og ikke på tlf eller andre steder :-) 

men ja som de andre siger, så ind og bestil et nyt med det samme :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2016

Mortilah

Det var da ihvertfald ret ubehageligt at han snager i dine ting når i ikke længere er sammen.. strengt. Ja skynd du dig bare at ændre koden og spild ikke mere tid på den klovn.

Anmeld Citér

16. november 2016

Newsence

ALDRIG give et billede af nemide væk fordi man blandt andet kan underskrive lån med nemide og så hæfter DU for en kæmpe gæld pludselig.  Han kan lave ændringer i dine skatteoplysninger. Han kan rode med din SU osv. Det er pisse farligt 

derudover er det ulovligt at han kigger i dine private papirer uden tilladelse og det kan anmeldes.

Skrev han eller snakkede I sammen? Hvis han har skrevet det i sms eller andet så straks gem dokumentationen og giv det til politiet for HVIS han har lavet noget lån eller andet lort med dit nemide kan du dokumentere at han har haft adgang uden din tilladelse og derfor kan han komme til at hæfte. Det er vigtigt du gør det nu og ikke "venter og ser" da det vil virke lidt mistroisk så uanset om du har beviser eller ej skal du anmelde det- I det mindste laver politiet en note og den er igen vigtig som dokumentation. 

Anmeld Citér

16. november 2016

Anonym trådstarter

Newsence skriver:

ALDRIG give et billede af nemide væk fordi man blandt andet kan underskrive lån med nemide og så hæfter DU for en kæmpe gæld pludselig.  Han kan lave ændringer i dine skatteoplysninger. Han kan rode med din SU osv. Det er pisse farligt 

derudover er det ulovligt at han kigger i dine private papirer uden tilladelse og det kan anmeldes.

Skrev han eller snakkede I sammen? Hvis han har skrevet det i sms eller andet så straks gem dokumentationen og giv det til politiet for HVIS han har lavet noget lån eller andet lort med dit nemide kan du dokumentere at han har haft adgang uden din tilladelse og derfor kan han komme til at hæfte. Det er vigtigt du gør det nu og ikke "venter og ser" da det vil virke lidt mistroisk så uanset om du har beviser eller ej skal du anmelde det- I det mindste laver politiet en note og den er igen vigtig som dokumentation. 

Vi var gift i ti år. Vi har børn sammen. Ja han har luret i mit privatliv efter vi gik fra hinanden. Og ja jeg er rasende! Men at melde mine børns far, min eksmand som jeg har kendt hele mit voksen liv, bare fordi han har kigget i ting han alligevel har haft fri adgang til i alle de år vi var sammen, det synes jeg er rimelig overdrevet. Han har gjort noget dumt han ikke skal. Men han har jo ikke gjort det for at skade mig. Tror og håber at politiet laver vigtigere ting end at straffe irriterende eksmænd for at være for nysgerrige. Så jeg nøjes med at være pisse sur og sørger for at han ikke kan gøre det mere. 

Anmeld Citér

17. november 2016

Anonym

Anonym skriver:

Vi var gift i ti år. Vi har børn sammen. Ja han har luret i mit privatliv efter vi gik fra hinanden. Og ja jeg er rasende! Men at melde mine børns far, min eksmand som jeg har kendt hele mit voksen liv, bare fordi han har kigget i ting han alligevel har haft fri adgang til i alle de år vi var sammen, det synes jeg er rimelig overdrevet. Han har gjort noget dumt han ikke skal. Men han har jo ikke gjort det for at skade mig. Tror og håber at politiet laver vigtigere ting end at straffe irriterende eksmænd for at være for nysgerrige. Så jeg nøjes med at være pisse sur og sørger for at han ikke kan gøre det mere. 

Min eksmand og jeg havde også været sammen i mange år, havde børn sammen og så troede jeg, ligesom dig, også at han var en ærlig mand der ikke kunne finde på sådanne ting - men den dag i dag har jeg en gæld og var tæt på at ryge i RKI, fordi han havde købt ting i mit navn.

Anmeld Citér

17. november 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min eksmand og jeg havde også været sammen i mange år, havde børn sammen og så troede jeg, ligesom dig, også at han var en ærlig mand der ikke kunne finde på sådanne ting - men den dag i dag har jeg en gæld og var tæt på at ryge i RKI, fordi han havde købt ting i mit navn.

