Anonym skriver:
Beskyttelse eller ej. Så sætter man ikke uønskede børn til verden.
Uanset hvor fine ord du bruger jeg ikke forstår ændre det ikke på min holdning. At beholde et uønsket barn er egoistisk.
Der mangler noget i den påstand. Et barn er i den situation ikke bare uønsket, det er mindst lige så ønsket af sin ene forælder, som det er uønsket af den anden. Jeg kunne lige så vel sige, at det er egoistisk og iskoldt at forhindre et menneskeliv i at blive til, fordi ét menneske ikke ønsker det. En ressourcestærk kvinde med oceaner af kærlighed at give til et lille nyt liv, et barn med alle muligheder for at få et dejligt liv - skal hensynet til de to pr. definition vige, for at en mand undgår at blive uønsket far?
Jeg synes, holdningen til abort - som jeg i bund og grund er stærk fortaler for - er kammet over i en slags fornægtelse af, hvad det er, man gør. Lige netop dette mulige liv, dette kommende menneske, er unikt, og dets eksistens kan ikke udsættes/udskydes, til situationen er mere belejlig. Man afbryder muligheden for, at dette liv bliver til. Det kan der være gode grunde til, fx, at man ikke har mulighed for at give et barn et godt liv. Men kan man det, hvorfor er mandens manglende ønske så pr. definition mere tungtvejende end det faktum, at her kunne et lille menneske få trygge og gode rammer for sit liv?
At have en mor, der elsker og ønsker én, er ikke det værste udgangspunkt. Også selv om den biologiske far ikke ønsker at være en del af det. Så foræl mig, hvorfor det er mere egoistisk at se på barnets og morens liv end at fokusere enøjet på mandens.
Hvis man er ønsket af mor og hele hendes netværk af kærlige, ønskende, elskende mennesker, så er man altså ikke udelukkende uønsket.
Anmeld
Citér