lineog4 skriver:
Ja AKT og PPR er ikke det samme. AKT er en lærer der har taget en uddannelse i adfærd, kontakt og trivsel og har timer på skolen til at hjælpe teamet, læreren, klassen og den enkelte elev på de 3 punkter.
Jeg kan som lærer fx bede om hjælp fra AKT til at arbejde med og støtte op om klasseregler, om min interaktion og relation med eleverne, om råd til en svær pigegruppe osv. Så kan det være et team efter flere indsatser siger: vi må have PPR indover, men at en AKT lærer hjælper i forhold til din datter betyder ikke at PPR skal indover. Det er slet ikke de samme procedurer osv der sættes i gang.
Hos os har AKT så også haft familierklasser hvor mor eller far i en periode går med eleven i skole to moduler om ugen og får råd fra AKT - det er kun et tilbud.
Okey tak for en fin beskrivelse.
Jeg syntes bare det er lidt underligt, at de vælger en akt på min datter, hun reagerer på normalvis, som alle andre børn der bliver sure/kede af det, når nogle driller dem. Jeg føler bare, at skolen, læreren modarbejder mig, for at provokerer mig, fordi min datter kun har gået et år i børnehave, inden skolestart.
Hun kan alt det hun skal i skolen med tal bogstaver osv osv, men de syntes det er forkert, at min datter siger til fx Anton at hun syntes det er så irriterende at han driller, og hvad han måske selv vil sige til at blive drillet.
Jeg ser altså intet galt i at børn siger deres mening, så længe det er på et "almindeligt" plan.
hun hverken råber.. bider, sparker eller andet, men blot kun siger sin mening