Så er han jo også bare en kriminel taber.  Det er min eks heldigvis ikke. Han er bare pisse irriterende. 

Anmeld Citér

17. november 2016

Anonym

Anonym skriver:

Så er han jo også bare en kriminel taber.  Det er min eks heldigvis ikke. Han er bare pisse irriterende. 

Sorry men det ved du jo ikke endnu.. Han kommer jo ikke i fængsel for ja politiet har andet at lave men de laver et kort notat omkring din anmeldelse og så har du sikret dig. Jeg ville i hvert fald lige tjekke med min bank samt lånerregister mm om der er sket ting der ikke skulle. 

Troede du han kunne finde på at kigge? Det er jo lige meget hvor længe I har været sammen og om han har haft adgang før.. I det sekund I ikke er sammen mere er det ikke hans ret at kigge... Men det er jo dit valg. Vi kan jo ikke gøre andet end at advare og give råd..

Anmeld Citér

17. november 2016

Anonym

Anonym skriver:

Nej, min eks er ikke en "kriminel taber". Han var bare en glemsom, nyskilt mand.

Det var en konto oprettet i mit navn, men med hans hævekort. Vi brugte den begge to, men jeg havde ikke brugt den i lang tid, og da vi flyttede fra hinanden var det ikke lige det vi tænkte på - og efter han fik stjålet alle sine kort, fik han ikke opdateret oplysningerne.

Han havde så en skjult depression, der bl.a. gjorde at han ikke havde overskud til at åbne breve, eller aflevere dem til mig.

Han er heldigvis kommet sig, og betaler af til mig hver måned.

Anmeld Citér

17. november 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej, min eks er ikke en "kriminel taber". Han var bare en glemsom, nyskilt mand.

Det var en konto oprettet i mit navn, men med hans hævekort. Vi brugte den begge to, men jeg havde ikke brugt den i lang tid, og da vi flyttede fra hinanden var det ikke lige det vi tænkte på - og efter han fik stjålet alle sine kort, fik han ikke opdateret oplysningerne.

Han havde så en skjult depression, der bl.a. gjorde at han ikke havde overskud til at åbne breve, eller aflevere dem til mig.

Kan du beslutte dig? I indlæg et har han snydt dig med vilje og i indlæg to er han bare glemsom? 

Anmeld Citér

17. november 2016

Anonym

Anonym skriver:

undskyld mig men du skriver jo at han kigger i din løn og ov. Det er ikke glemsomt det er uhyggeligt. Det er skræmmende at han ikke kan lade dig værre og tjekker dig på den måde. Lidt stalker i en mild grad.. 

Og det værste er jo at du tillader det og undskylder ham.. 

Der er sgu mange kvinder gennem tiden der har oplevet at en mand de bestemt regnede med de kendte viser en anden side efter et brud. Det starter i det små og når de så opdager at det ikke har konsekvenser så gør de bare noget der er værre endnu og sådan bliver det ved indtil de bliver stoppet eller det går galt.

Der er vild stor forskel på det du skriver i dine indlæg. 

Du skriver jo selv at han havde indrømmet at han har kigget og at han jo mente det var ok for " du havde jo slev sendt ham et billede af nemide mens I var sammen" Hvad er der lige glemsomt ved det?? Det er jo ikke glemsomt men med vilje og derfor uhyggeligt.

Og JO han er kriminel for det han har gjort er ulovligt så han er jo " en kriminel taber type" for at bruge dine egne hårde ord om andre. 

Prøv at tænke over det. HVORFOR har han behov for at tjekke dig sådan og HVORFOR er han ligeglad med det og mener det er hans ret fordi du engang har sendt et billede????? 

OG endnu vigtigere HVORDAN vil han reagere når han opdager han nu ikke kan tjekke dig efter?? 

Jeg vil da inderligt håbe for dig at det stopper ham nu hvor du har fået spærret det nemide han har. Jeg vil da håbe at du har ret, men alle alarmklokker ringer på at dette er starten på noget der kan udvikle sig rigtig grimt så pas på dig selv og dine børn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.