er her nogle med forstand på regler om akt medarbe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2016

Finemor

Har du talt med skolen om det? Jeg tænker, at der nok er en ganske god forklaring - tænker, at det er de færreste skoler der har ressourcer til bare, at sætte ekstra hjælp ind, bare fordi de kan. Så mon ikke denne AKT medarbejder er der for en grund? Og hvis personen er der for dit barn, så tag da endelig imod, alt andet er da dumt, og det kan da kun være til gavn for jer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2016

Abracadabra

Jeg synes, at du har en noget påfaldende tilgang til din datters skole. Jeg kan ikke udfra dine inputs gennemskue, og det er en dårlig skole - men dine indlæg bekymrer mig.

Du starter med at spørge om regler for akt, og du vil gerne have noget på skrift. Det viser sig så efterfølgende, at du har været til møde omkring det, så hvad er det egentlig, du skal bruge eventuelle regler til? At indkalde til et nyt møde og sige, at det i første omgang var imod reglerne, at en akt-lærer kiggede på dit barn? Hvad er formålet med det? Andet end at forsøge at undergrave en eventuel konklusion med, at 'beviserne' er fremkommet ulovligt?

Der er intet galt ved at følge reglerne, men hvis dit barn skal hjælpes, skal du være en medspiller. Du virker meget opsat på at finde fejl i sagsgangen omkring akt, men det vil på ingen måde gavne dit barn!

Anmeld Citér

11. november 2016

GrønStjerne

Hvis jeg havde fået at vide fra 3. hånd at der var indsat en akt lærer på mit barn - uden at jeg havde hørt om det, ville jeg godt nok også være ramt på tilliden til skolen.

Det ville jeg snakke med dem om uanset udfaldet i forhold til din datter.

Ud over det, så synes jeg at det lyder som et fantastisk system, og jeg ville ønske at det havde været der da jeg var barn, så kan det være nogle af de uhensigtsmæssige mønstre jeg har haft i min skolegang var blevet samlet op (uden i øvrigt at sige eller mene at der er noget "galt" med din datter).

Det er jo ment som en hjælp, men man skal selvfølgelig informeres hvis der er noget i gang specifikt med ens barn...

Anmeld Citér

11. november 2016

alenemor42

Du skriver at dit barn kun har gået i børnehave i et år op til skole start ?! Hvis dit barn kun har gået i institution i et år hele sit liv er det måske der hun har det svært med det sociale med de andre børn ? 

Det var bare lige det der faldt mig for brystet. Men uanset hvad hvem har sagt til dig så er der jo mulighed for at der er andre der kigges på, at det er en gruppe der ikke fungerer osv osv.

Vores børn er jo ikke altid perfekte og nogle gange er det svært at se det selv hvis der er problemer eller uhensigtsmæssig adfærd.

det er i hvert fald synd hvis du ikke er åben for evt. Problemer og ser det som et problem med skolen i stedet for 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.