Jeres situation kompliceres selvfølgelig af at den biologiske fordeling nu engang er som den er. Var jeres ønsker omvendte, ville jeg tilføje nedenstående nogle andre nuancer. Men der er tre tænkelige scenarier:
1: Du får en abort. Mod faderens ønske.
2: I får barnet og laver en dele-familie. Mod dit ønske.
3: Du bær og føder barnet og overdrager det til faderen. Med alt hvad det indebærer.
That's it... Der er ikke andre muligheder eller udveje. Der er ikke noget kompromisser eller lad-os-mødes-på-midten.
I alle andre situationer ville jeg plædere for et "forlig", og jeg anerkender at det må være rædselsfuldt for faderen at blive tvunget til en abort. Men såfremt I ikke kan blive enige om et af de ovenstående scenarier, er der ingen anden vej end at du, fordi det er din krop der skal leve med "byrden", vælger hvilket scenarie der bliver realiseret.
Det er desværre ikke muligt at sikre hverken 100% demokrati, eller 100% ligestiling, på et sådant spørgsmål. Denne ene part kommer til at "tabe" uanset scenarie, og fordi det er din krop, trækker du det længste strå, hvis det er umuligt at finde enighed.
Anmeld
Citér