Go ahead, vote

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
PUHK skriver:

Men man kan jo godt respektere valget af Trump og demokratiet samtidig med at være overrasket og forskrækket over resultatet. Jeg kan også godt ønske demokratiet på trods af, at jeg godt kan se fejlene ved systemet. Jeg synes, det er forkert at insinuere, at man ikke respekterer demokratiet som system og de valg, der træffes herunder, hvis man sætter spørgsmålstegn ved udfaldet.

Jeg synes ikke man respekterer at folket var valgt Trump, når man forsøger at fordumme vælgerne ved at sige "De forstår jo ikke at manden er psykopat".

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
modesty skriver:

Demokrati er også retten til at ytre at man synes at en given situation er top nederen.

Hvem taler imod demokrati her i tråden?

Det har jeg da heller ikke skrevet noget om. Jeg synes tonen er enormt skarp, og mange forsøger at fordumme vælgerne. 

Anmeld Citér

9. november 2016

Panther

Profilbillede for Panther
EBK skriver:

Jeg synes ikke man respekterer at folket var valgt Trump, når man forsøger at fordumme vælgerne ved at sige "De forstår jo ikke at manden er psykopat".

Det synes jeg nu, at man gør. Jeg respekterer det i den forstand, at jeg ikke prøver at vælte demokratiet.

Men hvis man mener, at en af hæmskoene ved demokratiet er, at det netop giver uudannede folk, der ikke sætter sig ind i politik, retten til at stemme en på mange måder vanvittig mand in office, så er det vel en fair anskuelse, som sagtens kan stå side om side med, at man går ind for demokratiet - på trods af demokratiets uperfektheder.

Anmeld Citér

9. november 2016

Guldlok88

PUHK skriver:

Det synes jeg nu, at man gør. Jeg respekterer det i den forstand, at jeg ikke prøver at vælte demokratiet.

Men hvis man mener, at en af hæmskoene ved demokratiet er, at det netop giver uudannede folk, der ikke sætter sig ind i politik, retten til at stemme en på mange måder vanvittig mand in office, så er det vel en fair anskuelse, som sagtens kan stå side om side med, at man går ind for demokratiet - på trods af demokratiets uperfektheder.

Det kunne ikke skrives bedre 

Anmeld Citér

9. november 2016

modesty

Det har jeg da heller ikke skrevet noget om. Jeg synes tonen er enormt skarp, og mange forsøger at fordumme vælgerne. 

Jo du har.

"Det nytter ikke noget, at man kun synes demokrati er en god idé, når den man holder med vinder. "

Og vælgerne er måske ikke dumme, men de er i hvert fald ignorante og uoplyste. Det kan der så være rigtig mange gode grunde til, men når man stemmer fuldstændigt totalt modsat sine egne interesser, så er der altså noget der er gået galt et eller andet sted.

Anmeld Citér

9. november 2016

Aristocats

Demokratiet har jo talt, og det skal respekteres. USA ville have Trump. 

Det nytter ikke noget, at man kun synes demokrati er en god idé, når den man holder med vinder. 

Nogle gange taber man altså, og sådan er demokratiet. Flertallet bestemmer.

Det handler ikke om demokrati. Det handler om at verdens mest magtfulde land nu har fået en præsident som er så åbenlyst racistisk, sexistisk og uempatisk så det halve kunne være nok. Det er bekymrende når det er kendt at han har forulempet kvinder og samtidig beskylder diverse minoriteter for voldtægt, tyveri mm. - nu har USA valgt Trump, det er der ikke noget at gøre ved. Men man kan godt sætte spørgsmålstegn til folks valg og samtidig frygte udkommet af Trumps magt. Det er ikke for sjov, at de nu har fået en præsident som så åbenlyst hader minoriteter - nu bliver det bare nemmere for befolkningen at gøre det samme. Tænk på alle de mennesker, der rammes af Trumps direkte perfide udtalelser og politik! Det her valg har højst sandsynligvis store konsekvenser for en masse gruppe af folk - POC (people of color), kvinder, fattige, folk i LGTB-miljøet - og det er trods alt en stor del af USA's befolkning! I bund og grund må USA gerne vælge Trump, men derfor kan vi godt sidde og grue hvad det har at sige for USA. 

Anmeld Citér

9. november 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
PUHK skriver:

Men igen synes jeg, at du forsøger at fordumme vælgerne ved, at give dem prædikatet uudannede, og det må være derfor de har stemt på ham.

Det er jo næppe over 48% som er så dumme, at de ikke forstår politikken.

jeg tror derimod, at vælgerne HAR gennemskuet Clinton, og derfor valgt Trump.

Det var helt sikkert ikke det mest ideelle valg, men mange amerikanere har nok tænkt, at Trump er det mindste af to onde. Hvis demokraterne havde stillet en anden kandidat, så var det garanteret også gået anderledes.

Men nu har Trump vundet, endda overbevisende, og jeg er noget forbløffet over den generelle holdning, at folk må være dumme siden de har stemt på ham. 

Jeg havde også stemt på ham, hvis jeg skulle til valg. 

Verden er ved at forandre sig, og det er Brexit og det her valg glimrende eksempler på. Jeg synes ikke det er noget skidt. Tværtimod. 

Og jeg forstår slet ikke at folk skal være dumme for at vælge sådan. Det er mere et udtryk for tid til forandring.

Anmeld Citér

9. november 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
modesty skriver:

Jo du har.

"Det nytter ikke noget, at man kun synes demokrati er en god idé, når den man holder med vinder. "

Og vælgerne er måske ikke dumme, men de er i hvert fald ignorante og uoplyste. Det kan der så være rigtig mange gode grunde til, men når man stemmer fuldstændigt totalt modsat sine egne interesser, så er der altså noget der er gået galt et eller andet sted.

Som sædvanligt er jeg totalt uenig med dig. 

Vælgerne er da ikke uoplyste fordi de har valgt noget andet. Det er da i den grad et udtryk for, at der skal ske noget nyt, og når valget stod i mellem de to, så var Trump da klart det mindste af to onder.

Anmeld Citér

9. november 2016

Aristocats

EBK skriver:

Vælgerne er da ikke uoplyste fordi de har valgt noget andet. Det er da i den grad et udtryk for, at der skal ske noget nyt, og når valget stod i mellem de to, så var Trump da klart det mindste af to onder.

Det handler ikke om det mindste af to onder, det handler om menneskeliv og basale rettigheder! 

Anmeld Citér

9. november 2016

Aristocats

EBK skriver:

Og når du mener "ske noget nyt", mener du så et 1950'er samfund hvor voldtægtskultur tages med et gran salt og hvor racisme og fremmedhad samt diskrimination er fuldstændigt legalt, normalt og undskyldt?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.